Maria Catharina Peeck, født juni 1888 i Ec~
Fra : Jette Pedersen

Dato : 05-02-02 17:06

Jeg er kørt helt fast med min oldemor. Hun er efter eget udsagn født i
Eckernförde først i juni 1888. Hun er begravet i Veng i maj 1979
(dengang interesserede jeg mig desværre ikke for slægtsforskning).

Gift 14. juni 1908 i Karby Kirke, Standesamt Brodersby med Peter Ejlskov
Emil Jeppesen, født 11. april 1880 i Thorning Sogn.

Boede i Vamdrup i 1909, hvor det første barn (min mormor) er født. Året
efter boede de i Gram, hvor næste datter er født. Derefter har jeg
fundet dem i 1912 og 1913 i Sct. Jørgens Forstad i Odense. Næste kendte
adresse er Horne Sogn, Sydfyn i perioden 1924-1930 (konfirmation af
børn). Fra ca. 1931-1945 arbejdede oldefar på Branden Teglværk (ved
Fur-færgens færgeleje). En gård i Vinderup skal herefter have huset dem,
indtil de flyttede til et hus i Nr. Vissing ved Skanderborg, hvor
oldefar døde i 1956.

Deres børn var : Hildur, Heine, Helga, Holger, Anna, Niels, Otto, Lothar
og Kurt (alle med mindst følgende øvrige navne: Ejlskov Jeppesen). De
tre førstnævnte er emigreret: Hildur til Argentina og Heine og Helga til
Canada

Hvis dette siger nogen noget, hører jeg meget gerne om det.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 05-02-02 18:36

"Jette Pedersen" <jette@nebrot.dk> wrote in message
> Jeg er kørt helt fast med min oldemor. Hun er efter eget udsagn født i
> Eckernförde først i juni 1888. Hun er begravet i Veng i maj 1979
> (dengang interesserede jeg mig desværre ikke for slægtsforskning).

Når du nu er direkte i familie med ovennævnte person,
skulle der ikke være noget til hinder for, at du henvender
dig til sognepræsten i Veng sogn, og får at vide af ham,
hvad der står i kirkebogen i forbindelse med begravelsen.
Der vil typisk stå noget om fødested og -tid, ægtemænd
og ægteskaber og sidste fælles bopæl, plus alder, udtrykt
ved fødselstidspunkt.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Børge Fogsgaard

Dato : 06-02-02 10:47

"Jette Pedersen" <jette@nebrot.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Gift 14. juni 1908 i Karby Kirke, Standesamt Brodersby med Peter Ejlskov
> Emil Jeppesen, født 11. april 1880 i Thorning Sogn.

Hvis du har mulighed for det, skulle du besøge Landsarkivet i Aabenraa.
Deres -civile-vielsesregistrering vil give dig hendes fødested, tidspunkt og
99% sikkert også hendes forældre.
Børge Fogsgaard

Fra : Børge Fogsgaard

Dato : 06-02-02 10:54

"Børge Fogsgaard" <bfo@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Hvis du har mulighed for det, skulle du besøge Landsarkivet i Aabenraa.
> Deres -civile-vielsesregistrering vil give dig hendes fødested, tidspunkt

Der var jeg lige hurtig nok!! Brodersby er jo i Sydslesvig. Uanset dette
faktum vil vielsesregistreringen give dig disse oplysninger. Du skal bare en
tur til Slesvig by istedet for.

Børge