Fri energi
Fra : Rado

Dato : 05-02-02 13:39

Spirit of Maat Magazine har udgivet et gratis specialnummer om fri
energi som kan læses på deres website. Indeholder bl.a.
konstruktionstegninger til en ny teknologi som enhver frit kan benytte
sig af, og som skulle kunne spalte vand til ilt og brint så der er
energimæssig økonomi i det, så man f.ex. kan drive en bil udelukkende
med vand, og uden forurening.

http://www.spiritofmaat.com/archive/feb2/index.html

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Rado

Dato : 05-02-02 16:56

On Tue, 05 Feb 2002 13:38:49 +0100, Rado <rado@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
>sig af, og som skulle kunne spalte vand til ilt og brint så der er
>energimæssig økonomi i det, så man f.ex. kan drive en bil udelukkende

Har lige fået at vide at der mangler nogle tegninger til ovennævnte
konstruktion - de kan findes her:

http://www.fortunecity.com/greenfield/bp/16/waterasfuel.htm

Fra : R.N.

Dato : 06-02-02 00:05

"Rado" skrev i en meddelelse

> [...]
> sig af, og som skulle kunne spalte vand til ilt og brint så der er
> energimæssig økonomi i det, så man f.ex. kan drive en bil udelukkende

Aiih herligt at dén er kommet frem igen. For mange år siden, da min mor
abonnerede på "Det Bedste" læste jeg der en artikel om en bil som før krigen
var blevet opfundet i USA. Den kunne køre på vand, men tegningerne og alle
beskrivelser blev opkøbt af eet af de håbefunde benzinslskaber, som da var
kommet godt i gang med at sælge til de millioner af biler, som begyndte at
køre på vejene.

Så blev den ide lagt på hylden.

Senere har jeg ledt og ledt efter det blad. Det var dog herligt at nogen
alligevel arbejder på ideen med biler der kan køre på vand. Tænk hvor lidt
de vil forurene. Jamen tænk hvilken forskel det ville gøre på hele
samfundet, hvis de blev almindelige.

TAK for oplysningen.

Med venlig hilsen elena@io.dk

Fra : Rado

Dato : 06-02-02 16:59

On Wed, 6 Feb 2002 00:05:13 +0100, "R.N." <elena@io.dk> wrote:

> [...]
>kommet godt i gang med at sælge til de millioner af biler, som begyndte at

Jeg har selv lavet en del research på de ting her i de sidste par år.
En ting der undrer mig er de mange opfindelser der tilsyneladende
allerede er lavet, nogle af dem for mange år siden, og som kunne give
os næsten gratis energi, uden at der er kommet noget kommercielt
brugbart ud af det. Jeg tror det har noget at gøre med den måde vi
tænker på - videnskaben har fået folk til at tro at fri energi ikke
eksisterer, og den tanke har bidt sig fast i folks bevidsthed. Så det
er meget svært at komme igennem med noget de steder der har
resourcerne til at få tingene sat i gang.

Tag f.ex, GEET katalysatoren ( http://www.geet.com ).
Her er er uddrag fra deres website:

Impossible??? Seeing is Believing!

Having demonstrated the GEET Fuel Processor countless times, I heard
over and over "that's impossible." Most of the hundreds of scientists
who have been invited to help in this project have refused to even
come out to look at it, claiming it is impossible.

Yet after repeated showings, many potential financial backers have
depended on the professional opinion of "qualified" people, who did
not take time to even look.

One scientist - Jim - who wanted to help me was employed at a major
United States Testing Laboratory. We spent several days reviewing how
and why the device worked.

Jim claimed he could get all the necessary funding to get through the
R&D stages by telling the other scientists at work what he had viewed.
Jim told me to call him at work the following Wednesday. He went on to
tell me how an invention of this magnitude would get the Nobel Prize.

When I called the number on the following Wednesday I was informed
that Jim was asked to resign. They told me that Jim must have been
doing some drugs, if he truly believed that he saw a gasoline engine
run on crude oil with no pollution.

This type of response is very normal to this inventor. So many sincere
people have turned their back and walked away, because of the input of
knowledge of others who laugh and say it is absolutely not possible.

However, a few years ago, at a smog certification station in
California, this fuel system was demonstrated while being monitored
and video taped.

While running a gasoline engine on crude oil, the final exhaust was
actually cleaner than the air in the establishment - zero pollution.
This does not defy physics, it only operates within the most basic of
the laws of physics in a unique manner.

