Soltek "Redstorm Overclocking" ?
Fra : AMD2000

Dato : 04-02-02 11:25

Hej NG

På soltek SL 75DVR4 er der noget der hedder "redstorm Overclocking" ?
Hvad er det ?

Er der noget der er bedre ved dette MB end andre ?

Kenneth

Fra : Seth

Dato : 04-02-02 12:24

"AMD2000" <info@first-data.dk> wrote in message
> [...]
> Hvad er det ?
>
> Er der noget der er bedre ved dette MB end andre ?

Det må du jo kunne vurdere ud fra dine egne krav, men Redstorm er en sikker
måde at clocke på uden at blive besværligt (Steps er heller ikke for store).

Redstorm er overclocking med et tryk (Gøres fra bios)

Seth

Fra : Søren Christensen

Dato : 04-02-02 20:43

> [...]
store).

> Redstorm er overclocking med et tryk (Gøres fra bios)

Nemlig. RedStorm overclocker med 1MHz ad gangen. Når systemet så hænger
gemmer det selv den sidst mulige bus hastighed og booter op forfra ved
denne. Nemmere kan det næsten ikke være

Fra : Karsten Olesen

Dato : 04-02-02 22:44

"Søren Christensen" <2760098m001-FJERN-@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Nemlig. RedStorm overclocker med 1MHz ad gangen. Når systemet så hænger
> gemmer det selv den sidst mulige bus hastighed og booter op forfra ved
> denne. Nemmere kan det næsten ikke være
**********

Redstorm gir' meget lidt.

Og når den hænger, og selv drosler lidt ned, så er det alligevel
ingen garanti for, det er en stabil overclokning da den ikke
arbejder specielt meget i bios'en under denne "prøvning".

Lidt useriøst, og da især hvis man er hardcore Ûberclocker..

Fra : Søren Christensen

Dato : 05-02-02 13:33

> Lidt useriøst, og da især hvis man er hardcore Ûberclocker..

Til det kan jeg kun sige: JA!

Men til den mindre erfarne, hehe, Ûberclocker er det da meget sjovt at man
lige kan hive 5-10% ekstra ud med et enkelt tryk.

Mvh. Søren

Fra : AMD2000

Dato : 05-02-02 14:27

hvad vil i så anbefale af bundkort ? hvor OC er et must.
Jeg har planer om AMD ca 1400

Mvh
kenneth

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 05-02-02 19:01

Man overclocker "normalt" med jumpersætning osv. Bagefter kører man RedStorm
for at fintune systemet...

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 05-02-02 22:16

> hvad vil i så anbefale af bundkort ? hvor OC er et must.
> Jeg har planer om AMD ca 1400

Der er ikke nogen der har kritiseret boardets OC faciliteter. Det de kritiserer
er Redstorm, som er OC for vuggestuebørn. Men soltek'et kan mere end det.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Óðin

Dato : 06-02-02 06:58

"AMD2000" <info@first-data.dk> skrev i en meddelelse
> hvad vil i så anbefale af bundkort ? hvor OC er et must.
> Jeg har planer om AMD ca 1400

Det kort, som du snakker om.

Fra : Óðin

Dato : 06-02-02 06:56

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> arbejder specielt meget i bios'en under denne "prøvning".
>
> Lidt useriøst, og da især hvis man er hardcore Ûberclocker..

Helt enig der. Kan ikke bruges til en skid. Gør faktisk nogen gange, at
computeren ikke kan boote før efter en del forsøg eller ændring af jumpere.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 04-02-02 17:57

> [...]
> Hvad er det ?
>
> Er der noget der er bedre ved dette MB end andre ?

Jeg mener de er kommet med en ny "autooverclocker" hedder
vidst thunderstorm el.lign..måske den er bedre/grovere..