The Others DVD
Fra : Flemming Rasmussen

Dato : 05-02-02 17:11

Nu er der lidt snak om The Others og jeg har set at man kan få den her
hjemme for 179,- på DVD.

Region 1 udgaven kommer vist nok først i maj.

Er den god?

Michael

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-02-02 17:24

Hej!

Flemming Rasmussen wrote:

> Nu er der lidt snak om The Others og jeg har set at man kan få den her
> hjemme for 179,- på DVD.
>
> Region 1 udgaven kommer vist nok først i maj.

Ehh, hvor henne? Synes ikke det lyder sandsynligt at R2 er foran R1 :)

> Er den god?

You tell me!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Flemming Rasmussen

Dato : 05-02-02 18:40

Det var også en Region 3 udgave.

Det var inde på r1dvd.dk

Her er et direkte link:
http://www.r1dvd.dk/shop/default.asp?SetLng=1&productid=719

Hvis det ikke virker kigger jeg på det, når jeg kommer hjem :)

Fra : Brian Nielsen

Dato : 05-02-02 18:54

"Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Ehh, hvor henne? Synes ikke det lyder sandsynligt at R2 er foran R1 :)

Det er skam set før, f.eks. The Ninth Gate. Den var selvfølgelig også
europæisk produceret, så det forklarer det.
The Others ser ud til at være en fransk/spansk/amerikansk co-produktion
(faktisk ligesom The Ninth Gate), så hvorfor skulle den ikke kunne få R2
premiere før R1? Det lyder dog usandsynligt at den kommer nu i Danmark, hvis
den skal gå i biografen til maj.

/Brian

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-02-02 19:10

Hej!

Brian Nielsen wrote:

> [...]
> premiere før R1? Det lyder dog usandsynligt at den kommer nu i Danmark, hvis

Jeg troede den var rent amerikansk, derfor. Nå, men så vil jeg bestille en R3
film, min først i den region egenligt. Aner ikke engang hvor det er henne ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Peter Fleinert

Dato : 05-02-02 19:17

>snip<
" Nå, men så vil jeg bestille en R3
> film, min først i den region egenligt. Aner ikke engang hvor det er henne
;)

Region 3 er sydøstasien, så det kan være der er en masse spændende og
lærerige undertekster på filmen.
Peter

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-02-02 19:22

Hej!

Peter Fleinert wrote:

> Region 3 er sydøstasien, så det kan være der er en masse spændende og
> lærerige undertekster på filmen.

Der er kinesiske tekster iflg. R1DVD. De har bare at kunne slåes fra...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Anders Nielsen

Dato : 05-02-02 22:15

Kim Voss Schrader <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C6022C8.9F14C7B7@kampsax.dtu.dk...
> Hej!

> Der er kinesiske tekster iflg. R1DVD. De har bare at kunne slåes fra...
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader

Jeg kan se det er Universe der har udgivet den, deres subtitles kan som
regel slåes fra, desuden koster den kun 70kr hvis du køber den direkte fra
HK

vh Anders

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-02-02 04:10

Hej!

Anders Nielsen wrote:

> Kim Voss Schrader <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3C6022C8.9F14C7B7@kampsax.dtu.dk...

> Jeg kan se det er Universe der har udgivet den, deres subtitles kan som
> regel slåes fra,

Fint nok. Så vil jeg glæde mig til min film :)

> desuden koster den kun 70kr hvis du køber den direkte fra
> HK

Ok, det gider jeg nu ikke vente på i denne omgang. Det er ellers billigt...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-02-02 09:52

Kim Voss Schrader <schrader@kampsax.dtu.dk> escribió en el mensaje de
noticias 3C60200D.15BD0CFA@kampsax.dtu.dk...

> Jeg troede den var rent amerikansk, derfor. Nå, men så vil jeg
bestille en R3
> film, min først i den region egenligt. Aner ikke engang hvor det er
henne ;)

Store dele af Spanien ville gaa amok i blodrus hvis de kunne forstaa din
post ,
Hernede ses filmen som en spansk film med nogle amerikanske stjerner til
at traekke publikum i andre lande i biffen. The Others (eller Los Otros,
som den jo _rigtigt_ hedder ) blev ogsaa den helt store vinder ved
uddellingen af den spanske filmpris "Goya". Jeg mener at huske at The
Others loeb med 8 ud af de 15 den var nomineret til.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-02-02 15:20

Hej!

Lars Hoffmann wrote:

> Store dele af Spanien ville gaa amok i blodrus hvis de kunne forstaa din
> post ,

Hehe :)

> [...]
> uddellingen af den spanske filmpris "Goya". Jeg mener at huske at The
> Others loeb med 8 ud af de 15 den var nomineret til.

Det lyder jo fint nok. Håber snart jeg modtager den.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ole Kofoed

Dato : 06-02-02 23:11

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> at traekke publikum i andre lande i biffen.

Og hvis filmens skuespillerne læste dette ville de nok blive kede af at
blive kaldt amerikanere

Mvh.

