90'er hits
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-02-02 15:27

Er der nogen der ligger inde med en liste over 4-500 titler på store 90'er
pop/rock hits ?
Mindre kan gøre det !

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-02-02 16:55

Michael Lund Sørensen <milux@SLETDETTEimage.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bSw78.15837$Eu2.1175316@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen der ligger inde med en liste over 4-500 titler på store 90'er
> pop/rock hits ?
> Mindre kan gøre det !
>
> --
> Hilsen
>
> Michael Lund Sørensen
> www.milux.dk
_____________________

Umidelbart kan jeg kun komme på 2 store hits som kom i 90-erne. De fleste
kom nok før 1980. Men jeg synes lige du skal have de 2.

Det er Dance All The Night m. Maverich og Lets talk about us m. Linda Gail
Lewis/Van Morrison
..

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-02-02 23:08

> > Er der nogen der ligger inde med en liste over 4-500 titler på store
90'er
> > pop/rock hits ?
> > Mindre kan gøre det !

> Umidelbart kan jeg kun komme på 2 store hits som kom i 90-erne. De fleste
> kom nok før 1980. Men jeg synes lige du skal have de 2.
>
> Det er Dance All The Night m. Maverich og Lets talk about us m. Linda Gail
> Lewis/Van Morrison

Takker - så mangler jeg kun 498..

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Lars K. Nielsen

Dato : 05-02-02 18:22

Her er listerne over de mest solgte singler i Storbritannien for hvert
af årene 1990-99. Vær opmærksom på at nogle af sangene/kunstnerne
formentlig er totalt ukendte i Danmark samt at en del af titlerne er
genudgivelser.

1990

1 Unchained Melody, Righteous Brothers
2 Nothing Compares 2U, Sinead O'Connor
3 Sacrifice/Healing Hands, Elton John
4 Ice Ice Baby, Vanilla Ice
5 Killer, Adamski
6 Show Me Heaven, Maria McKee
7 Dub Be Good, To Me Beats International
8 Vogue, Madonna
9 World In Motion, Englandneworder
10 The Power, Snap!
11 Nessun Dorma, Luciano Pavarotti
12 A Little Time, Beautiful South
13 Turtle Power, Partners In Kryme
14 It Must Have Been Love, Roxette
15 U Can't Touch This, MC Hammer
16 Itsy Bitsy Teeny Weeny Yellow Polka Dot Bikini, Bombalurina
17 Get Up (Before The Night Is Over), Technotronic
18 Black Velvet, Alannah Myles
19 Dirty Cash, Adventures of Stevie V
20 Don't Worry, Kim Appleby
21 Mona, Craig McLachlan and Check 1-2
22 Love Shack, B-52s
23 The Joker, Steve Miller Band
24 Opposites Attract, Paula Abdul
25 Groove Is In The Heart, Deee-Lite
26 Blue Velvet, Bobby Vinton
27 How Am I Supposed To Live Without You, Michael Bolton
28 I've Beem Thinkng About You, Londonbeat
29 Naked In The Rain, Blue Pearl
30 Tom's Diner, DNA featuring Suzanne Vega
31 Ooops Up, Snap!
32 Unbelievable, EMF
33 Tears On My Pillow, Kylie Minogue
34 Saviour's Day, Cliff Richard
35 Kingston Town, UB40
36 The Anniversary Waltz (Part 1), Status Quo
37 Better The Devil You Know, Kylie Minogue
38 Take My Breath Away, Berlin
39 Tonight, New Kids on the Block
40 I'm Free, Soup Dragons

1991

1 (Everything I Do) I Do It For You, Bryan Adams
2 Bohemian Rhapsody/These Are The Days of Our Lives, Queen
3 Shoop Shoop Song (It's In His Kiss), Cher
4 I'm Too Sexy, Right Said Fred
5 Do The Bartman, Simpsons
6 Any Dream Will Do, Jason Donovan
7 The One And Only, Chesney Hawkes
8 Dizzy, Vic Reeves and the Wonderstuff
9 Insanity, Oceanic
10 I Wanna Sex You Up, Color Me Badd
11 Get Ready For This, 2 Unlimited
12 3AM Eternal, KLF
13 Black Or White, Michael Jackson
14 Let's Talk About Sex, Salt n Pepa
15 Don't Let The Sun Go Down On Me, George Michael & Elton John
16 More Than Words, Extreme
17 When You Tell Me That You Love Me, Diana Ross
18 Sunshine On A Rainy Day, Zoe
19 Should I Stay Or Should I Go, The Clash
20 Sit Down, James
21 Wind Of Change, Scorpions
22 The Stonk, Hale & Pace
23 (I Wanna Give You) Devotion, Nomad
24 Now That We Found Love, Heavy D & The Boyz
25 Baby Baby, Amy Grant
26 Charly, The Prodigy
27 Justified And Ancient, KLF featuring Tammy Wynette
28 World In Union, Kiri Te Kanawa
29 Promise Me, Beverley Craven
30 Last Train To Transcentral, KLF
31 You Got The Love, Source featuring Candi Staton
32 Gypsy Woman (La Da Dee), Crystal Waters
33 Thinkin' About Your Love, Kenny Thomas
34 Rhythm Of My Heart, Rod Stewart
35 Set Adrift On Memory Bliss, PM Dawn
36 Love To Hate You, Erasure
37 Sadness (Part 1), Enigma
38 Crazy, Seal
39 Move Any Mountain, Shamen
40 Everybody's Free, Rozella

