Skæl
Fra : Joan Frederiksen

Dato : 05-02-02 22:00

Hejsa

Dixie har noget der ligner skæl, især i pelsen på ryggen. Der er ikke noget
at se inde på huden, så er det mon skæl?
Og så er noget af pelsen omkring haleroden, lidt stift i forhold til
resten - som er megablødt.
Hvad mon det kan være?
Hun klør og vasker sig ikke uhæmmet, men nyder at blive nusset lidt hårdt.

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Birgitte

Dato : 05-02-02 22:14

Hej Joan
Det du omtaler lyder som en kat der er ved at smide vinterfrakken
Den er ved at få "fedthale" som kan behandles på forskellig vis.
Nogen affedter mens andre tilføre fedt.
Det er nemlig sådan, at jo mere man affedter jo mere fedt producere katten.
Hvis jeg var dig, ville jeg vaske katten, brug gerne din egne shampoo, og
vask rigtig godt på de fedtede steder "stive hår".
Skyl skyl skyl skyl skyl...........det kan ikke siges nok, men skyl hellere
for meget end for lidt.
Når pelsen er gennemskyllet skal den ligesom knitre mellem fingerne, lidt
svært at forklare.
Pres vandet ud af pelsen ikke gnubbe, varm lidt ekstra op i rummet så
kattens pels hurtig tørre, og brug en kam jævnligt.
Det skulle fjerne problemet.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

"Joan Frederiksen" <joan.frederiksenSLETDETTE@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:a3pgte$92$1@sunsite.dk...

---
DK. True Trust

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 05-02-02 22:27

Hej Birgitte

Ja hun (og Neo) fælder en del for tiden. Men det har dog hjulpet på det,
efter vi er begyndt at børste dem.
Uh jeg har ikke vasket dem før, så er da spændt på hvad hun siger til det
Men kan jeg nøjes med at vaske det område, hvor pelsen er lidt "stiv"?

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Birgitte

Dato : 05-02-02 22:32

Hej Joan
Naeeej,- man hopper ikke over hvor gærdet er lavest *GG*
Klip du kløerne først, tag brynje og arbejdshandsker på, luk og lås døren
til badet,- så skal du se....det går nok *GGG*
Varme tanker fra Birgitte

meddelelse news:a3pig7$5vc$1@sunsite.dk...
> [...]
> Uh jeg har ikke vasket dem før, så er da spændt på hvad hun siger til det
> Men kan jeg nøjes med at vaske det område, hvor pelsen er lidt "stiv"?

---
DK. True Trust

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 05-02-02 22:42

Hej Birgitte

Eeehhw det havde ellers været godt for både mig og Dixiepigen *G*
Nå men vi må jo gøre det og ja brynje, arbejdshandsker + sikkerhedsbriller
og sko, så kan det vel ikke gå helt galt. - Hm gad vide om det ikke er en
tjans for manden i huset *G*

Masser af hilsner
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 05-02-02 22:34

Jeg troede kun at det var hankatte som fik fedthale....

Men det var da rart at jøre hvordan man kunne komme af med skælproblmer vi
har nemlig lign. problemer med Keshna.

Camilla Christiansen

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 05-02-02 22:50

Hej Camilla

Skal vi sammenligne krattemærker d.16.? *G*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 05-02-02 22:48

Det kan vi godt men jeg er så utrolig heldig at have en kat der elsker vand
og bad....så længe hun ikke kan høre bruseren *G*

"Joan Frederiksen" <joan.frederiksenSLETDETTE@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:a3pjq3$afn$1@sunsite.dk...

