ping i CS
Fra : Søren Kay

Dato : 04-02-02 20:32

Hej

Hvad betyder det at have et højt ping?
Er det noget man selv bestemmer hvor højt det skal være eller ?
mvh. Søren

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 04-02-02 21:00

Nej bestemt ikke ...jo laver ping jo bedre ...så pingen er målt ud fra
hvilken opkobling du har

Fra : Devast8or

Dato : 04-02-02 22:44

Din ping viser hvor lang tid det tager en datapakke at rejse fra din
computer til serveren og tilbage igen, og det måles i ms. Jo højere ping =
jo mere forsinkelse i spillet, dvs. du skal have så lav en ping som muligt.
Som Kenneth Sørensen siger kommer det an på hvor hurtig din
internetforbindelse er, men det har vistnok også lidt at gøre med andre ting
som f.eks. latency (men det kan jeg ikke forklare dig noget om, for jeg kan
ikke engang huske hvad latency er :).

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Simon Nejmann

Dato : 04-02-02 23:15

On Mon, 4 Feb 2002 20:31:53 +0100, "Søren Kay" <kay@mail1.stofanet.dk>
wrote:

>Hvad betyder det at have et højt ping?
>Er det noget man selv bestemmer hvor højt det skal være eller ?

Ping er tiden, målt i millisekunder, det tager for en tom pakke at nå
fra din computer til serveren og tilbage igen. Din ping ændre sig hele
tiden lidt, både fordi mængden af trafik (din og andres) svinger og
fordi det ikke er sikkert at dine pakker altid går den samme vej i
netværket.

I spil som CS vi du gerne have en så lav ping som muligt. Kort sagt så
vil du have at serveren hurtigst muligt får at vide at du er begyndt
at skyde...
Og gå, hoppe, åbne døre, blive beskudt, osv.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Søren Kay