Problem med 3310:(
Fra : CC

Dato : 11-01-01 12:44

Hejsa.

Jeg har et problem. Min 3310 er begyndt med at drille når den skal lades op
altså batteriet.
Når den bipper for næsten tomt batteri sætter jeg den til at lade, og ca 30
min efter melder den fuld opladet. Dette resultere i en standby tid på ca en
½ dag:(
JEg har så prøvet at når den melder fuld så skal jeg tage batteriet ud og
sætte det i igen så kan den lade de ca 30 min igen og proceduren skal
gentages. Så bliver standbytiden normal når dette er gjordt en 5-6 gange.
Men det er jo ikke fedt at skal gøre det.
Er der nogen der har oplevet samme problem?

Er der nogen der ved om jeg når jeg har købt den i fona om jeg så ikke kan
indlevere den til rep. i det lokale Nokia servicepiont?

Mvh
Tommy

Fra : KVN

Dato : 11-01-01 16:54

Jeg har haft lignende problem og lader den nu (12/1) gå til et check hos
Telecom Centret
Hvis der herefter ligger en god forklaring, lader jeg dig det vide.

Fra : Thomas Boie

Dato : 15-01-01 21:42

Hej

Jeg har også samme problem. Lader ca. 1/2 time. Så er jeg nød til at slukke
tlf. og tager laderen ud, og derefter at tænde og sætte laderen i igen. Jeg
har også hørt fra andre om samme problem

Mvh
Thomas

Fra : Mark Beaumont

Dato : 17-01-01 03:43

"CC" <the_only_dj_cool@hotmail.com> skrev
> Jeg har et problem. Min 3310 er begyndt med at drille når
> den skal lades op altså batteriet.

Da jeg sidste år købte en 3310, sagde forhandleren at det var
vigtigt at den blev ladet op i mindst 12 timer, inden den blev
taget i brug første gang. De havde haft en del kunder, med de
problemer du beskriver, hvilket i følge ham skyldtes, at batteriet
ikke blevet opladet ordentligt første gang.

Vh Mark

Fra : John R. Jensen

Dato : 04-02-01 00:19

Hej Alle,

Jeg har selv en N3310, og har aldrig oplevet det problem i beskriver.

I skal huske på at i denne telefon sidder der et Ni-Mh batteri. Denne type
batterier SKAL for tid til anden aflades HELT. Det er ikke nok at telefonen
siger at den er løbet tør for strøm. Den skal have lov til dø af sig selv,
og gå ud.

I mange reklamer skriver de "...NI-MH har ingen hukommelses, som gamle NI-CD
batterier..." Dette er dog ikke helt sandt. NI-MH, er dog mindre følsomme
over for oplademønsteret, men de skal altså aflades HELT en gang i mellem,
ellers får de problemer med at "holde" på strømmen. Dette stå så vidt jeg
husker også i manualen til telefonen.

Endelig findes der en række tricks til at få liv i "døde" batterier. bla. en
tur i fryseren. For Ni-Cd kan det hjælpe af give dem en meget kraftig lade
puls (ca. 100 gang kapaciteten 500 mAH -> 50 A) i få sek. osv...

--
Best Regards/Med venlig hilsen

John R. Jensen