1992

1 I Will Always Love You, Whitney Houston
2 Rhythm Is A Dancer, Snap!
3 Would I Lie To You, Charles & Eddie
4 Stay, Shakespear's Sister
5 Please Don't Go, KWS
6 Abba-esque (EP), Erasure
7 End Of The Road, Boyz II Men
8 Ain't No Doubt, Jimmy Nail
9 Heal The World, Michael Jackson
10 Goodnight Girl, Wet Wet Wet
11 Baker Street, Undercover
12 Deeply Dippy, Right Said Fred
13 Ebeneezer Goode, Shamen
14 Hazard, Richard Marx
15 Bohemian Rhapsody/These Are The Days of Our Lives, Queen
16 Sleeping Satellite, Tasmin Archer
17 The Best Things In Life Are Free, Luther Van Dross & Janet Jackson
18 It's My Life, Dr Alban
19 Just Another Day, John Secada
20 On A Ragga Tip, SL2
21 Achy Breaky Heart, Billy Ray Cyrus
22 My Girl, Temptations
23 I Love Your Smile, Shanice
24 People Everyday, Arrested Development
25 Jump, Kris Kross
26 Twilight Zone, 2 Unlimited
27 Sesame's Treet, Smart E's
28 I'm Doing Fine Now, Pasadenas
29 I'm Gonna Get You, Bizarre Inc.
30 Barcelona, Freddie Mercury & Montserrat Caballe
31 To Be With You, Mr. Big
32 My Destiny, Lionel Richie
33 Don't You Want Me, Felix
34 Knocking On Heaven's Door, Guns 'N Roses
35 Something Good, Utah Saints
36 Heartbeat, Nick Berry
37 I Wonder Why, Curtis Stigers
38 Everything About You, Ugly Kid Joe
39 I'll Be There, Mariah Carey
40 This Used To Be My Playground, Madonna

1993

1 I'd Do Anything For Love (But I Won't Do That), Meat Loaf
2 (I Can't Help) Falling In Love With You, UB40
3 All That She Wants, Ace of Base
4 No Limit, 2 Unlimited
5 Dreams, Gabrielle
6 Mr Blobby, Mr Blobby
7 Oh Carolina, Shaggy
8 What Is Love, Haddaway
9 Mr Vain, Culture Beat
10 I Will Always Love You, Whitney Houston
11 Five Live EP, George Michael & Queen with Lisa Stansfield
12 Young At Heart, Bluebells
13 Tease Me, Chaka Demus & Pliers
14 Boom! Shake The Room, Jazzy Jeff and the Fresh Prince
15 Please Forgive Me, Bryan Adams
16 Informer, Snow
17 Pray, Take That
18 Sweat (A La La La La Long), Inner Circle
19 Living On My Own, Freddie Mercury
20 What's Up, 4 Non Blondes
21 Babe, Take That
22 The Key The Secret, Urban Cookie Collective
23 Don't Be A Stranger, Dina Carroll
24 It Keeps Rainin' (Tears From My Eyes), Bitty McLean
25 Two Princes, Spin Doctors
26 Love Song For A Vampire, Annie Lennox
27 The River Of Dreams, Billy Joel
28 Relight My Fire, Take That featuring Lulu
29 The Love I Lost, West End featuring Sybil
30 True Love, Elton John and Kiki Dee
31 Give It Up, Goodmen
32 Right Here, SWV
33 Mr Loverman, Shabba Ranks
34 Moving On Up, M People
35 Exterminate, Snap!
36 U Got 2 Let The Music, Cappella
37 For Whom The Bell Tolls, Bee Gees
38 Deep, East 17
39 When I'm Good And Ready, Sybil
40 Ain't No Love (Ain't No Use), Sub Sub featuring Melanie Williams

