unlock koder :) (giv lige en til debitel)
Fra : Daiz

Dato : 08-01-01 23:32

Telefon modellen gør vel lige meget, men den er T28s
Abonnementet er Debitel
Og det vil jeg ikke mere :))))))

Nogen der har en sim-lock kode ?
(noget lignende Sonofon og Mobilix's der kan tastes ind og vupti!! :))))

(Internet adresser er også OK, da der jo kan være man skal åbne flere
telefoner :)
John

Fra : Fischer

Dato : 09-01-01 06:34

> Nogen der har en sim-lock kode ?
> (noget lignende Sonofon og Mobilix's der kan tastes ind og vupti!! :))))

Herunder har jeg postet mit standard svar til dette spørgsmål.

Der er nogle som er blevet fortørnet over at jeg skriver det samme svar til
alle disse spørgsmål. Jeg fik bl.a. en mail med: "Får du penge fra et
telefonselskab for at skrive det her til alle".
(Nej - jeg har ingen forbindelser til noget teleskab eller andre firmaer i
branchen.)

Hvis man regner med, at SIM-lock koder er noget helt generelt man bare kan
finde her på nettet, så er det selvfølgelig surt at finde ud af at man
hænger på f.eks. Debitel i 5 måneder endnu.
But that's life - and don't kill the messenger.

(F)

Fra : Morten@Klostergaard.~

Dato : 09-01-01 09:23

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> telefonselskab for at skrive det her til alle".
> (Nej - jeg har ingen forbindelser til noget teleskab eller andre firmaer i

Det skulle man ellers tro!

Som du måske (ikke) ved køre flere af selskaberne med en kode til hver
kampagne pr. telefon.

Jeg ved at ihvertfald at både Telia og TDC gjorde det indtil fornyligt og
det gør de nok stadigvæk. De andre udbydere kender jeg ikke præcist, men jeg
ville tro at det er på samme måde.

Det ville være alt for dyrt at lave software til at låse dem individuelt. Og
hvis man endeligt gjorde ville det betyde at folk via IMEI nummert ville
have koderne til ALLE telefonerne hvis de "fandt" softwaren. Det ville være
alt for farligt.

Derfor ER der noget der hedder standart koder!

\MK

Ps. Og nej, jeg har ikke nogen.

Fra : Fischer

Dato : 09-01-01 11:57

> Det skulle man ellers tro!

Jeg har postet det som jeg mener er sandheden.
Jeg er bestemt ikke tilhænger af SIM-låse og min advarsel til sidst er bl.a.
baseret på personlige erfaringer.

> Som du måske (ikke) ved køre flere af selskaberne med en kode til hver
> kampagne pr. telefon.

Det eneste tilfælde jeg har hørt om var Telia som solgte nogle paller med
Nokia 3210 som havde samme kode. Jeg har hørt det udlagt som en brøler fra
Telia's side.

> [...]
> hvis man endeligt gjorde ville det betyde at folk via IMEI nummert ville
> have koderne til ALLE telefonerne hvis de "fandt" softwaren. Det ville

Hvorfor skulle det være dyrere at lave forskellige koder?
Jeg har hørt at telefonerne kan købes med en tilfældig kode fra producenten.
Man får altså en (meget stor) stak låste mobiltelefoner sammen med en
databasefil hvor man kan se koden på baggrund af IMEI-nummeret.
Koderne er tilfældige og dermed totalt uafhængige af IMEI-nummeret.

En produktion af mobiltelefoner er "nogenlunde" automatiseret, så om en kode
er forskellig eller ens er vistnok lidt ligegyldig.

> Derfor ER der noget der hedder standart koder!

Du må meget undskylde, men indtil jeg hører dette fra flere andre, vil jeg
tillade at stille mig tvivlende om at standard koder er ret udbredte.

Dels på grund af personlige erfaringer, dels fordi at HVIS der havde været
sådanne generelle koder som rent faktisk VIRKER, så kunne jeg ikke forstille
mig andet end at de ville være mere udbredte bl.a. her på nettet.

(F)

Fra : Tom A Jensen

Dato : 09-01-01 13:47

Fischer <express@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:93eqpn$bqe$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> Nokia 3210 som havde samme kode. Jeg har hørt det udlagt som en brøler fra

-----

hej
de telefoner (nokia 3210) der blev solgt med telia abb. var heller ikke
simlåst ,de var låst med sikkerhedskoden .
sikkerhedskoden var nomalt 12345 som telia så havde ændret til en anden kode
,der var 3 forskellige koder de brugte dengang.
mvh
tom jensen
viborg

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 10-01-01 09:22

> Det eneste tilfælde jeg har hørt om var Telia som solgte nogle paller med
> Nokia 3210 som havde samme kode. Jeg har hørt det udlagt som en brøler fra
> Telia's side.

