Lyd i et program ?
Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 05-02-02 19:44

Hej.
Hvordan kan man afspille en lydfil i et VB program ?
mvh Rasmus

Fra : Peter Rasmussen

Dato : 06-02-02 08:56

Indsæt MS Mediaplayer, og sæt nogle prop. for dette objekt. Så spiller det,
midi, wav, og hvad den ellers understøtter.

Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 07-02-02 22:19

> Indsæt MS Mediaplayer, og sæt nogle prop. for dette objekt. Så spiller
det,
> midi, wav, og hvad den ellers understøtter.

hvordan ?
mvh Rasmus

Fra : Vestergaard

Dato : 08-02-02 19:10

"Rasmus Ladekjær Pedersen" <ladekjaer@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Hvordan kan man afspille en lydfil i et VB program ?
> mvh Rasmus

For at afspille .wav filer kan du gøre følgende:

Put det her i et modul:

Public Declare Function sndPlaySound Lib "winmm" Alias_
"sndPlaySoundA" (ByVal lpSound As String, ByVal flag_
As Long) As Long
Public Const sndSync = 0
Public Const sndAsync = 1

For at afspille en lyd når der trykkes på en knap:

Private Sub Command1_Click()
Dim RV As Long
RV = sndPlaySound(Filnavn, sndAsync)
End Sub

Hvis du bytter sndAsync ud med sndSync, vil programmet ikke køre videre
indtil lyden er færdig.

Jacob V.

Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 10-02-02 21:43

> [...]
> Public Const sndSync = 0
> Public Const sndAsync = 1
>
> For at afspille en lyd når der trykkes på en knap:

Jeg kan ikke få din kode til at virke !
mvh Rasmus

Fra : Vestergaard

Dato : 11-02-02 17:31

> Jeg kan ikke få din kode til at virke !
> mvh Rasmus

hmmm, mystisk. Kommer den med nogle fejlmeddelelser eller kommer der bare
ikke nogen lyd?

Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 13-02-02 17:17

> hmmm, mystisk. Kommer den med nogle fejlmeddelelser eller kommer der bare
> ikke nogen lyd?

Når jeg forsøger at køre programmet skriver den:

Compile eror:

Expected: end of statement

og mærkere ordet Alias_ module1

mvh Rasmus

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 13-02-02 22:49

"Rasmus Ladekjær Pedersen" <ilmabg@hotmail.com> wrote in message

> Når jeg forsøger at køre programmet skriver den:
>
> Compile eror:
>
> Expected: end of statement
>
> og mærkere ordet Alias_ module1
>
> mvh Rasmus
Hej Rasmus

Kompileren siger jo præcis, hvad fejlen er den kender ikke
Alias_ (der skal nemlig være et mellemrum imellem).
Public Declare Function sndPlaySound Lib "winmm" Alias _
"sndPlaySoundA" (ByVal lpSound As String, ByVal flag _
As Long) As Long

Det vil sige et mellemrum imellem "Alias" og "_" og imellem
"flag" og "_".
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 14-02-02 19:47

> [...]
> As Long) As Long
>
> Det vil sige et mellemrum imellem "Alias" og "_" og imellem

Hej igen!
Nu skriver den:

Compile error:

Variable not defined

og mærkere "sndAsync"
mvh Rasmus

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 14-02-02 20:59

> Nu skriver den:
>
> Compile error:
>
> Variable not defined
>
> og mærkere "sndAsync"

Har du husket at deklarere de konstanter, der bruges ...?

Public Const sndAsync =

osv....

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk

Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 15-02-02 14:42

> Har du husket at deklarere de konstanter, der bruges ...?
>
> Public Const sndAsync =
>
> osv....

Hvordan det ?
mvh Rasmus

Fra : Vestergaard

Dato : 15-02-02 15:48

Prøv at læs min post fra den 8/2 igen... Der står hvad du skal gøre!

Jacob V.

Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 16-02-02 15:51

> Prøv at læs min post fra den 8/2 igen... Der står hvad du skal gøre!
>
> Jacob V.

Hej igen.
Mange tak for de mange svar. Nu virker det endelig.
Mange tak for din tolmodighed !
mvh Rasmus.