Fra : Birgitte

Dato : 05-02-02 22:50

Hej Joan
Så tænk på mig.... *S* jeg skal vaske mange killinger...ved ikke rigtig om
jeg skal smile eller græde
Missetanker fra Birgitte

---
DK. True Trust

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 05-02-02 23:00

Hej Birgitte

Ok jeg begynder at sende en masse healende tanker *S*
Hvis jeg nu slipper godt fra at vaske Dixie, kan jeg så måske få et job hos
dig

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Birgitte

Dato : 05-02-02 22:47

Hej Camilla
Nixen det er vist bare en gammel myte, der siger det kun er hankatte der får
fedthaler.
Jeg har 2 hunkatte der har fedthaler ligesom hannerne.
Den ene strinter såmæn også ligesom en han.....OG JEG HAR TJÆKKET, der er
altså en sparrebøsse og ingen tap *GG*
Hun løfter enden væk med halen og p..... op af vinduet, karme, døre, skabe
ja overalt, men kun når hun er i løbetid.
Mange vasker med yes ultra opvaskemiddel, det skulle efter sigende være
godt, bruger det ikke selv, derimod bruger jeg showclean i stedet og får
flotte resultater.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 06-02-02 12:00

derimod bruger jeg showclean i stedet og får
> flotte resultater.
> Missehilsner fra Birgitte
> www.truetrust.dk

Hej Birgitte

Hvor kan man købe Showclean? Og hvad koster det?

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Birgitte

Dato : 06-02-02 12:56

Hej Joan
Jeg køber det altid på udstillinger, men Dyrenes 1 og alt har også haft det.
Det kunne tænkes, at man kan købe det et eller andet sted her på nettet.
Det er noget dyrt stas. Men i stedet for showclean kan du putte Yes Ultra i
tør pels.
Først tager du et par engangs svampe "klude" dypper dem i Yes Ultra og
PÅSMØRRE de angrebne steder men i TØR PELS.
Lad trække nogle minutter.
Skyl....
vask nu katten i den valgte schampoo og skyl skyl skyl....
Det er altså hvad dommerene anbefaler.

meddelelse news:a3r237$a4m$1@sunsite.dk...
> [...]
> derimod bruger jeg showclean i stedet og får
> Hej Birgitte
> Hvor kan man købe Showclean? Og hvad koster det?

---
DK. True Trust

Fra : A. Knudsen

Dato : 05-02-02 22:36

Joan !

Så er tiden inde til at vise, at du er en kvinde med nos..r !
I bad med Dixie - Ih, hvor ville jeg gerne være en flue på væggen...fnis....

Denne mail er viruschekket af Norton Antivirus 2002.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 05-02-02 22:52

Hey Anya

*LOL*

I stedet for at være en flue på væggen, så må du gerne få tjansen af at
vaske Dixie *G*
Nej jeg skal se om jeg ikke kan finde de der nos..r frem

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 08-02-02 18:09

Så fik jeg vasket damen og det endda uden at få en eneste skramme
Men arj hvor havde jeg ondt af hende - puha hun kunne bestemt ikke li' det.
Sad bare der og så trist ud *snøft*
Men hun er da heldigvis ikke mobset nu her bagefter *S*

Hilsen
Joan, Neo (som synz Dixie duuuuuuuufter) & Dixie (som har travlt med at
"tørre" sig)
www.nepton.dk/catz

Fra : Birgitte

Dato : 08-02-02 19:27

Hej Joan
Nåhhh så var det ikke så slemt alligevel vel ??
Hvordan ser pelsen ud nu hvor den er tørret, hjalp det ?
Jeg er jo lidt spændt
Missekram fra Birgitte

meddelelse news:a410g7$eos$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Hilsen
> Joan, Neo (som synz Dixie duuuuuuuufter) & Dixie (som har travlt med at

---
DK. True Trust

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 08-02-02 20:00

Hejsa Birgitte

Ja det gik rimeligt nemt, men blev nødt til at holde hende lidt i
nakkeskindet - for ellers var hun drønet ud af brusekabinen.
Jeg tænkte at det nok ville skræmme hende for meget, hvis jeg brugte
bruseren til at skylle hende med. Så kæresten hældte vand med en vandkande,
mens jeg fik nulret godt i hendes pels.
Hendes pels er superblød, men stadig en anelse fugtig - så ved ikke helt
endnu om det hjalp.
Lige nu ligger hun og snorksover, så når hun vågner tjecker jeg hendes pels.
Og så melder jeg lige tilbage igen

Missehilsner fra
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 09-02-02 00:46

Hej Birgitte

Det ser ud til at have virket med den kattevask *S*
De stive hår på Dixie er blevet ganske bløde, så tak for rådet

Kattehilsen fra
Joan
www.nepton.dk/catz