Ole

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-02-02 09:13

Ole Kofoed <news@dvd-basen.dk> escribió en el mensaje de noticias
3c61a978$0$22330$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Og hvis filmens skuespillerne læste dette ville de nok blive kede af
at
> blive kaldt amerikanere

Jeg var slet ikke opmaeksom paa at der er tale om engelske skuespillere
men et hurtigt opslag paa imdb viser at du har ret. Kidman er da i det
mindste Amerikaner
Det er bemaerksesvaerdigt at en film hvor der ingen ekstras er med
overhovedet, og der kun er ganske faa biroller, er indspillet Primaert
med debut-skuespillere. Det maa siges at vaere flot arbejde af
instruktoeren at faa saa gode praestationer ud af hvad der maa vaere en
uerfaren skuespiller-trop.
YAUT (Yet Another Useless Trivia): Hold oeje med hvem der er afbilledet
paa doede-billederne, bl.a. kan man finde Pedro Almodovar (oscarvindende
instruktoer til "Todo sobre mi Madre")
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 07-02-02 13:59

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> wrote in message
> Jeg var slet ikke opmaeksom paa at der er tale om engelske skuespillere
> men et hurtigt opslag paa imdb viser at du har ret. Kidman er da i det
> mindste Amerikaner

Nu ved jeg ikke om din smily betyder at det var en joke, for du ved vel at
Kidman er fra Australien, ikke sandt?

Joakim

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-02-02 14:11

Joakim Lauridsen <agjo@li.is> escribió en el mensaje de noticias
a3ttm3$1avi9p$1@ID-81106.news.dfncis.de...

> Nu ved jeg ikke om din smily betyder at det var en joke, for du ved
vel at
> Kidman er fra Australien, ikke sandt?

ok, ok men _lidt_ amerikaner er hun da:

sakset fra http://us.imdb.com/Bio?Kidman,+Nicole

Elegant redhead Nicole Kidman, known as one of Hollywood's top
Australian imports, was actually born in Honolulu, Hawaii to Anthony (a
biochemist and clinical psychologist) and Janelle (a nursing instructor)
Kidman. The family moved almost immediately to Washington, D.C., where
Nicole's father pursued his research on breast cancer, then, three years
later, made the pilgrimage to her parents' native Sydney.

Fra : Ole Kofoed

Dato : 06-02-02 23:02

> Jeg troede den var rent amerikansk, derfor. Nå, men så vil jeg
bestille en R3
> film, min først i den region egenligt. Aner ikke engang hvor det er
henne ;)

Billedekvaliteten skulle ikke være god:
www.dvdtimes.co.uk/index.cgi?page=Review&id=620&story=2740

Mvh.

Ole

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-02-02 23:55

Hej!

Ole Kofoed wrote:

> Billedekvaliteten skulle ikke være god:
> www.dvdtimes.co.uk/index.cgi?page=Review&id=620&story=2740

Bare ødelæg min glæde ved at skulle modtage en film! :-/

Oh well, den kan umuligt blive ringere end Lola Rennt på R2. Der var en tyk hvid
lodret linje i den ene side af billedet! Og det stod som VCD på en dårlig dag...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ole Kofoed

Dato : 07-02-02 00:08

> Bare ødelæg min glæde ved at skulle modtage en film! :-/

Undskyld

Den kan nok sælges videre på QXL til en god pris hvis man nævner den har
dansk biografpremiere til maj og Kidman er med

Mvh.

Ole

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-02-02 00:26

Hej!

Ole Kofoed wrote:

> Undskyld

Du skal _mene_ det!

> Den kan nok sælges videre på QXL til en god pris hvis man nævner den har
> dansk biografpremiere til maj og Kidman er med

God idé :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Zeki

Dato : 05-02-02 17:28

> Er den god?

Kidman er i hvert fald god i den. Historien er set før. Underligt, alene ved
at nævne en anden films titel, har man spoliet for meget.

Zeki

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-02-02 19:31

Zeki <zeki@NOSPAMimage.dk> escribió en el mensaje de noticias
ZIT78.115$5L3.11488@news010.worldonline.dk...

> Kidman er i hvert fald god i den. Historien er set før.

Alejandro Amenabar Har arbejdet laenge paa historien, det siges at han
ved premieren til The Sixth Sence kom graedende ud af biffen.
Forstaaligt nok hvis han allerede paa det tidspunkt havde skrevet manus
til The Others.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Zeki

Dato : 05-02-02 19:42

[Videre SPOILER]
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Hmm, det vidste jeg ikke. Hvis man ikke kendte til nogle af filmene - intet
forhåndskendskab havde - ville jeg umiddelbart tro, at 'The Others' er
'Sixth Sence' overlegen, idet stemningen i 'The Others' er en næsten lige så
stor force som manuskriptet. Dette kan man ikke sige om 'Sixth Sence' der
mere er en nutidlig thriller, mens 'The Others' har mere 'klassiker' over
sig (IMHO).

Jeg kunne fx godt finde på at se 'The Others' igen. Dette er ikke tilfældet
med 'Sixth Sence' som jeg kun har set en enkelt gang. Når man først er
kommet over overraskelseselementet i dén film er replay-værdien lig nul. Der
har 'The Others' trods alt mere at byde på.

Zeki

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-02-02 22:59

"Zeki" <zeki@NOSPAMimage.dk> skrev:

SPOILER! Stå af her, hvis du ikke har set filmen!

> [...]
>kommet over overraskelseselementet i dén film er replay-værdien lig nul. Der
>har 'The Others' trods alt mere at byde på.

Det sjove var, at jeg gættede slutningen på The Sixth Sense ti
minutter inde i filmen, men på trods af det lod jeg mig narre af The
Others (som jeg naturligvis så EFTER den anden). Det fortæller lidt
om, hvor suverænt den er skruet sammen - eller om, hvor sløv jeg var
den dag. Jeg fandt den meget, meget mere uhyggelig og stemningsfuld
end The Sixth Sense, der dog stadig er en glimrende film. De dér
falmede fotografier af døde mennesker gav mig virkelig gåsehud!

Niels Søndergaard