Håndfri Ericsson
Fra : Steen Andersen

Dato : 05-02-02 00:27

Jeg har fået et installationssæt til de "gamle" Ericsson (628, 1018 m.fl)
Min telefon er nye (310 - den passer stik med T28, 2618 m.fl.)
Mit spm er: Kan jeg - med en loddekolbe osv. ændre installationssættet så
jeg kan bruge det til min telefon?

Jeg er opmærksom på, at de nye skal lade med en lavere spænding, men det er
ikke et problem for mig at ordne.
Der, hvor jeg kunne forestille mig, jeg ville få probs, er om de nye f.eks.
anvender andre standarder for højttaler- og mikrofonsignaler osv.

Hvis ikke er det vel bare at lodde nogle stik. der passer til den nye
telefon, sammen med kablerne fra installationen i bilen.

-Steen

Fra : Fischer

Dato : 05-02-02 06:47

> [...]
> Min telefon er nye (310 - den passer stik med T28, 2618 m.fl.)
> Mit spm er: Kan jeg - med en loddekolbe osv. ændre installationssættet

Det lyder i mine ører som en meget svær opgave. Ikke mindst rent 'mekanisk'.

> [...]
f.eks.
> anvender andre standarder for højttaler- og mikrofonsignaler osv.

Uden at vide det, så tror jeg at selve signalerne er nogenlunde det samme -
altså mic ind og ht ud. Men du skal selvfølgelig have fat i en oversigt over
benene på både de nye og gamle stik. Jeg har en oversigt over det gamle
stik, som jeg kan sende til dig hvis det har interesse.
Et af benene fortæller telefonen, at den sidder i håndfri.
Og som du selv nævner, så er der forskellig spænding på de gamle og de nye.

> Hvis ikke er det vel bare at lodde nogle stik. der passer til den nye
> telefon, sammen med kablerne fra installationen i bilen.

Det bliver nok svært at skaffe et brugbart stik og endnu sværere at få det
monteret ordenligt.
Noget af det lækre med et håndsfri til bilen, synes jeg er at telefonen
smutter lige i og passer mekanisk godt. Det bliver svært at eftergøre.

*Fischer

Fra : Steen Andersen

Dato : 05-02-02 11:22

Tak for svaret

> [...]
>Noget af det lækre med et håndsfri til bilen, synes jeg er at telefonen
>smutter lige i og passer mekanisk godt. Det bliver svært at eftergøre.

Dette har jeg kontrol over...... med Ericssons passive holder til R310, der
sidder et lille stik inden i den passive holder, og mine "loddeklatter"
kommer så først mellem bilen og holderen. Telefonen vil altså smutte ind i
holderen som den skal.

Så det der er styr på, er det mekaniske og spændingsforsyningen.
Det der er tvivl om, er mic og ht samt de øvrigte ben i stikket.

Jeg vil meget gerne have den oversigt over det gamle stik.

mvh Steen