Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et godt billede? uge 6
Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 05-02-02 19:50

Hej

Det har väret lidt tyndt med indläg om de sidste par ugers billeder,
har i glemt dem for alt det digitale?

Nå i denne uge er det Jakob Maukus som har et billede han kalder
"Klassisk porträt"

Det findes på http://fotokritik.jirty.dk.

Tryk på ugens nummer, så kommer billedet frem.

Efter min mening er det et fint porträt af en ung pige, fint lys og
skarphed i öjnene med det her lille glimt som så ofte mangler.

Det er i klassisk sort/hvid og hvad jeg kan se fint kopieret/ skannet
ind og färdigbehandlet.

Det eneste jeg ikke er så tilfreds med er at billedet er for stort,
der står i anvisningerne at billederne ikke bör väre större end 800
dpi på längste led, uden at ha målt det tror jeg roligt jeg kan sige
det her er betydelig större.

Det er lidt synd for de betyder at man ikke kan se hele billedet uden
må rulle det frem og tilbage/op og ned.

mvh Hans Peter Larsson
Visby, Sverige

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-02-02 22:16

Tue, 05 Feb 2002 18:49:46 GMT, h.p.larsson@telia.com (Hans Peter
Larsson) wrote:

>der står i anvisningerne at billederne ikke bör väre större end 800
>dpi på längste led, uden at ha målt det tror jeg roligt jeg kan sige
>det her er betydelig större.

840*870

pelo

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 06-02-02 11:33

> Det har väret lidt tyndt med indläg om de sidste par ugers billeder,
> har i glemt dem for alt det digitale?
Nej, men det ene billede der kommer 1 gang om ugen er bare for lidt. Jeg har
indtryk af at www.fotokritik.dk har "stjålet lidt af kunderne".

> Nå i denne uge er det Jakob Maukus som har et billede han kalder
> "Klassisk porträt"
Endelig et billede hvor teksten beskriver billedet kort og præcist, og ikke
"forklarer" at det altså er et eller andet nede i hjørnet der er vigtigt på
dette billede. Så kort sagt; godt håndværk! Rart at se et pænt stykke s/h
arbejde.

> Det eneste jeg ikke er så tilfreds med er at billedet er for stort,
> Det er lidt synd for de betyder at man ikke kan se hele billedet uden
> må rulle det frem og tilbage/op og ned.
Tilgengæld er det en større nydelse at se de fine detaljer i øjnene mv. Her
er jo tale om et ordenligt stykke arbejde, og ikke noget "småbilledefis", så
skal det også præsenteres som sådan. Jeg finder størrelsen meget passende.

Fra : Pierre J

Dato : 12-02-02 00:51

Typisk portrætfejl - næsen er ikke i centrum af billede, som er beskåret
fejlagtigt. Selvom modellen er god - kompenserer det ikke nok for grove
fejl. På èn igen .
Pierre Jakobi

Fra : ab

Dato : 12-02-02 15:39

"Pierre J" <pj@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Typisk portrætfejl - næsen er ikke i centrum af billede, som er beskåret
> fejlagtigt. Selvom modellen er god - kompenserer det ikke nok for grove
> fejl. På èn igen .
> Pierre Jakobi

Skønt, når nogen er så skråsikre - sikke noget vås !

Et meget godt portræt-foto - måske lidt "fersk", men en skærm er aldrig det
maksimale grundlag at bedømme på. Ikke speciel spændende i nogen retning,
men absolut over middel.

ab

Fra : Pierre J

Dato : 12-02-02 23:22