The Ring!
Fra : Per Kristensen

Dato : 05-02-02 08:50

Jeg så lige The Ring (Ringu - japansk) i går. Det er faktisk en af de mere
creepy film jeg længe har set. Filmen er ved at blive genindspillet af
Dreamworks, men jeg tvivler på at den bliver ligeså uhyggelig. Anyway se
den. Modsat film som f.eks. Blære Witch, så er denne rent faktisk uhyggelig.
http://us.imdb.com/Title?0178868

Fra : jrb

Dato : 05-02-02 09:46

Så den også da den var oppe i biografen. Glimrende film.
Ved den lejlighed blev der sagt at del 2 og 3 også skulle komme til Danmark.
Nogen der ved noget om hvor/hvornår de kommer?

/jrb

Fra : Jens Thomsen

Dato : 05-02-02 10:51

"jrb" <jesper*@mafia.dk> skrev i en meddelelse
> Så den også da den var oppe i biografen. Glimrende film.
> Ved den lejlighed blev der sagt at del 2 og 3 også skulle komme til
Danmark.
> Nogen der ved noget om hvor/hvornår de kommer?

Er det rigtigt? Hvem sagde det? Det kunne være lækkert. De blev begge vist
på Natfilmfestivalen sidste år, men jeg missede dem desværre. "Del 3" er i
øvrigt en prequel og hedder derfor Ringu 0.

MVH
Jens

Fra : jrb

Dato : 05-02-02 14:26

Jeg er ikke sikkert, men jeg tror det var i Bogart. Kan også være noget jeg
læste et sted.
Hæng mig ikke op på det.
/jrb

Fra : Per Kristensen

Dato : 05-02-02 12:03

"jrb" <jesper*@mafia.dk> wrote in message
> [...]
Danmark.
> Nogen der ved noget om hvor/hvornår de kommer?

Jeg bryder mig nu ikke om når man laver efterfølgere til denne slags film :/
Så er det jo ikke originalt længere.

Fra : Anders Nielsen

Dato : 05-02-02 12:23

Per Kristensen <pzk@crayon.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c5fbbc3$0$263$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Danmark.

> Jeg bryder mig nu ikke om når man laver efterfølgere til denne slags film

Hellere det end en lam amerikansk remake

/Anders

Fra : Jens Thomsen

Dato : 05-02-02 12:45

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bryder mig nu ikke om når man laver efterfølgere til denne slags film
:/
> Så er det jo ikke originalt længere.

Det er filmen nu heller ikke i forvejen. Ringu er en filmatisering af en
kendt gyserroman af Suzuki Kouji (japans svar på Stephen King). Bogen blev
allerede i 1995 indspillet som tv-serien Ringu: Kanzen-Ban, og der
eksisterer også en koreansk filmudgave (Ring/Ring Virus) og endnu en japansk
tv-udgave (Ring: Saishûshô) fra 1999.

Det er i øvrigt interessant at læse brugerkommentarerne til sidstnævnte på
IMDB. Selvom der står anført med fed skrift, at der er tale om en
"TV-Series", så virker det som om alle indlæg (heriblandt et fra en dansker)
går på filmen Ringu

Sequel'en og prequel'en til Ringu udbygger blot historien med mere materiale
fra romanen, som den første film ikke følger ret nøje.

MVH
Jens

Fra : Tenzel Kim

Dato : 09-02-02 17:59

> Så den også da den var oppe i biografen. Glimrende film.
> Ved den lejlighed blev der sagt at del 2 og 3 også skulle komme til Danmark.
> Nogen der ved noget om hvor/hvornår de kommer?

Har set Ring 2 på en premiereliste for nylig så den skulle meget gerne
komme op inden sommer. Kan desværre ikke lige huske den precise dato.

Tenz.

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 05-02-02 12:46

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message
> [...]
> Dreamworks, men jeg tvivler på at den bliver ligeså uhyggelig. Anyway se
> den. Modsat film som f.eks. Blære Witch, så er denne rent faktisk

Jeg har også fået den anbefalet et par gange, men jeg har ikke kunnet finde
den nogen steder. Kan den ikke fås på DVD her hjemme?

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Jens Thomsen

Dato : 05-02-02 13:22

"Johnny Jakobsen" <btz@area42.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har også fået den anbefalet et par gange, men jeg har ikke kunnet
finde
> den nogen steder. Kan den ikke fås på DVD her hjemme?

Scanbox udgiver den med danske undertekster indenfor en månedstid (er vist
allerede ude på leje). Alternativt er der en middelmådig UK R2 tilgængelig.
Kan bl.a. købes hos Laserdisken.

MVH
Jens

Fra : Per Kristensen

Dato : 05-02-02 13:57

"Johnny Jakobsen" <btz@area42.dk> wrote in message
> [...]
finde
> den nogen steder. Kan den ikke fås på DVD her hjemme?

Den kan lejes på VHS og DVD fra 4. april, men DVD'en er vist udsat grundet
problemer med masteren.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 05-02-02 14:37

> Den kan lejes på VHS og DVD fra 4. april, men DVD'en er vist udsat grundet
> problemer med masteren.

Det undrer mig ikke. Scanbox havde sågar kludret i credits og angav den
japanske titel, men instruktør og cast fra den koreanske version på deres
hjemmeside. Jeg ser nu alligevel frem til den. Den engelske DVD er ikke
noget specielt, så der er da et lillebitte håb om forbedring.

MVH
Jens