1994

1 Love Is All Around, Wet Wet Wet
2 Saturday Night, Whigfield
3 Baby Come Back, Pato Banton
4 Stay Another Day, East 17
5 I Swear, All-4-One
6 Without You, Mariah Carey
7 Always, Bon Jovi
8 Crazy For You, Let Loose
9 Things Can Only Get Better, D-Ream
10 Doop, Doop
11 The Sign, Ace of Base
12 Come On You Reds, Manchester United Football Squad
13 The Rhythm Of The Night, Corona
14 I Like To Move It, Reel 2 Real
15 Seven Seconds, Youssou N'Dour featuring Neneh Cherry
16 Swamp Thing, Grid
17 All I Want For Christmas Is You, Mariah Carey
18 Everything Changes, Take That
19 (Meet) The Flinstones, BC-52's
20 Let Me Be Your Fantasy, Baby D
21 Inside, Stiltskin
22 Streets of Philadelphia, Bruce Springsteen
23 The Most Beautiful Girl In The World, Prince
24 Searching, China Black
25 Return To Innocence, Enigma
26 Compliments On Your Kiss, Red Dragon with Brian & Tony Gold
27 Crocodile Shoes, Jimmy Nail
28 Baby I Love Your Way, Big Mountain
29 We Have All The Time In The World, Louis Armstrong
30 Love Me For A Reason, Boyzone
31 The Real Thing, Tony Di Bart
32 Breathe Again, Toni Braxton
33 Another Night, MC Sar & The Real McCoy
34 Regulate, Warren G & Nate Dogg
35 Sweetness, Michelle Gayle
36 All For Love, Bryan Adams/Rod Stewart/Sting
37 Hey Now (Girls Just Want To Have Fun), Cyndi Lauper
38 Around The World, East 17
39 Think Twice, Celine Dion
40 Sweets For My Sweet, C J Lewis

1995

1 Unchained Melody/White Cliffs of Dover, Robson & Jerome
2 Gangsta's Paradise, Coolio featuring LV
3 I Believe, Robson & Jerome
4 Back For Good, Take That
5 Think Twice, Celine Dion
6 Fairground, Simply Red
7 You Are Not Alone, Michael Jackson
8 Earth Song, Michael Jackson
9 Missing, Everything But The Girl
10 Boom Boom Boom, Outhere Brothers
11 Country House, Blur
12 Wonderwall, Oasis
13 Don't Stop (Wiggle Wiggle), Outhere Brothers
14 Boombastic, Shaggy
15 Father and Son, Boyzone
16 Cotton Eye Joe, Rednex
17 Set You Free, N-Trance
18 Living Next Door To Alice, Smokie featuring Roy Chubby Brown
19 Hold Me Thrill Me Kiss Me Kill Me, U2
20 Roll With It, Oasis
21 Guaglione, Perez Prado
22 I'll Be There For You, Rembrandts
23 Two Can Play That Game, Bobby Brown
24 Here Comes The Hotstepper, Ini Kamoze
25 Shy Guy, Diana King
26 Never Forget, Take That
27 Don't Give Me Your Life, Alex Party
28 It's Oh So Quiet, Bjork
29 Waterfalls, TLC
30 Scatman (Ski-Ba-Bop-Ba-Dop-Bop), Scatman John
31 Some Might Say, Oasis
32 Staying Alive, N-Trance
33 I'd Lie For You (And That's The Truth), Meat Loaf
34 You'll See, Madonna
35 Common People, Pulp
36 Thunder, East 17
37 Fantasy, Mariah Carey
38 I've Got A Little Something For You, MN8
39 Kiss From A Rose, Seal
40 Dreamer, Livin' Joy

