2 SIM kort i een telefon ?
Fra : Kjær

Dato : 11-01-01 20:56

Jeg har en Nokia 6210.
Jeg har i udlandet set et batteri til een eller anden Mobiltlf. som var
udstyret med en SIM kort holder, således at der kan være 2 kort i samme
telefon.
Dette er ganske smart, idet man så ved indtastning af den ene eller anden
PIN kode kan operere på det ene eller andet kort.
F.eks. kan det ene være firma kort og det andet privat kort.
Jeg har forhørt mig i forskellige forretninger herhjemme - ingen synes at
kende dette, ej heller www.mobii.dk!
Jeg har desuden spurgt Tele DK om der kunne udstedes et SIM kort med 2
telefonnumre/abonnenter - uden held.
Er der nogen der kan give et tip til, hvor jeg evt. kan købe noget som
ovenfor beskrevet??
Mvh
Jan

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 11-01-01 21:11

> Er der nogen der kan give et tip til, hvor jeg evt. kan købe noget som
> ovenfor beskrevet??

www.thansen.dk har det til 3210, så måske.....?

/Jørgen Hansen

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 11-01-01 21:13

"Kjær" <kjaer@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en Nokia 6210.
> Jeg har i udlandet set et batteri til een eller anden Mobiltlf. som var
> udstyret med en SIM kort holder, således at der kan være 2 kort i samme
> telefon.

Ja, men kun det ene er aktivt.

> Dette er ganske smart, idet man så ved indtastning af den ene eller anden
> PIN kode kan operere på det ene eller andet kort.

Du blander to ting sammen.

> F.eks. kan det ene være firma kort og det andet privat kort.

SonoFlex

> Jeg har forhørt mig i forskellige forretninger herhjemme - ingen synes at
> kende dette, ej heller www.mobii.dk!

Det er nok fordi at du blander det sammen.

> Jeg har desuden spurgt Tele DK om der kunne udstedes et SIM kort med 2
> telefonnumre/abonnenter - uden held.

Sonofon har det.

> Er der nogen der kan give et tip til, hvor jeg evt. kan købe noget som
> ovenfor beskrevet??

Snak med sonofon og få et SonoFlex det er to kort i ét.

Det er ÈT kort der fungere som to kort.

Når du tænder for telefonen taster du den pincode for det kort du skal
bruge. I øvrigt er telefonbog og ligende den samme for begge dele af kortet.

Du kan læse mere bla. bla. på http://www.sonofon.dk under flex.

\MK

Fra : Steen Andersen

Dato : 12-01-01 00:17

Jeg kender en lastbilchauffør der har to numre i samme telefon. Hvordan det
lige fungerer og om det er en anden telefon, der er fastmonteret i lastbilen
ved jeg ikke. Men man kan ringe til ham på hans eget nummer eller på det
nummer hans vognmand har givet ham.
Når han skal ringe fra bilen, kan han kun ringe fra sit eget nummer, for
vognmandens nummer er spærret til enkelte numre, f.eks. vognmandens,
speditørens osv.

-Steen

Fra : Andos

Dato : 12-01-01 02:33

Jeg ved at det kan ldse sig gøre med en 3210, men om det kan med en 6210 er
et godt spørgsmål,
for den måde det funger på en 3210, er noget uoriginalt.

Andos

Fra : Kenneth Haldbæk Pete~

Dato : 12-01-01 08:58

Se på http://www.cellsavers.co.uk/acatalog/ de har dem.