Oprettelse af tabeller
Fra : Simon

Dato : 04-02-02 17:21

G' dag til gruppen

Jeg er ny i hjemmesideproduktion i prg. Frontpage2000, men jeg har et
gevaldigt problem
med oprettelse af tabeller.
På min side har jeg 2 rammer.
I venstre side en smal til menu + en breddere destinationsramme.
Siden består af en del txt og denne vil jeg have 'låst fast' på siden,
således at txt altid ses
ens uanset hvilken opløsning der bruges. Hvordan gøres det smartest?

Jeg har dog allerede oprettet 1 tabel men txt 'hopper' stadig rundt og det
er ikke meningen.
Kan nogen hjælpe med gode råd - evt læse-stof om emnet, bortset fra det grå
hæfte:'Frontpage2000' ?

Hilsen
--
Simon

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-02-02 17:29

Mon, 4 Feb 2002 17:20:49 +0100, skrev "Simon"
<sbrex@tdcspace.dk>:

>Jeg har dog allerede oprettet 1 tabel men txt 'hopper' stadig rundt og det
>er ikke meningen.

Sæt en fast størrelse på tabellen, f.eks. 550 pixels eller hvad
der nu er passende.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Simon

Dato : 04-02-02 22:29

Tak for hurtigt svar.
Jeg forstår det sådan at hvis jeg opretter en tabel på fx. 500px så vil txt
der er placeret indenfor denne tabel blive dér hvor jeg sætter den og jeg
kan slippe for at oprette fl. tabeller indeni hinanden?
Hilsen
/Simon

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-02-02 02:53

Mon, 4 Feb 2002 22:28:43 +0100, skrev "Simon"
<sbrex@tdcspace.dk>:

>Jeg forstår det sådan at hvis jeg opretter en tabel på fx. 500px så vil txt
>der er placeret indenfor denne tabel blive dér hvor jeg sætter den og jeg
>kan slippe for at oprette fl. tabeller indeni hinanden?

Ja, så længe du sørger for at den samlede bredde ikke er mere end
740 pixels (for at undgå vandret scroll i 800*600).