1996

1 Killing Me Softly, Fugees
2 Wannabe, Spice Girls
3 Spaceman, Babylon Zoo
4 Say You'll Be There, Spice Girls
5 Return of the Mack, Mark Morrison
6 Ooh Ah Just A Little, Bit Gina G
7 Three Lions, Baddiel & Skinner & The Lightning Seeds
8 Children, Robert Miles
9 Mysterious Girl, Peter Andre
10 2 Become 1, Spice Girls
11 Don't Look Back In Anger, Oasis
12 How Deep Is Your Love, Take That
13 Unbreak My Heart, Toni Braxton
14 Breathe, The Prodigy
15 Firestarter, The Prodigy
16 Words, Boyzone
17 Breakfast At Tiffany's, Deep Blue Something
18 If You Ever, East 17 featuring Gabrielle
19 What Becomes Of The Broken Hearted, Robson & Jerome
20 Anything, 3T
21 Fastlove, George Michael
22 Macarena, Los Del Rio
23 Born Slippy, Underworld
24 Ready Or Not, Fugees
25 X Files Theme, Mark Snow
26 One and One, Robert Miles
27 Because You Love Me, Celine Dion
28 Give Me A Little More Time, Gabrielle
29 Nobody Knows, Tony Rich Project
30 You're Gorgeous, Baby Bird
31 Knocking On Heaven's Door, Dunblane
32 Cecilia, Suggs
33 Flava, Peter Andre
34 Don't Stop Movin', Livin' Joy
35 It's All Coming Back To Me Now, Celine Dion
36 I Love You Always Forever, Donna Lewis
37 How Bizarre, OMC
38 Jesus To A Child, George Michael
39 Virtual Insanity, Jamiroquai
40 Forever Love, Gary Barlow

1997

1 Candle In The Wind 1997/Something About The Way You Look Tonight,
Elton John
2 Barbie Girl, Aqua
3 I'll Be Missing You, Puff Daddy & Faith Evans + 112
4 Perfect Day, Various Artists
5 Teletubbies Say Eh-Oh!, Teletubbies
6 Men In Black, Will Smith
7 Don't Speak, No Doubt
8 Torn, Natalie Imbruglia
9 Tubthumping, Chumbawamba
10 Spice Up Your Life, Spice Girls
11 Mmmbop, Hanson
12 D'You Know What I Mean, Oasis
13 Never Ever, All Saints
14 I Believe I Can Fly, R. Kelly
15 Mama/Who Do You Think You Are, Spice Girls
16 I Wanna Be The Only One, Eternal featuring BeBe Winans
17 Freed From Desire, Gala
18 Where Do You Go, No Mercy
19 Sunchyme, Dario G
20 Free, Ultra Naté
21 Encore Une Fois, Sash!
22 Too Much, Spice Girls
23 Time To Say Goodbye, Sarah Brightman feat. Andrea Bocelli
24 Bellissima, DJ Quicksilver
25 As Long As You Love Me, Backstreet Boys
26 Baby Can I Hold You, Boyzone
27 Ecuador, Sash! feat. Rodriguez
28 Wind Beneath My Wings, Steve Houghton
29 Don't Let Go (Love), En Vogue
30 Stay, Sash! feat. La Trec
31 Lovefool, Cardigans
32 The Drugs Don't Work, Verve
33 Tell Him, Barbra Streisand & Celine Dion
34 Together Again, Janet Jackson
35 2 Become 1, Spice Girls
36 You Might Need Somebody, Shola Ana
37 You're Not Alone, Olive
38 Everybody (Backstreet's Back), Backstreet Boys
39 Angels, Robbie Williams
40 C U When U Get There, Coolio feat. 40 Thevz

1998

1 Believe, Cher
2 My Heart Will Go On, Celine Dion
3 It's Like That, Run DMC vs Jason Nevins
4 No Matter What, Boyzone
5 C'est La Vie, B*Witched
6 How Do I Live, LeAnn Rimes
7 Chocolate Salty Balls, Chef (Isaac Hayes)
8 Goodbye, Spice Girls
9 Ghetto Supastar (That Is What You Are), Pras Michel feat. Ol' Dirty
Bastard and introducing Mya
10 Truly Madly Deeply, Savage Garden
11 Music Sounds Better With You, Stardust
12 Tragedy/Heartbeat, Steps
13 Viva Forever, Spice Girls
14 3 Lions '98, Baddiel & Skinner & The Lightning Seeds
15 Doctor Jones, Aqua
16 Never Ever, All Saints
17 I Don't Want To Miss A Thing, Aerosmith
18 The Boy Is Mine, Brandy & Monica
19 Feel It, Tamperer featuring Maya
20 Brimful of Asha, Cornershop
21 Rollercoaster, B*Witched
22 Frozen, Madonna
23 Horny, Mousse T vs Hot'N'Juicy
24 Vindaloo, Fat Les
25 Angels, Robbie Williams
26 Dance The Night Away, Mavericks
27 Under The Bridge/Lady Marmalade, All Saints
28 Freak Me, Another Level
29 Millennium, Robbie Williams
30 To The Moon And Back, Savage Garden
31 One For Sorrow, Steps
32 Together Again, Janet Jackson
33 To You I Belong, B*Witched
34 Got The Feelin', 5ive
35 High, Lighthouse Family
36 Finally Found, Honeyz
37 Perfect 10, Beautiful South
38 Sex On The Beach, T Spoon
39 Save Tonight, Eagle Eye Cherry
40 I Love The Way You Love Me, Boyzone

