Titan A.E. Elendig udgivelse
Fra : NN

Dato : 04-02-02 14:38

Jeg kan se at www.dvdoo.dk har Tiatan A.E. Reg.2 til 99,- Fedt tilbud, men
hvad fa.... ligner det at kun lave den i stereo, når Reg.1 udgaven er i 5.1
DTS? Kommer den ikke i en bedre Reg.2 udgave, og hvad er det der gør at man
tager filmen og siger, "Lad os fjerne den gode lyd, og så kun give dem
stereo i Europa"???

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : B.Ikkala

Dato : 04-02-02 14:49

Mon, 4 Feb 2002 14:38:13 +0100, "NN" <ec-odense@pc.dk>

> [...]
>tager filmen og siger, "Lad os fjerne den gode lyd, og så kun give dem

Tjaeh, det er ikke første gang det er sket - desværre nok heller ikke
sidste gang.

Jeg skrev dengang en sober - synes jeg selv - mail til den danske
distributør / udgiver og spurgte hvorfor den beslutning var taget.
Hørte ikke det mindste fra dem !

Undrede mig dog egentlig heller ikke. Animationsfilm er generelt
nedvurderede i danske udgivelser ... lignende ting er overgået f.eks
Chicken Run og Antz

www.DVD-Basen.dk : Mere end 47000 anmeldelser af over 18000 DVD-film
www.DVDProfiler.com : Det ultimative program til at holde styr på DVD-samlingen

Fra : NN

Dato : 04-02-02 16:14

> Undrede mig dog egentlig heller ikke. Animationsfilm er generelt
> nedvurderede i danske udgivelser ... lignende ting er overgået f.eks
> Chicken Run og Antz

Det er rigtigt nok, men hvad er det der gør at man laver den ringere, uanset
populariteten på filmen? Det må da alligevel være et eller andet stykke
arbejde der skal gøres, og hvorfor bruge tid på at gøre det ringere?

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 05-02-02 09:14

"NN" <ec-odense@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> populariteten på filmen? Det må da alligevel være et eller andet stykke
> arbejde der skal gøres, og hvorfor bruge tid på at gøre det ringere?

Ka' det være pladsproblemer? De europæiske udgivelser af animationsfilm har
ofte min. 4 sprog og et hav af undertekster. Amerikanske udgivelser har
højst 3 sprog (engelsk, spansk og ind i mellem fransk) og underteksterne er
som regel også begrænset til 3-4 sæt.

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not replay by mail)