En uges ferie.
Fra : Helle Nielsen

Dato : 05-02-02 12:48

Hejsa.

Vi har en rigtig dejlig misser som er SÅ kælen og kræver utrolig meget
nærkontakt.
Vi står og skal være væk på ferie i en uge her i uge 8 men er det synd for
missen? hvis vi sørger for at nogen kommer og giver den mad og ordner
kattebakke og nusser lidt med den ca. to gange om dagen?

Vi har brug for at komme lidt væk men jeg har ret dårlig samvittighed
overfor missen.

Hvad er jeres mening?

Hilsen Helle

Fra : A. Knudsen

Dato : 05-02-02 13:32

Hej Helle !

Det er på ingen måder synd, at de er alene hjemme en uge.
Blot du sørger for, at en kigger til dem et par gange om dagen.

Vi ha ren ældre mand, som vi kalder for " onkel ".
Han passer vores, når vi er udenbyes. Han kigger forbi dem om morgenen og
igen om aftenen.

MEN jeg har det svært ved at undvære dem. I sommers , var vi afsted en uge -
hver dag ringede jeg til " onkel " for, om mine misser havde det godt.
OG de havde det glimrende......*S/

Kan I have en god uge for Jer selv.

Hilsen
Anya.

Fra : Birgitte

Dato : 05-02-02 20:40

Hej Helle
Normalt vil jeg sige, at det ikke vil gøre noget, at kattene skal være alene
i en uge, når blot der kommer voksne ansvarsfulde mennesker og fodre,
skifter kattebakke og giver rent vand daglig samt tager en hyggetur sammen
med misserne.
Men netop i dit tilfælde, vil jeg hellere foreslå at lade katten tage på
ferie hos et hold gode venner eller hos noget familie, da den er alenekat.
Hvis du vælger, at lade katten blive hjemme, så sørg for, at der er en radio
der spiller døgnet rundt, så der er lyde i boligen, det skaber lidt af den
normale atsmofære.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Hedda

Dato : 06-02-02 22:02

On Tue, 5 Feb 2002 12:48:11 +0100, "Helle Nielsen" <helle@jirty.dk>
wrote:

>Vi har brug for at komme lidt væk men jeg har ret dårlig samvittighed
>overfor missen.

Gups, hvor kan jeg godt lige huske de kvaler vi havde første gang vi
skulle på ferie i en uge. Dengang havde vi kun den lille Chanel, og
jeg følte mig så elendig ved tanken om "at lade hende i stikken" at
jeg næste ikke kunne glæde mig til de forestående feriedage.

Det endte med, at jeg fik lokket en god veninde til at flytte ind i
vores lejlighed, mens vi var væk. (Der blev også lokket godt: "Søde,
der er rejer i frysen og vinreolen + ADSL forbindelsen er til din
fulde disposition *grin*) Perfekt løsning for os, for så blev der
passet på både missetatten og hjemmet. No worries what so ever.

Nu, hvor vi også har Oscar har samvittigheden det meget bedre, hvis vi
skal være væk i nogen dage. Så får de besøg, mad og kæl et par gange
om dagen af min katteglade over-overbo.

Håber, at du finder en løsning, der giver dig ro i sjælen - og hav en
dejlig feire.

Hedda