N.6210 -> Infrarød/Datakabel -> Stationær ~
Fra : Morten KN

Dato : 10-01-01 21:46

Hej!

Jeg håber meget at I vil hjælpe en Nokia 6210 nybegynder :)

Da jeg ikke har adgang til en alm. telefonlinie, vil jeg gerne bruge min
Nokia 6210 som modem til min stationære PC.

Hvis jeg køber et datakabel, er det så lige meget hvilket? Jeg har f.eks.
set et hos T. Hansen til 350 kr...

Hvis jeg hellere vil bruge infrarød, hvad gør jeg så? Hvilken infrarød
"dims" skal jeg købe til min PC? Jeg har set en A4 Tech trådløs mus, med
infrarød forbindelse. Selvom idéen måske er langt ude, kan jeg så bruge
denne mus' infrarøde sender/modtager?

MVH Morten.

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 11-01-01 12:42

> [...]

> "dims" skal jeg købe til min PC? Jeg har set en A4 Tech trådløs mus, med
> infrarød forbindelse. Selvom idéen måske er langt ude, kan jeg så bruge

Jeg har selv en infrarød enhed til seriel porten til min pc og har
problemer med det. Enten er det fordi WinMe ikke kan finde ud af at
konfigurere seriel porten rigtigt eller også er der et hardware
problem. Jeg kan få kommunikationen til at virke men det kræver noget
roden med windows.

Når først kommunikationen er etableret mellem pc og n6210, så virker
det hele, dvs. pc<->infrarød<->N6210, både med PC Suite og som modem.

Bernhard

Fra : Morten KN

Dato : 11-01-01 18:21

"Bernhard Mogens Ege" <bme@miba.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Når først kommunikationen er etableret mellem pc og n6210, så virker
> det hele, dvs. pc<->infrarød<->N6210, både med PC Suite og som modem.

Men hvad med idéen om at bruge den infrarøde sender/modtager, fra en billig
trådløs og infrarød mus?

MVH Morten

Fra : Jakob V

Dato : 11-01-01 22:41

> Men hvad med idéen om at bruge den infrarøde sender/modtager, fra en
billig
> trådløs og infrarød mus?

Og hvad med den infarøde tingest der følger med 'Lego Mindstorms' systemet?

Mvh. Jakob V

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 12-01-01 12:59

> "Bernhard Mogens Ege" <bme@miba.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvad med idéen om at bruge den infrarøde sender/modtager, fra en billig
> trådløs og infrarød mus?

> MVH Morten

Der er nok kun 1 af gangen der kan bruge den infrarøde
forbindelse. Dvs. når du bruger den til N6210 så er musen væk... Hvis
du overhovedet kan bruge den infrarøde transceiver fra
musesystemet. Det ville dog være rart at vide om det var muligt.

Bernhard

Fra : Morten KN

Dato : 12-01-01 20:38

> [...]
> du overhovedet kan bruge den infrarøde transceiver fra
> musesystemet. Det ville dog være rart at vide om det var muligt.

Det er lige meget om jeg ikke kan bruge musen. Den er så billig at jeg bare
vil gemme den væk, og så kun bruge dens infrarøde sender/modtager til min
mobi. Men du har ret, det ville være dejligt at vide! Hvad bruger I andre af
infrarøde forbindelser mellem mobil og stationær PC?

MVH Morten

Fra : FI

Dato : 13-01-01 00:06

> Hvad bruger I andre af
> infrarøde forbindelser mellem mobil og stationær PC?

Jeg har Asus bundkort og købt det dertilhørende IrDA kabel. Sæt det i -
installer et program - det fungerer.
Dvs jeg har _aldrig_ haft problemer med sammenkoblingen . Hverken i ME eller
2000.

Mvh
Finn

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 15-01-01 11:11

> [...]
> mobi. Men du har ret, det ville være dejligt at vide! Hvad bruger I andre af
> infrarøde forbindelser mellem mobil og stationær PC?

Jeg bruger en XTNDAccess (JetEye) som kobles direkte på en standard 9
pins seriel port. Desværre fungerer windows driverne ikke helt rigtigt
så jeg er nød til at åbne COM2 porten (som JetEye sidder på) med et
eller andet tilfældigt program (HyperTerminal) før JetEye kommer til
live. Det påvirker ikke den infrarøde kommunikation at et andet
program vil bruge samme port hvilket er lidt underligt. Jeg bruger
WinME.

Bernhard

Fra : Hugotit

Dato : 14-01-01 00:32

Prøv at tage et kig her : http://www.infrarotport.de/bestellung.HTML
Det koster ca. 140kr. og det kommunikerer fint .
Jeg kan bare ikke bruge det til interne,(dårlig dækning
Der er i øvrigt en der har lavet noget software til Win-ME,der kan simulere
en comport.
Tag et kig her : http://motorola.terrashare.com/
Hugotit