Hørelære
Fra : Peter Mandrup Peders~

Dato : 05-02-02 04:45

Hej
Jeg mangler nogle metoder til at lære hørelære. Der er ikke meget mening i
selv at spille intervaller på klaveret og gætte dem bagefter. Så hvis I
kender links eller et program eller en eller anden smart metode så sig til

Hilsen
Peter

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 04-02-02 21:00

> [...]
> kender links eller et program eller en eller anden smart metode så sig til

Af programmer finder der bl.a. Earmaster. Det skulle være ok. Men afhænigt
af hvilket niveau du gerne vil op på, så kan jeg varmt anbefale at tage
nogle af de kurser/timer der er på musikskolerne. Det giver 100gange mere
end at sidde hjemme og trykke på et tastatur. Ellers kan det være en enormt
god træning at lytte musik af. Enten akkorder, solo-stykker, eller hvad det
nu måtte være. Måske bare starte med at spille med på en CD, og så lytte sig
frem. Det er sjovt, og det giver en praktisk fornemmelse af at bruge gehør.

/Morten