Central navn
Fra : Svante Vinther

Dato : 05-02-02 21:04

Hej.

Jeg kan på Opasia siden se at Nordjylland har haft driftforstyrrelser i
dag. Dog står der ikke noget om, hvorvidt statusmeddelelser gælder BB
kunder!? Gør det det?
Desuden står der at det er gået ud over følgende centraler:

ABRXDL1
KAASXDL1
BISTXDL1
BSTXDL1
BLOXDL1

Hvor kan man finde info om hvilken central man er koblet på?

M.v.h. Svante

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-02-02 21:17

"Svante Vinther" <yeah@right.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> BSTXDL1
> BLOXDL1
>
> Hvor kan man finde info om hvilken central man er koblet på?

prøv at gå ind på http:\\www.myip.dk

står der så ikke noget du kan bruge?

Fra : Simon Skals

Dato : 05-02-02 21:27

It seems Bjarke Hansen wrote:
>prøv at gå ind på http:\\www.myip.dk
>
>står der så ikke noget du kan bruge?

Og hvad skulle det være? TDC terminerer ADSL-forbindelser i
IP-udstyr nogle få steder i landet, men har DSLAM'er på
hundredevis af centraler.

Fx er der ikke IP-udstyr til terminering af ADSL på nogen af de
ovennævnte centraler (abr, kås, bist, bst og blo).

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-02-02 21:35

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Fx er der ikke IP-udstyr til terminering af ADSL på nogen af de
> ovennævnte centraler (abr, kås, bist, bst og blo).

Joe,, men derfor er det jo også lidt svært at finde ud af. Da den måde TDC
har bygget netværket op på, er lidt indviklet..... Der kan jo også sagtens
opstå et problem på Dslam´en og til knudepunktet...

Det ville jo være lidt nemmere at finde ud af, hvis det var IP netværk
allerede fra lokal central.... Fx som ved Tiscalis adsl forbindelser...

Fra : Simon Skals

Dato : 05-02-02 21:43

>Joe,, men derfor er det jo også lidt svært at finde ud af.

Ja, og derfor var dit "tip" ubrugeligt, hvilket var min egentlige
pointe.

>Da den måde TDC
>har bygget netværket op på, er lidt indviklet..... Der kan jo også sagtens
>opstå et problem på Dslam´en og til knudepunktet...

Det kan der nu også hos de øvrige udbydere.

TDC burde selvfølgelig oplyse, hvilke centralnavne, der gemmer
sig bag de mystiske forkortelser. Hr. Hansen ved måske nok, at
han tilhører centralen i Brovst, men bstxdl1 er ikke en særlig
indlysende betegnelse.

>Det ville jo være lidt nemmere at finde ud af, hvis det var IP netværk
>allerede fra lokal central.... Fx som ved Tiscalis adsl forbindelser...

Ved du med sikkerhed, at Tiscali terminerer alle ADSL-
forbindelser i IP-udstyr på selve den central, kundens kobber er
tilsluttet?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-02-02 22:08

> [...]
> sig bag de mystiske forkortelser. Hr. Hansen ved måske nok, at
> han tilhører centralen i Brovst, men bstxdl1 er ikke en særlig

jo, god ide.

> Ved du med sikkerhed, at Tiscali terminerer alle ADSL-
> forbindelser i IP-udstyr på selve den central, kundens kobber er
> tilsluttet?

Næe,, det kan jeg jo ikke.. Men du kan jo selv prøve at lave noget pings af
IP ranges..... på tiscalis net.....

Fra : Jesper Skriver

Dato : 05-02-02 22:24

On Tue, 5 Feb 2002 22:08:16 +0100, Bjarke Hansen wrote:
> "Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse

> Næe,, det kan jeg jo ikke.. Men du kan jo selv prøve at lave noget pings af
> IP ranges..... på tiscalis net.....

Hvordan skulle det kunne sandsynliggøre din påstand ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Simon Skals

Dato : 05-02-02 22:25

It seems Bjarke Hansen wrote:
>Næe,, det kan jeg jo ikke.. Men du kan jo selv prøve at lave noget pings af
>IP ranges..... på tiscalis net.....

Jeg ved godt, at det sker mange steder i Tiscalis net, men min
pointe er, at du aldrig kan være sikker, fordi layer 2 er
transparent med de værktøjer, du har til rådighed.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Svante Vinther

Dato : 06-02-02 05:27

Hej igen.

Så alt i alt er konklusionen at man må løfte røret, hvis man vil vide hvad
ens central hedder?

M.v.h. Svante

Fra : Lasse Jensen

Dato : 06-02-02 08:05

http://www.ripe.net/ripencc/pub-services/db/whois/whois.html er din ven...

--
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
[lasse@Earth ~]$ uname -a

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 06-02-02 09:20

In article <3c60d5a3$0$62878$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Lasse Jensen wrote:

> http://www.ripe.net/ripencc/pub-services/db/whois/whois.html er din ven...

For IP-termineringsudstyret (nxx) måske, men ikke for DSLAM'erne (xdl).

--
Andreas Plesner Jacobsen | She asked me, "What's your sign?"

Fra : Simon Skals

Dato : 06-02-02 10:24

It seems Lasse Jensen wrote:
>http://www.ripe.net/ripencc/pub-services/db/whois/whois.html er din ven...

Nej.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Simon Skals

Dato : 06-02-02 10:25

It seems Svante Vinther wrote:
>Hej igen.
>
>Så alt i alt er konklusionen at man må løfte røret, hvis man vil vide hvad
>ens central hedder?

Hvis du smider dit telefonnummer i tele.internet.adsl, bør der
være nogen, som kan fortælle dig centralnavnet og den kryptiske
forkortelse, der er relevant for samme.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>