Belysning !
Fra : Mudj@

Dato : 04-02-02 18:59

Hvor mange timer skal mit akvarium være belyst dagligt?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-02-02 19:52

"Mudj@" <mudja@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mange timer skal mit akvarium være belyst dagligt?

Tjah - fisk og planter stammer fra egne, hvor dag og nat stort set er lige
lange, så 12 timer er vist OK....

Email: jan@jve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 03-02-02 20:00

"Mudj@" <mudja@mail.dk> wrote in message
> Hvor mange timer skal mit akvarium være belyst dagligt?

google hjælper:
http://groups.google.com/groups?num=50&hl=da&lr=lang_da&q=lys+tid+akvarie

Fra : Carsten Bøhrk

Dato : 05-02-02 00:38

On Mon, 4 Feb 2002 18:59:02 +0100, "Mudj@" <mudja@mail.dk> wrote:

>Hvor mange timer skal mit akvarium være belyst dagligt?

Det er et særdeles komplekst spørgsmål. Se evt dette link for en
rimelig pædagogisk introduktion:

http://www.csd.net/~cgadd/aqua/

Belysningstid står i et forhold til lysstyrke, næringsstoffer, co2
fiskebestand, plantetyper, vandskift, biotop osv. osv.

Mit akv. får mellem 10-11 timers belysning i døgnet afhængig af alger
og plantevækst.

carsten

--------
Fjern xxx i mail