Skærme
Fijala 3554
Skræm er nu gul :-(
Fra : Stuffy

Dato : 04-02-02 22:04

Hej

Farverne på min skærm er helt skøre.
Hvis er blevet til gulligt og resten af farverne ikke så tydelige mere.

Det skete efter at jeg havde taget skærmstikket ud af computeren mens de
begge var tændt.
Der kom en række små gnister da det blev sat ind i computeren, da ingen af
dem er jordede.

Er der noget man kan gøre for at få skærmen tilbage som den var før?

Jeg har forsøgt at slukke den i et stykke tid og foretage en degauss, men
intet virkede.

Hilsen Jimmy

Fra : DarcZide

Dato : 05-02-02 19:09

Jeg er svært bange for at noget har taget skade...
Du har ikke tilfældigvis en anden skærm og et andet skærmkort liggende, for
så kunne du jo prøve at bytte skærmen ud med den anden for at teste om
grafikkortet er beskadigt og omvendt.

«DarcZide»

Fra : Stuffy

Dato : 05-02-02 19:23

> [...]
for
> så kunne du jo prøve at bytte skærmen ud med den anden for at teste om

Når jeg sætter skærmen på en helt anden computer opfører den sig identisk...

Den er nok smadret

Hilsen Jimmy

Fra : Wei & Jan Johansson

Dato : 16-04-02 11:17

Det er muligvis skæmkablet der er knækket, enten oppe ved skærmen eller nede
ved stikket. Prøv med et andet kabel, eller hvis det ikke er muligt så få en
ven til at kigge på skærmen mens du retter kablet ud.

Med venlig hilsen

Jan
--
EDUCARE's Homepage: