Deepsky billeder - hvor?
Fra : Sven

Dato : 05-02-02 03:19

Hej.
Jeg leder efter nogle store (evt i farver) deepsky billeder (astronomi), som
jeg vil bruge til baggrundsbillede på skrivebordet. Gerne M42 eller M57, men
galakse-billeder er også interessante for mig. Billederne skal helst være i
1280x1024 eller større.
Er her nogen der kender et link?
Jeg har søgt på google, men de billeder jeg har fundet er 800x600 eller
mindre.

Sven

Fra : SvenP

Dato : 05-02-02 05:47

Her kan du være heldig at finde nogle, du skal dog lede lidt.

http://hubblesite.org/news_.and._views/listcat.cgi

Fra : Per Biensø

Dato : 05-02-02 07:04

"Sven" <sven@nospam_stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg leder efter nogle store (evt i farver) deepsky billeder (astronomi),
som
> jeg vil bruge til baggrundsbillede på skrivebordet.

Davs.

NASA har en del på deres hjemmeside; også i "Hi-Res", hvad de så end mener
med det.

http://nssdc.gsfc.nasa.gov/photo_gallery/

M.v.h
Per Biensø
--
"History is the science of what never happens twice"
Paul Valery

Fra : Ib Therkelsen

Dato : 05-02-02 18:59

Per Biensø wrote:

> NASA har en del på deres hjemmeside; også i "Hi-Res", hvad de så end mener
> med det.

High resolution.

Ib Therkelsen

Fra : Per Biensø

Dato : 05-02-02 20:39

"Ib Therkelsen" <ib@imbg.ku.dk> skrev i en meddelelse

> High resolution.

Jow-jow, jeg mente mere i forhold til den præcise opløsning (1280x1024 etc.)

Mvh
Per Biensø

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 06-02-02 01:51

> Jow-jow, jeg mente mere i forhold til den præcise opløsning (1280x1024
etc.)

> Mvh
> Per Biensø

Det undersøgte jeg ikke, men det billede jeg testede fyldte ca. 300K i den
alm. version og næsten 17mb i hi res. Ikke at det var frygtelig pænt
alligevel.

Fra : Sven

Dato : 05-02-02 16:29

Tak for hjælpen!!

Sven

Fra : Mulle

Dato : 07-02-02 09:21

Hej, disse hi-res billeder. Er de i en bedre kvalitet, end eks.vis jpg og
bmp. Jeg har prøver at gemme dem i JPG, men jeg kunne ikke se nogen
forskel...

--
Mulle c",)

Fra : Anders Houmark

Dato : 09-02-02 18:06

Mulle skrev i meddelelsen
<3c623904$0$22389$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Hej, disse hi-res billeder. Er de i en bedre kvalitet, end eks.vis jpg og
>bmp. Jeg har prøver at gemme dem i JPG, men jeg kunne ikke se nogen
>forskel...

Det er pga. jpeg er en komprimeret udgave af tiff billedet.. Kan
sammenlignes lidt med wave og mp3

--
Anders Houmark
Reality kills innocence.