Siemens SL45
Fra : Jan Pedersen

Dato : 07-01-01 22:27

Er der nogen der har den lille sag, og kan komme med nogle kommentar til den
!!

--
__________________________
Jan Pedersen

Fra : Christian Flintrup

Dato : 08-01-01 00:10

Jan Pedersen <jp@person.dk> wrote:

> Er der nogen der har den lille sag, og kan komme med nogle kommentar til den
> !!

En af mine venner har den :)

Den er fed nok, men dyr. Man har 45 MB (tror jeg) plads på den, så man
kan bruge den som 'diskette'. DOG overfører man med gammeldags, serielt
kabel, så det går ualmindeligt langsomt.

På selve kortet (MultimediaCard) ligger en masse mapper, bl.a. 'MP3'.
Alle mp3'er lagt i denne mappe kan høres på telefonen, og der følger et
stereo headset med. Der ligger også andre mapper, hvor al grafik
(opstartsanimation, animation ved ventetid (timeglas)) ligger. Dette kan
ændres på en computer, da det er alm. BMP-filer. Hver frame i
animationerne ligger som enkelte BMP'er, fx 'wait1', 'wait2' etc. og man
kan vælge mellem de forskellige 'animationssæt' på telefonen, ved at man
lægger BMP'erne i forskellige mapper.

Når man slutter telefonen til computeren (ved at sætte den i
opladingsholderen som så er sat til computeren), vises den som et drev i
'Denne Computer', men har ikke et drevbogstav. Lidt ligesom 'infrarød
modtager'. Man skal først kopiere ting over på computeren før de kan
åbnes. Og det tager lang tid pga. føromtalte serielle forbindelse.

SMS'er bliver også gemt på multimediakortet, men disse har en speciel
filtype som ikke kan åbnes. Hvis man åbner dem med fx notepad, vises en
masse kryptiske tegn.

Kaldender / adressebog kan synkroniseres med outlook, eller man kan
ændre det 'manuelt' med et medfølgende program. Det gik lidt i
skuddermudder da jeg prøvede dette, og den satte kryptiske tegn i fx
email-felter og telefonfelter (ja, adressebogen kan også huske adresser,
email adresser mv.)

Den har et dejligt stort display. Og baggrundslyset 'fader' ud når man
ikke har benyttet telefonen et stykke tid.

Den har ikke indbygget antenne, men den ser ikke grim ud af den grund.

Den har WAP, men det har jeg ikke eksperimenteret med.

Den har ikke GRPS, men vist nok High Speed Data.

Så har jeg ikke mere at fortælle nu, kom gerne med spørgsmål :)

--
Christian Flintrup

Fra : J. S.

Dato : 08-01-01 20:04

"Jan Pedersen" <jp@person.dk> wrote in message
> Er der nogen der har den lille sag, og kan komme med nogle kommentar til
> [...]
Hi Jan

Jeg har også én og den er noget for sig selv. Jeg er enig i det meste af det
Christian siger, dog har hans ven lige overset at man kan sætte pc softwaren
op til at konvertere SMS'ere til .txt format. Så skulle den være klaret.

Herudover er MMC kortet på 32 MB hvilket rækker til det meste. Er man
heavyuser af MP3, vil man dog sandsynligvis vælge at opgradere til et 64MB
eller et 128MB kort. Man kan dog stadig også bruge sit 32MB kort, så man
f.eks. kan have et "job-kort" og et "privat-kort". MP3 lyden er fantastisk
god - jeg har hørt flere alm. MP3-afspillere og SL45 giver dem baghjul.

M.h.t overføring af filer så er det rigtigt at det serielle interface ikke
er det hurtigste. Enten kan man købe en paralel eller USB MMC writer/writer
(ca. kr. 400) eller også kan man gøre som mig. Jeg sætter den til at
overføre MP3 filer, ringetoner m.v. mens jeg spiser eller ser tv. Så det har
ikke generet mig.

Displayet er helt i særklasse...stort, tydeligt, kanon kontrast.
Displayfarven (de kalder det "Amber"..ravgult) passer rigtig godt til selve
telefonens farve. Jeg ved ikke hvad det hedder men det minder om børstet
aluminium og det virker meget lækkert i hånden. Der har iøvrigt den fordel
at man ikke kan se de fedtfingre, som man tit ser på "sølvfarvede"
telefoner.

WAP'en er optimeret i forhold til min gamle S35i (som kørte godt) så det går
noget hurtigere nu.

Den har IKKE High Speed Data - det har jeg nu heller ikke brug for. Siemens
har dog S40 på vej her sidst i januar / først i februar som har HSCSD.

Skal du have en lukustelefon så kan jeg absolut anbefale en SL45.

J.S.

Fra : kim

Dato : 09-01-01 14:04

Hvad er prisen og hvor kan man købe det