Schæfere
Fra : René Kofoed

Dato : 05-02-02 10:45

Hej NG.
Jeg efterlyser Schæferhundefolk, eller andre der kan svare på mine
spørgsmål.
Jeg kunne godt tænke mig og vide hvilke kenneler jeg skal kontakte når jeg
om kort tid skal have hund nr. 2. Det skal (helst) være en med sort/brun
pels, fra en højavlslinie, da de ikke køre så "højt"( har jeg fået af vide,
men kan desværre ikke huske hans navn) De skal helst ligge på Sjælland, så
vi ikke skal køre så langt med en lille hvalp.
Det skal være en hanhund da vi i forvejen har en hunhund. Hun er
sterilliseret, så der bliver ingen problemer med løbetid.
Jeg skal træne med den i DCH, og vil selvfølgelig træne flere gange i ugen.

Håber der er nogen der kan og vil svare på mine spørgsmål, på forhånd tak.
MVH Susanne.

Fra : Finn Jensen

Dato : 05-02-02 21:37

"René Kofoed" <r-kofoed@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om kort tid skal have hund nr. 2. Det skal (helst) være en med sort/brun
> pels, fra en højavlslinie, da de ikke køre så "højt"( har jeg fået af

Det kommer i høj grad på den pågældende linje.
Hvad er en højavlslinje ?. Udstillingshund ?. Sofahund ?

Højavlslinje og brugshundelinje er noget der bruges i flæng men i bund og
grund er det éen og samme hund.
Den korrekte schæferhund er både smuk OG kan sine brugshundeprøver.

Men den diskussion - højavl contra brughund har eksisteret siden
scæferhunden kom til verden i slutningen af 1800 tallet og fortsætter
sikkert de næste 200 år endnu.

>De skal helst ligge på Sjælland, så
> vi ikke skal køre så langt med en lille hvalp.

Bedste bud er at kigge på Schæferhundeklubben for Danmarks hjemmeside :
http://www.schaeferhund.dk og kig på hvilken kenneler der har hvalpe i
øjeblikket hvor du kan se hvilken der ligger nærmeste dig.

Jeg ved ikke hvor du bor henne men mit bud til dig er at kigge på hvalpene
fra Kennel Haus Haargaard i Vedbæk da denne linje er en meget smuk hund der
kan sin ABC samtidig. Men regn ikke med at hendes hvalpe er gratis

> Jeg skal træne med den i DCH, og vil selvfølgelig træne flere gange i
ugen.

Ja et sted skal man jo starte . Men jeg tror nok at Eva og Lisa vil
overtale dig til at begynde i Schæferhundeklubben

> Håber der er nogen der kan og vil svare på mine spørgsmål, på forhånd tak.

Selv tak. God fornøjelse med en evt. hvalp .

--
Venligst
Finn Jensen