Batteri og Nokia 6210
Fra : Jakob V

Dato : 11-01-01 22:50

Hejsa,

Jeg har scrollet gruppen igennem, men ikke rigtigt fundet dette:

Hvor lang tid holder jeres N6210 standard batteri?

En af grundende til jeg fik denne tlf. var netop at jeg troede den holdt
længe. Jeg har vel snakket i 10 min og ellers leget lidt med den og haft den
liggende tændt...men kan det virkeligt passe den kun skulle kunne klare 24
timer?

Jeg synes det lyder som vildt ledt...

Mvh. Jakob V

Fra : --==JKA==--

Dato : 11-01-01 23:11

Jakob V <jakobv@excite.com> wrote in message
>Jeg har vel snakket i 10 min og ellers leget lidt med den og haft den
> liggende tændt...men kan det virkeligt passe den kun skulle kunne klare 24
> timer?

Min holder ca 3 dage .. men jeg taler godt nok heller ikke meget i den ..
eller leger med den for den sags skyld .. har du div. smarte ting alla celle
info og lignende slået til ? det bruger en pokkers masse strøm .. udover det
kan jeg kun sige at telefonen skal lades godt og grundigt op indimellem ( 1
gang om ugen for mit vedkommende ) og ikke kun lades en time her og der ..

Fra : Jakob V

Dato : 11-01-01 23:20

> [...]
( 1
> gang om ugen for mit vedkommende ) og ikke kun lades en time her og der ..

Okay jeg må indrømme jeg har celleinfo slået til. Har dog slået det fra
igen... Men er selv 3 dage ikke utilfredsstillende? På Nokia hjemmesiden
siger den i standby 55-230 timer (ren hukommelse, men ikke helt ved siden
af). Jeg synes der er meget langt fra mit døgn, dine 3 til 2xx timer...

Men okay. Alligevel. Jeg blev temmeligt skuffet.

Er der andre der har oplevelser?

Fra : --==JKA==--

Dato : 11-01-01 23:54

> Okay jeg må indrømme jeg har celleinfo slået til. Har dog slået det fra
> igen... Men er selv 3 dage ikke utilfredsstillende?

Tja .. jeg når næsten hjem hver dag .. (!) .. og så sætter jeg den gerne til
at lade op hvis der er behov for det .. jeg er endnu ikke løbet tør for
strøm medmindre det var fordi jeg ville aflade bateriet .. jeg syntes
egentligt det er flintrende ligegyldigt .. holder den til en dag hvor den
bliver brugt ca. 1 time er det da fint ..

>På Nokia hjemmesiden
> siger den i standby 55-230 timer (ren hukommelse, men ikke helt ved siden
> af).

Det er super optimale tal .. jeg tvivler meget på at de kan opnås ved daglig
brug af telefonen .. det hænger blandt andet sammen med afstanden til den
nærmeste mast .. jo længere væk den er jo større effekt skal der sendes med
og jo mere strøm bruges der ..

Fra : jan steen sørensen

Dato : 12-01-01 08:12

> [...]
>nærmeste mast .. jo længere væk den er jo større effekt skal der sendes med

jeps, samt afhængig af hvilken opperatør og hvilket net (900/1800) den er
på..

jan

Fra : Fisker

Dato : 13-01-01 00:08

De 230 timer kan nok kun opnåes, hvis telefonen er uden Sim-kort (altså ikke
skal bruge strøm på at "connecte"), og ligger tændt, men urørt.

\Mandal

Fra : PHK

Dato : 15-01-01 09:02

> [...]
> af). Jeg synes der er meget langt fra mit døgn, dine 3 til 2xx timer...
>
> Men okay. Alligevel. Jeg blev temmeligt skuffet.

Når du leger med den holder batteriet ikke så længe. Det rykker batteri. Ej
heller hvis der er en dårlig forbindelse til senderen, så vil telefonen
bruge ekstra strøm på at forsøge at holde forbindelsen.

Jeg tror ikke der er noget i vejen med batteriet - du skal bare holde op med
at lege, så når du sagtens op på 5-7 dage.

_
|_|

Fra : H@M

Dato : 12-01-01 09:52

Sørg for at du har den nyeste software på telefonen..
da der kan være fejl i ældre versioner som gør at
den bruger meget strøm. Ses ved *#0000#
Nyeste version er 4.27

Min N6210 holder op til 6 dage ved jævnt forbrug,
mens min gamle N6150 kun kunne holde 3-4 dage
hvis jeg slet ikke brugte den.

Fra : Jakob V

Dato : 12-01-01 17:07

> Sørg for at du har den nyeste software på telefonen..
> da der kan være fejl i ældre versioner som gør at
> den bruger meget strøm. Ses ved *#0000#
> Nyeste version er 4.27

Okay. Hvor skal man få den opgraderet? Jeg har hørt lidt forskelligt om din
forhandler og Club Nokia. Skal man medbringe kvittering?

> Min N6210 holder op til 6 dage ved jævnt forbrug,
> mens min gamle N6150 kun kunne holde 3-4 dage
> hvis jeg slet ikke brugte den.

Wauv. Nu sad jeg lige og gennemtyrede manualen til den og der står godt nok
den skal have været oppe og nede nogle gange før optimal ydelse opnås. Men 6
dage lyder rigtig godt.

Mvh. Jakob V