GPRS - kr. i minuttet?
Fra : Thïngmand

Dato : 05-02-02 10:11

Med GPRS hod TDC koster det 25 kr. pr. MB.

Hvad er minutprisen omregnet?

Hvor mange kb bruger man i minuttet?

Fra : Fischer

Dato : 05-02-02 10:53

> Med GPRS hod TDC koster det 25 kr. pr. MB.
> Hvad er minutprisen omregnet?

Eeehhh - det er lidt svært at sige.

> Hvor mange kb bruger man i minuttet?

Det kommer jo helt an på hvad man laver.
Hvis du sidder og læser en hjemmeside som er hentet ned i computerens cache,
så koster det jo ikke noget.
Hvis du downloader en fil for fuld skrue, så kommer det jo an på din
hastighed. Men det vil vel typisk være knap 200 kb/min.

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 05-02-02 10:56

> Hvis du downloader en fil for fuld skrue, så kommer det jo an på
> din hastighed. Men det vil vel typisk være knap 200 kb/min.

..... og det vil i så fald blive en max. minutpris på knap 5,- kr.

*Fischer

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 05-02-02 23:36

Desuden er det vist gratis i øjeblikket at bruge GPRS (altså ingen MB afgift
og dermed heller ikke en skygge-minutafgift.
VH
Jakob

Fra : Thïngmand

Dato : 06-02-02 09:34

> Det kommer jo helt an på hvad man laver.

Min fejl - det er når man taler i telefonen (er SMS egentlig med på
dataprisen?)

Det er fordi man kan få telefonen 500 kr. billigere, hvis man opretter GPRS
abb. og så skulle jeg lige finde ud af om det kunne betale sig (når det er
begrænset hvad man bruger af "rigtig" data)

>Desuden er det vist gratis i øjeblikket at bruge GPRS

Iflg. vic.dk koster det 25 kr. pr. MB

Fra : Fischer

Dato : 06-02-02 16:31

> Min fejl - det er når man taler i telefonen ....

Nåh, sådan.
Det kan man slet ikke!
GPRS er kun til data, og er en slags overbygning til et normalt
mobilabonnement. Din tale minutpris afhænger altså af det abonnement der
ellers vælges.

> [...]
> abb. og så skulle jeg lige finde ud af om det kunne betale sig (når det er
> begrænset hvad man bruger af "rigtig" data)

Du skal lige huske at det koster et ekstra abonnement.
Hos TDC koster GPRS 120,00 kr. pr. kvartal hvis det er sammen med et alm.
mobilabonnement.

*Fischer

Fra : Thïngmand

Dato : 07-02-02 09:56

> [...]
> GPRS er kun til data, og er en slags overbygning til et normalt
> mobilabonnement. Din tale minutpris afhænger altså af det abonnement der

Iflg. vic.dk kan man godt få det som selvstændigt abb. og de skriver da ikke
direkte at man ikke kan bruge det til alm. tale...

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 07-02-02 22:24

Men det kan man altså ikke. Det kan kun bruges til data.
Når man kan få det som selvstændigt abb. er det, hvis man f.eks. har et
taletidsabb. (eller måske endda hos et andet mobilselskab).
Hvad angår opkrævningen mener jeg bestemt, at det er gratis at bruge - en
slags flat rate - det er dog kun midlertidigt, så det er da egentlig ganske
reelt af TDC, at de allerede nu skriver prisen.
VH
Jakob