Traet af Chaintech - forslag til nyt mobo ~
Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-02-02 15:22

Hej NG.

Efter at have testet et Chaintech 7AJA/100 ihjel, og fundet ud af at det
ikke kører stabilt når der er RAM-klodser i alle 3 slots (133 MHz RAM - det
kører fint hvis jeg sætter det til at køre 100 MHz på RAM'en - eller kun har
moduler i de to første slots), er jeg nu på jagt efter et stabilt bundkort -
og for ikke at forkøbe mig igen, sender jeg lige en forepørgsel ud her.

Det skal kunne køre med følgende allerede bestående hardware enheder:

* Kort *
Sound Blaster Live 5.1
Intel netkort
ATI Radeon 64 Mb VIVO

* Anden hardware *
Maxtor 40 Gb ATA-100 disk
Toshiba DVD drev (IDE)
Plextor brænder (IDE)

* CPU og Hukommelse *
T-Bird 1 GHz
Apacer 256 Mb PC133
SpecTek 256 Mb PC133
SpecTek 128 Mb PC133

Den kører Windows XP, så der skal selvfølgelig ikke være nogen
samspilsproblemer med drivere og bundkort her - der tænker jeg mest på
busmastering.

Der er ikke budget til at skifte RAM'en til DDR ram, så det skal være et
bundkort der anvender SDR SDRAM.

Jeg ved det er en lang smøre ovenover, men jeg ville gerne være så specifik
som mulig så jeg undgår at ende op med et bundkort der bare har et andet
samspilsproblem.

Alle forslag til bundkort modtages med kyshånd.

Mvh.

Thomas

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 05-02-02 22:04

> [...]
> og for ikke at forkøbe mig igen, sender jeg lige en forepørgsel ud her.
[SNIP]

Soltek 75-KAV er et godt og billigt bud.

mvh
Jeppe Seidelin Dam