Ja, med sikkerhedskoden. Ikke simlock.

> Og
> være
>
> Hvorfor skulle det være dyrere at lave forskellige koder?

Det ville fordyre fremstillings processen da der så ikke kan lægges samme
software ind i telefonerne. De fleste producenter har kun udstyr til at
lægge præcis den samme software ind i telefonerne.

Dog skal der lige siges, at det er da muligt at lade telefonen generere en
kode, men det er ikke noget jeg har set eksempler på endnu. Jeg ved heller
ikke om det for nogle er muligt lave simlocks på samme måde som der
indskrives et IMEI nummer i telefonen?

> [...]
> databasefil hvor man kan se koden på baggrund af IMEI-nummeret.
> Koderne er tilfældige og dermed totalt uafhængige af IMEI-nummeret.

Hvilket mærke var det?

> En produktion af mobiltelefoner er "nogenlunde" automatiseret, så om en
kode
> er forskellig eller ens er vistnok lidt ligegyldig.

Ikke sådan som tingene ser ud i dag.

> Du må meget undskylde, men indtil jeg hører dette fra flere andre, vil jeg
> tillade at stille mig tvivlende om at standard koder er ret udbredte.

Hmmm....

> [...]
forstille
> mig andet end at de ville være mere udbredte bl.a. her på nettet.

Nope, det er de IKKE. Lige så snart de vil blive det, vil metode blive
ændret.

\MK

Fra : Fischer

Dato : 10-01-01 09:58

> Det ville fordyre fremstillings processen da der så ikke kan lægges samme
> software ind i telefonerne. De fleste producenter har kun udstyr til at
> lægge præcis den samme software ind i telefonerne.

Hvorfra har du din kendskab til mobilproducenternes produktionsudstyr?

> Hvilket mærke var det?

Det ved jeg ikke. Det er noget jeg på et tidspunkt læste på nettet i et
engelsk-sproget magasin om mobiltelefoner.

> Nope, det er de IKKE. Lige så snart de vil blive det, vil metode blive
> ændret.

Jeg vil stadig tillade mig at antage, at grunden til at disse standard koder
ikke er tilgængelige, kunne være fordi det ikke er ret brugt med standard
koder.

(F)

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 10-01-01 11:49

> Hvorfra har du din kendskab til mobilproducenternes produktionsudstyr?

Det skal siges at jeg selv arbejder for en mobiltelefonsproducent, men det
jeg ved omkring dem og den viden jeg har derfra vil jeg ALDRIG udtale mig
med/om!

Alt det jeg siger er omkring de andre, og som jeg har fået kendskab til ved
at følge med på www, irc og andre lumske steder.

Nå, nå.

\MK

Fra : Fischer

Dato : 09-01-01 06:34

> Nogen der har en sim-lock kode ?
> (noget lignende Sonofon og Mobilix's der kan tastes ind og vupti!! :))))

*-- dk.teknik.telefoni.mobil ----------------*
Svar på OSS: "Er der nogen der har koden til en ....."

De fleste nye mobiltelefoner er låst, så de kun kan benyttes sammen med
SIM-kort fra den operatør der har solgt telefonen. Derfor vil man blive bedt
om en kode hvis man sætter et andet SIM-kort i telefonen.

Desværre er disse koder sjældent generelle koder - de er som oftest
forskellige fra telefon til telefon, så man kan ikke bare "få" en generel
kode som kan bruges.

Når telefonen er 6 måneder gammel, har operatøren pligt til at udlevere
koden som kan låse telefonen op (for private kunder).
Nogle operatører vil desuden udlevere koden før tiden mod et gebyr, ofte på
ca. 500,- kr.

På nogle mobiltelefoner kan man også fjerne låsen ved hjælp af en computer
og et datakabel, hvilket dog ikke er uden risiko. Man risikerer at ødelægge
telefonens indbyggede software og kan ende med en telefon der overhovedet
ikke virker.
*--------------------------------------------*

Fra : Nicholas F. Bryde

Dato : 09-01-01 14:53

"Daiz" <daiz@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Telefon modellen gør vel lige meget, men den er T28s
> Abonnementet er Debitel
> Og det vil jeg ikke mere :))))))

Så køb dog en uden, hvor svært kan det være?

--

Nicholas Bryde
ICQ 56723497