TDC ADSL "går død" en gang imellem.
Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 04-02-02 19:40

Hej NG!

Jeg har en adsl 1024mbit fra TDC. Den sidder i min cisco 1600 router som har
en hub med mine pc'ere på den anden ethernet-port.

Nogle gange er der bare ikke hul igennem. Det kommer på tilfældige
tidspunkter uden jeg har foretaget mig noget specielt. Jeg kan se på
routeren at interfacet er oppe, jeg kan pinge det hele på mit eget netværk,
men jeg kan ikke komme ud gennem adsl-forbindelsen. Jeg kan slukke og tænde
igen for det hele (router, hub, adsl-modem) men det hjælper ikke. Først når
jeg sætter en pc direkte på adsl-modemmet kommer der liv i den igen. Her får
jeg så tildelt min faste IP-Adresse til PC'en.

Hvis jeg ikke kan komme ud over problemet, kan jeg så sende noget på nettet
som "sparker" liv i den igen?

mvh

Niels Henrik Egebjerg

Fra : ~BlackDeFender~

Dato : 04-02-02 20:09

1024 Mbit Du har penge nok hva *G*
Hvad giver du om måneden for den forbindelse???

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 04-02-02 21:40

"~BlackDeFender~" <xxx@xxx.xx> wrote in message
> 1024 Mbit Du har penge nok hva *G*
> Hvad giver du om måneden for den forbindelse???

659,- pr. måned inkl. moms
med i prisen er abonnementet på telefonlinien...

Nogle har fri telefon fra firmaet

Fra : Jesper Skriver

Dato : 04-02-02 20:31

On Mon, 4 Feb 2002 19:40:17 +0100, Niels Henrik Egebjerg wrote:
> [...]
> jeg så tildelt min faste IP-Adresse til PC'en.
>
> Hvis jeg ikke kan komme ud over problemet, kan jeg så sende noget på nettet

Hvilket produkt har du ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 04-02-02 21:27

> Hvilket produkt har du ?
>
> --
> Jesper Skriver, CCIE #5456
> FreeBSD committer

Brebånd ADSL - altså privat-løsningen nede fra telebutikken

Men hvilken forskel gør det?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 04-02-02 21:45

On Mon, 4 Feb 2002 21:26:31 +0100, Niels Henrik Egebjerg wrote:

> Brebånd ADSL - altså privat-løsningen nede fra telebutikken
>
> Men hvilken forskel gør det?

der er vid forskel på hvordan produkterne virker.

Har du nogen filtre på din Cisco router ?

Hvad siger dhcp debugging når du har problemer ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 04-02-02 23:20

> Har du nogen filtre på din Cisco router ?

Hvad menes der med filtre..

> Hvad siger dhcp debugging når du har problemer ?

Jeg vil kikke næste gang...

Fra : MJ

Dato : 05-02-02 08:46

> Nogle gange er der bare ikke hul igennem.

>Først når jeg sætter en pc direkte på adsl-modemmet kommer der liv i den
igen. Her får
> jeg så tildelt min faste IP-Adresse til PC'en.

Jeg har nøjagtig samme problem/løsning med bredbånd (256/128) og zywall10
firewall.

MJ

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 05-02-02 09:31

OK! Måske skulle man prøve at høre TDC. Jeg vil prøve at høre hvad de siger
og vende tilbage...

Fra : Jens

Dato : 05-02-02 22:52

"MJ" <mj@notvalid.se> skrev i en meddelelse

> igen. Her får
> >

> Jeg har nøjagtig samme problem/løsning med bredbånd (256/128) og zywall10
> firewall.

Jeg har oplevet et par gange at TDC's DHCP server har problemer på Bredbånd
ADSL forbindelserne, ifbm. med installation af udstyr hos kunder.
Du kan konstatere det ved at f.eks. at tilslutte dit netkort direkte til
forbindelsen, det skulle så gerne ske for den forbindelse også.
Hver gang har jeg skulle bruge den store overtalelse hos TDC support for at
få problemet løst.
Supporteren skal åbenbart have fat i en af teknikerne højt oppe i systemet,
og det er ikke sådan lige til.

Jens

Fra : MJ

Dato : 06-02-02 08:34

> Du kan konstatere det ved at f.eks. at tilslutte dit netkort direkte til
> forbindelsen, det skulle så gerne ske for den forbindelse også.

Det er netop det der er problemet/løsningen. Hvis man tilslutter en pc
direkte og den bliver tildelt en (fast) IP-adresse, fungerer det også med
routeren/firewallen bagefter.

MJ