1999

1 Baby One More Time, Britney Spears
2 Blue (Da Ba Dee), Eiffel 65
3 The Millennium Prayer, Cliff Richard
4 Mambo no. 5, Lou Bega
5 9PM (Till I Come), ATB
6 Livin' La Vida Loca, Ricky Martin
7 That Don't Impress Me Much, Shania Twain
8 Sweet Like Chocolate, Shanks & Bigfoot
9 Flat Beat, Mr. Oizo
10 When The Going Gets Tough, Boyzone
11 Bring It All Back, S Club 7
12 Better Off Alone, DJ Jürgen presents Alice Deejay
13 Genie In A Bottle, Christina Aguilera
14 Perfect Moment, Martine McCutcheon
15 Boom Boom Boom Boom, Vengaboys
16 No Scrubs, TLC
17 If I Could Turn Back The Hands Of Time, R Kelly
18 When You Say Nothing At All, Ronan Keating
19 Heartbeat/Tragedy, Steps
20 I Try, Macy Gray
21 2 Times, Ann Lee
22 My Love Is Your Love, Whitney Houston
23 Beautiful Stranger, Madonna
24 Turn Around, Phats & Small
25 It's Not Right But It's Okay, Whitney Houston
26 Witch Doctor, Cartoons
27 We Like To Party, Vengaboys
28 King Of My Castle, Wamdue Project
29 I Have A Dream/Seasons In The Sun, Westlife
30 Pretty Fly (For A White Guy), Offspring
31 Everybody's Free (To Wear Sunscreen), Baz Luhrmann
32 Wild Wild West, Will Smith
33 Maria, Blondie
34 Sometimes, Britney Spears
35 I Want It That Way, Backstreet Boys
36 Keep On Movin', Five
37 We're Going To Ibiza, Vengaboys
38 Tender, Blur
39 Artful Dodger feat. Craig David, Re-Rewind (The Crowd Say Bo
Selecta)
40 You Get What You Give, New Radicals

Fra : Lars K. Nielsen

Dato : 05-02-02 21:52

On Tue, 05 Feb 2002 17:21:33 GMT, larsknielsen@hotmail.com (Lars K.
Nielsen) wrote:

>39 Artful Dodger feat. Craig David, Re-Rewind (The Crowd Say Bo
>Selecta)

Kunstner og titel skal naturligvis byttes om her hvis det skal give
mening i forhold til resten af listen.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-02-02 22:42

Takker for forslaget. Jeg antager at det er hitlister for de enkelte år og
det falder lidt igennem fordi fx den første melodi Unchained Melody,
Righteous Brothers røg på hitlisten i august 1965 !

Men OK det giver da en del inspiration!

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

"Lars K. Nielsen" <larsknielsen@hotmail.com> wrote in message
> Her er listerne over de mest solgte singler i Storbritannien for hvert
> af årene 1990-99. Vær opmærksom på at nogle af sangene/kunstnerne
> formentlig er totalt ukendte i Danmark samt at en del af titlerne er
> genudgivelser.

[Lang liste cuttet]

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 05-02-02 21:18

"Michael Lund Sørensen" wrote:

> Er der nogen der ligger inde med en liste over 4-500 titler på store 90'er
> pop/rock hits ?
> Mindre kan gøre det !
> --
> Hilsen
> Michael Lund Sørensen

Prøv at søge efter det. Det har jeg gjort.

Se f. eks. her: http://www.martinsmusic.freeserve.co.uk/top40/index.html
Eller her: http://www.lanet.lv/misc/charts/

Det er næsten for let. -Eller misforstår jeg dig. ?? Det er selvfølgelig
ikke en liste, men den kan du jo selv lave deraf.!
Jeg mener at have set dit navn i grupperne en del gange, så jeg forstår
egentlig ikke at du har problemer. (Dvs. jeg troede at du vidste hvor du
skulle søge.)

Mvh. Jørgen
--
Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-02-02 22:47

Hej Jørgen

Jeg var godt klar over at jeg kunne finde kilometer lange hitlister, og jeg
har da også links til en række af dem, men der har tidligere været lister
fremme i gruppen, som er mere egnet.
Under "Gamle numre fra 80'erne" gengiver jeg selv en, som jeg har bearbejdet
i forhold til den oprindelige (fx fjernet genudgivelser).

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk