Hvordan "låse" tabeller ?
Fra : Claus MC

Dato : 05-02-02 16:27

Hvordan "låser" jeg mine tabeller til en bestemt bredde ? Se eks:

<TABLE>
<TR>
<TD>Denne skal være eks. 150 pixels</TD>
<TD>Denne skal være eks. 550 pixels</TD>
</TR>
</TABLE>

Jeg har prøvet med WIDTH, og så opretter den også tabellerne som de skal
være. Men hvis jeg udfylder den med tekst, skifter den ikke automatisk
linje, hvorefter jeg står med en tabel, der er 10 km bred

Det er vel en slags automatisk linjeskift jeg mangler !

/Claus

Fra : scn

Dato : 05-02-02 16:40

"Claus MC" <clausmc@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:a3otit$djr$1@sunsite.dk...
> [...]
> linje, hvorefter jeg står med en tabel, der er 10 km bred
>
> Det er vel en slags automatisk linjeskift jeg mangler !

Hvad med denne??

Den skifter selv linie, men kan ikke dele ord
(hvis du har testet med eks: aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa)

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Claus MC

Dato : 05-02-02 16:42

"scn" <scn@falsk-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Den skifter selv linie, men kan ikke dele ord
> (hvis du har testet med eks:
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa)

Bingo ! Der er netop fordi jeg har testet den med
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Tak

Mvh

Claus

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 06-02-02 10:17

Claus MC wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Bingo ! Der er netop fordi jeg har testet den med
> [en masse m'er]

Det er faktisk muligt at lave automatisk orddeling:

http://www.html.dk/faq/00065/

De bedste hilsener
Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-02-02 16:40

Tue, 5 Feb 2002 16:27:17 +0100, skrev "Claus MC"
<clausmc@ofir.dk>:

>Jeg har prøvet med WIDTH, og så opretter den også tabellerne som de skal
>være. Men hvis jeg udfylder den med tekst, skifter den ikke automatisk
>linje, hvorefter jeg står med en tabel, der er 10 km bred

Prøv også at sætte en table width på (summen af cellernes bredde,
700 pixels i eksemplet).
--
med venlig hilsen
Knud