Garanti bortfalder hvis mobilen bruges af ~
Fra : Michael Nørgaard

Dato : 09-01-01 00:24

Det har sikkert være postet før, men jeg faldt over nedenstående fra Nokias
vejledning under "vigtige oplysninger" Så send aldrig sønnike på 8 år i byen
efter en mobil med taletid, skulle der være fejl på den, så lader det til at
garantien ikke gælder. Efterleves forskrifterne, så udsætter man heller ikke
de små poder for en sundhedsrisiko.

"Telefonen er et stykke avanceret teknologi, der er udformet i et
gennemtænkt design og skal behandles med varsomhed. Følg nedenstående
anbefalinger for ikke at krænke de generelle garantibetingelser og for at få
glæde af produktet i mange år fremover. Ved brug af telefonen, batteriet,
laderen og evt. ekstraudstyr:

* Sørg for, at udstyret, dets dele og ekstraudstyr opbevares utilgængeligt
for børn.

...."

/Michael Nørgaard

Fra : Fischer

Dato : 09-01-01 06:24

> * Sørg for, at udstyret, dets dele og ekstraudstyr opbevares utilgængeligt
> for børn.

Stor nyhed:
"Nokia afskærer sig fra én af deres største målgrupper".

(F)

Fra : Kent Nielsen

Dato : 10-01-01 00:30

Hej,
Ja det kan godt være Nokia skriver dette, men det "befrier" dem nu ikke for
deres
12 måneders garanti mod fabrikationsfejl som man som forbruger er sikret i
dansk lovgivning.

Det kunne være interssant at se en sag hvor Nokia henviser til at det er
børn der har benyttet produktet.

/Kent

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-01-01 01:00

Kent Nielsen skrev:

>Ja det kan godt være Nokia skriver dette, men det "befrier" dem nu ikke for
>deres 12 måneders garanti mod fabrikationsfejl

Nej, men hvis telefonen mishandles, er de ikke pligtige at gøre
noget ved det uden betaling.

Bertel
--
http://lundhansen.dk/bertel/
FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Kent Nielsen

Dato : 10-01-01 01:16

Netop !
Mishandling går vist ikke ind under fabrikationsfejl ?

/Kent