> [...]
>alligevel arbejder på ideen med biler der kan køre på vand. Tænk hvor lidt
>de vil forurene. Jamen tænk hvilken forskel det ville gøre på hele

Jeg har selv tænkt mig at gå i gang med at eksperimentere med det her
- det er jo både relativt simpelt og billigt at lave. Og så kan
princippet jo iøvrigt bruges til alt muligt andet der kræver energi,
f.ex. opvarmning af huse.

Fra : Carsten Sinclair

Dato : 06-02-02 18:54

Tak for linket Rado.

Jeg har i min besiddelse en videooptagelse med denne Thomas E. Bearden hvor han taler om denne 0-punkt's energi som vistnok N.Tesla var ret tæt på at få patenteret, men på grund af manglende økonomisk støtte stoppede man hans forskningsprojekt - synd og skam eller en forbrydelse fra det petro-kemiske / militær-industrielle kompleks'es side.

Er du bekendt med forskningen i denne teknik herhjemme og om hvorvidt der er nogen der tager det alvorligt ?
Der må jo næsten ligge en Nobelpris og vente på den forskergruppe der får sat et kraftværk op at køre på denne teknik.

M.v.h. St.Clair

Fra : Rado

Dato : 07-02-02 13:00

On Wed, 6 Feb 2002 18:54:04 +0100, "Carsten Sinclair"
<ufo@telefona.dk> wrote:

> [...]
>man hans forskningsprojekt - synd og skam eller en
>forbrydelse fra det petro-kemiske / militær-industrielle

Er det "Free Energy: The Race to Zero Point" videoen du tænker på?
I alt fald taler han også en hel del om nulpunktsenergien på denne
video. Og iøvrigt om hvordan denne energi er relateret til bevidsthed.
Det sidste er vigtigt for at forstå tingene til bunds, og som bindeled
imellem videnskab/religion materie/ånd, efter min mening.

Tom Bearden er iøvrigt fornylig begyndt at lægge alle sine teorier og
forskningsresultater ud på et nyt website: http://www.cheniere.org/

> [...]
>Der må jo næsten ligge en Nobelpris og vente på den
>forskergruppe der får sat et kraftværk op at køre på denne teknik.

Hvis stemningen i dk.videnskab over vor kold fusion og lignende
fænomener afspejler den generelle holdning herhjemme, så skal man nok
ikke forvente alt for meget. Generelt er Danmark et u-land når det
gælder forskning i kontroversielle fænomener. Her i landet er det nok
ikke så meget modstand fra kommercielle interesser der er problemet,
som manglende evne eller vilje hos videnskabsfolkene til at tænke i
utraditionelle baner. Men i udlandet foregår der jo som bekendt en hel
del forskning inden for området.

Generelt så har man allerede inden for videnskaben så megen viden at
man kunne gøre nogle virkelig revolutionerende opdagelser, hvis man
gad kigge lidt på nogle utraditionelle (eller traditionelle, alt efter
hvor man ser tingene fra) teorier og principper, som f.ex. Yin Yang
princippet. Niels Bohr var allerede inde på det - han var så
fascineret af Yin Yang princippet og østlig filosofi og videnskab i
det hele taget at han valgte Yin Yang symbolet til sit våbenskjold, da
han modtog Elefantordenen. Men ingen inden for videnskaben herhjemme
har tilsyneladende fulgt op på hans tanker i den retning (det har man
derimod i udlandet, bl.a. har kvantefysikeren Fritjof Capra analyseret
nogle af Bohrs ideer i bogen "Fysikkens Tao").

Som Ohsawa lidt barskt udtrykker det i "Book of Judgement":

"The law of mass and element conservation cannot be accepted by Far
Easterners. When a traditional Oriental learns for the first time the
laws of Occidental [Western] science, he is stricken at every step,
for these laws appear to him to be dogmatic and inflexible.

If these two fundamental laws are set aside, chemistry has lost its
two mightiest weapons: qualitative and quantitative analyses. It is
due to these faulty weapons that there are so many uncertainties,
sometimes with tragic results, in pharmacology. The chemical industry,
the food industry, agriculture, etc., all of which are grounded in
modern chemistry, claim to have a scientific, logical and definite
basis. They depend upon chemistry which is not in any way equipped
with any concrete and logical foundation. These two fundamental laws
of modern chemistry are, on the whole, only an illusion or
speculation.

All the other fundamental laws of chemistry which are opposed to the
Unique Principle [Tao, Yin Yang] will be abandoned and very shortly
will fall into disuse, one after the other.

Example 3. What is chemical Affinity?

Answer: There has been much discussion about affinity. Chemists have
tried to define it mathematically through the power of chemical or
ionical reaction of the, elements, similar nowadays to Lechatelier's
law of action and reaction. According to this law, to obtain a given
reaction, we only have to change one or several physical factors
(heat, pressure, proportion, etc.).

By a great many experiments, the chemists managed to control some
reversible reactions, as in the following cases.

(1)   N2+3H2 -> 2NH3 + 12,500 Cal.
(2) N2+02 -> 2NO - 43,200 Cal.

In the first case (ammoniac synthesis), heat is released, while in the
second case, there is absorption of heat. The scientists do not know
why. They do not want to know the reason for it. By experimentation
one can discover the best conditions and means to a synthesis or a
division, but apparently it is not important to know the reason why
one reaction produces heat whereas another one absorbs it.

And the more deeply they study, the more intricate the question
becomes. All kinds of analytical, mathematical, energetical and
electronic means are used. They find, eventually, some provisional
principles which they claim is law, but later they discover a great
contradiction. Then they begin all over again. It is a roundabout way
- like looking for the center by means of tearing down peripheries, or
travelling in the darkness, blindly, without any compass and without
knowing one's destination.

Why not look first of all and with all our power for a universal
compass? By knowing that N (nitrogen) and 0 (oxygen) are Yin and that
H (hydrogen) is their Yang antagonist, many research projects could be
greatly simplified.

With the knowledge of only the first two theorems of the Unique
Principle, they would already be able to say that synthesis between a
very Yin and a very Yang element is much easier to accomplish than
that between two Yin elements. For Yin and Yang attract each other,
whereas Yin and Yin or Yang and Yang repel one another.

The scientists depend entirely upon inductive, dichotomic or Kantian
logic and upon the quite false theory of English empiricism. That is
the reason why they seek in vain to understand natural laws.

But all depends upon our judging ability, which is not in the least
inductive or empirical. The empiricism theory, being simple and
seeming likely, received support from such learned men as Locke,
Darwin, Malthus and others who were very dedicated but simplistic and
preoccupied only with the world of relativity and materiality."

--
Rado

Religion and science are opposed ... but only in the same sense
as that in which my thumb and forefinger are opposed - and between
the two, one can grasp everything.
- Sir William Bragg

Fra : Rado

Dato : 07-02-02 13:01

On Wed, 6 Feb 2002 18:54:04 +0100, "Carsten Sinclair"
<ufo@telefona.dk> wrote:

En sidebemærkning: kan du ikke prøve at skrue linielængden ned på 70
eller deromkring i editoren i OE? I visse andre newsreadere end OE
bliver dine linier ikke ombrudt automatisk, men fortsætter langt ud
over højre side af skærmbilledet, hvilket gør det svært at læse hvad
du skriver.

Fra : Carsten Sinclair

Dato : 08-02-02 17:54

Hej igen Rado.
Er der stadig problemer med min linjelængde ?

Nå - men det jeg vil fortælle dig nu er flg.

Jeg har dags dato mailet denne hjemmeside til Akademiet for Tekniske Videnskaber ( A. T. V. ) - og bedt dem om en kommentar, den vil jeg så maile til denne nyhedsgruppe når jeg får deres respons.

Fra : Rado

Dato : 09-02-02 16:56

On Fri, 8 Feb 2002 17:53:40 +0100, "Carsten Sinclair"
<ufo@telefona.dk> wrote:

>Er der stadig problemer med min linjelængde ?

Ja, i den her post. Men de to følgende ser OK ud.

> [...]
>for Tekniske Videnskaber ( A. T. V. ) - og bedt dem om en
>kommentar, den vil jeg så maile til denne nyhedsgruppe når

OK. Det bliver interessant at høre hvad de siger.

Hvilken hjemmeside var det iøvrigt - Spirit of Maat eller Tom
Bearden's?

Fra : Carsten Sinclair

Dato : 08-02-02 18:13

Jeg har nu selv set efter i opsætningen af min nyhedsgruppe
opsætning - og fundet ud af at jeg bruger MIME-format, og ikke Uencode
, hvilket ikke giver adgang til at bestemme længden - er det ikke
rigtigt ?

Stien hedder : OE / funktioner /indstillinger / send / indstillinger
for alm. tekst.

Hvad er evt. forskellen på de 2 valgmuligheder ?