Atlantis DVD (R1) - lydproblemer
Fra : B.Ikkala

Dato : 04-02-02 16:01

Nedenstående er sakset fra <news:alt.video.dvd> :

<3c59d4ed.3285824@news.concentric.net>

> According to HomeTheaterForum.com this is a WIDESPREAD (over 188
> reported so far) problem with a variety of DVD players.
> It ranges from audio dropouts to pixelation and freezing MPEG artifacts
> during this 27:24-27 time index.
>
> It happens on BOTH the CE and single disc version and seems particularly
> harsh on Pioneer players. Think twice before buying this DVD. I'm getting
> a refund and will wait for a re-pressing from Disney.

Det bliver spændende at se om Disney når at rette fejlen inden den
danske udgivelse.

Mærkeligt at de ikke lærte af problemerne med R1 udgaven af Tarzan ?!

www.DVD-Basen.dk : Mere end 47000 anmeldelser af over 18000 DVD-film
www.DVDProfiler.com : Det ultimative program til at holde styr på DVD-samlingen

Fra : Morten DH

Dato : 04-02-02 17:17

Jeg har netop lige prøvet min R1 udgave (2-disc'en) af både i DD og DTS -
ingen audio-dropouts

Der er en meget lille smule pixel-breakup i et enkelt frame - lige der hvor
scenen skifter til at se lygterne lyse tunnelen op mens bilerne kommer
kørende (27:24). Der kommer 2 små firkanter som de færreste overhovedet
ligger mærke til hvis ikke de ligefrem kigger efter det - hvert fald ikke
noget der ville afholde mig fra at købe den...

Filmen blev set på min Sony DVP-S7700 med lyden via digitalt coaxkabel til
en Sony STR-DA50ES btw...

Men husk den slags problematiske presninger ofte er meget afhængige af
hvilken afspiller man har - da de ofte reagerer meget forskelligt...

Fra : Emil Rune

Dato : 04-02-02 19:15

"Morten DH" <morten@no-spam-drejoe.dk> skrev i en meddelelse

> getting
> >

> Jeg har netop lige prøvet min R1 udgave (2-disc'en) af både i DD og DTS -
> ingen audio-dropouts ´

Jeg har heller ikke haft nogle af ovenstående problemer. Og jeg har endda en
Pioneer afspiller (DV535).

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 04-02-02 23:28

"B.Ikkala" <bkkl02@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Det bliver spændende at se om Disney når at rette fejlen inden den
> danske udgivelse.

Jeg havde ingen problemer på min Pioneer DV-626.

Synes dog Dolby Digital 5.1 lydsporet er bedre en DTS sporet.

DTS lyden er al for høj i dette mix, efter min mening, og har en dårligere
lowend, end DD sporet.

Thomas