Hvor er det synd ......
Fra : strick

Dato : 04-02-02 10:04

Hej
Jeg er ganske forfærdet :
Over at så mange tror, at de har monopol på sandheden omkring hunde.
Over at så mange viser så stor intolerance.
Over at så mange tror, at det er det sidste ord i en diskussion der
tæller.

Jeg vil hermed gerne opsige mit abonnement på dk.fritid.dyr.hund.
Med holdningen herinde in mente, formentlig til manges fryd.

-Lars

Fra : Alex Linaa

Dato : 04-02-02 10:14

"strick" <strick@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil hermed gerne opsige mit abonnement på dk.fritid.dyr.hund.
> Med holdningen herinde in mente, formentlig til manges fryd.

Ja det er synd for os der vælger at blive i "hakkeklubben", at vi nu ikke
længere får fornøjelsen af dine gode indlæg.
Det er ikke godt for signal-/støjforholdet at folk som dig bliver mast ud,
men jeg vil ikke sige at jeg ikke forstår dig.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Ann K

Dato : 04-02-02 10:38

Hejsa.
Hvorfor dog opsige dit abonnement?
Debatten herinde _er_ ganske vist hård og tydeligt polariseret i nogle
situationer - men det er vel også det man lærer af?
Jeg har kunnet bruge en del af Claus' råd og ideer, jeg har snuppet en
del fra dig Lars og Alex kan jeg skam også "bruge" til noget
I er jo "garvede" brugsfolk, med bunker af erfaringer, som jeg i hvert
fald kan drage nytte af... At jeg så ikke tager ALT til mig... Tja - det
gør jeg faktisk heller ikke, hvis jeg diskuterer med Ami eller Søs
Ganske vist har jeg ikke gnist af ambitioner mht min hunds
brugstræning - det er hyggeleg for os... men det jeg lærer ved
træningen, og den indbyrdes forståelse vi får for hinanden... dét kan
jeg bruge indenfor det træningsområde, der virkelig har min (og min
hunds) interesse, nemlig agility...
Af og til repræsenter I faktisk en modvægt til de "forskruede"
holdninger, jeg til tider møder både i "min" brugsklub og andre
steder... det er så utroligt dejligt at kunne minde sig selv om at der
altså _findes_ brugsfolk, som er fulgt med, som har en ægte interese i
brugsarbejde med hund og fører i centrum og som ikke straks forsøger at
"tromle" en nybegynder (som mig) ned med endegyldige argumenter...

Så Lars... Vær sød at blive i ng... Vi nye brugsfolk har brug for dine
argumenter

Mvh Ann - der stadig klikkertræner sin "brugshund"

Fra : Alex Linaa

Dato : 04-02-02 14:43

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse

> og Alex kan jeg skam også "bruge" til noget

"Indlæg"...skynd dig at skrive "indlæg" ifald min kone ved et uheld skulle
forvilde sig her ind

Alex

Fra : Louise Kragh

Dato : 04-02-02 16:09

lol

Fra : Ann K

Dato : 04-02-02 17:14

Hej Alex
Indlæg!
*fniiiiis*
Mvh Ann

Fra : Louise Kragh

Dato : 04-02-02 16:09

man kan vel også diskutere hundeopdragelse selvom man ikke har en brugshund?
Jeg synes lidt du praktiserer "omvendt rascisme" mod folk der tillader sig
at have hunde som kæledyr/familiemedlemmer, ikke som brugshunde?
Jeg interesserer mig da for impulser fra begge spektre, og hvis der er
indlægstyper der generer dig, så lad være med at læse dem
mvh
Louise

Fra : Alex Linaa

Dato : 05-02-02 08:28

"Louise Kragh" <louise@trolle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg interesserer mig da for impulser fra begge spektre, og hvis der er
> indlægstyper der generer dig, så lad være med at læse dem

Det er nu ikke indlægstyper der generer mig (hvor har jeg egentlig skrevet
det?), men derimod indlægsformer.
Idet jeg både har haft jagthunde i mange år, og nu har en pyssenysse-Sct.
Bernhard, har jeg interesser i begge lejre og er derfor også ret træt af
den polarisering der er ved at danne sig her inde.
Men ironi skader vel ikke, og selvironi er dobbelt så godt, ikke?

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Pernille

Dato : 05-02-02 09:30

Hej

Jeg vil lige ha' lov til at fortælle hvordan at jeg oplever ng.
Jeg læser alle indlæg og har gjort det i flere år men jeg føler ikke at det
er et "must" for mig at skrive i alle tråde, der er andre der føler at de må
skrive i alle tråde , helt i orden med mig, men det betyder jo ikke at de
har mere ret.

Jeg skriver kun om de ting der intresserer mig eller hvis jeg bliver spurgt
direkte , som der er sket et par gange. Når jeg så ikke skriver særlig tit
så mener jeg at jeg bliver nød til at fortælle hvor jeg har min viden fra,
mange år's brugstræning , undskyld Nina lige som andre fortæller at de
har været på forskellige kurser eller har relevante uddannelser.

Jeg blander mig aldrig ,når der nogen der spørger om hjælp til alene hjemme
probs, eller andre af den type probs , det er der masser af andre her der er
gode til at forklare hvordan man løser de ting men hvis der var nogen der
spurgte om brugstræning ...jeps..så ville jeg være der som et søm.

Jeg mener at ng. over et stykke tid har udviklet sig til at være et sted
hvor man sidder med tåre i øjene ved pc. i stedet for at snakke hund.
undskyld Ami & Tine

Her i ng. er der oxo kommet en tendens til at falde over folk, der fortæller
om ulykkelige ting, der er sket fordi man "måske" har dummet sig lidt,
istedet for at drage ved lære af det der bliver fortalt. Man er oxo blevet
utroligt nærtagen, hvis man skriver et indlæg som freks, at man synes at det
er lige i overkantenm at folk sidder og græder over noget der bliver skrevet
her, så tror folk at det er et personligt angreb og man får at vide "du
kender ikke mig hvordan kan du tillade dig at skrive sådan"
niks..jeg kender ikke personen men det var jo ikke personen jeg angreb, det
var typen af indlæg.

Ng. er lige som delt lidt op nogle mener al træning skal foregå med
såkaldte "bløde metoder"
så er der andre der mener at det er lidt mere nuanceret end det og så den
store stille masse der ikke aner noget om træning. Hvis dem med de bløde
metoder får lyst til at revse en af " de hårde" så er der ikke en, der
løfter et øjenbryn meeen hvis det er omvendt så er faen løs. Jeg tænker
lidt på Søs indlæg til mig, hun skulle da bare ha' skældt mig ud. " det
havde jeg nok overlevet" men næ..det skulle lige med at det er fordi at jeg
er brugsmand....der sidder andre brugsfolk her, der pludeselig bliver ramt .
Men der var ikke en af de såkaldte "bløde" meninger der opponerer mod.

Til sidst, der er ingen grund til at lave nye ng. alle skulle måske bare
tænke sig lidt om inden de farer til " klaveret" og nogle her i ng. skulle
måske lade være med at ha' en mening om alt.

Claus

Fra : Louise Kragh

Dato : 05-02-02 15:51

> "Louise Kragh" <louise@trolle.dk> skrev i en meddelelse
> Men ironi skader vel ikke, og selvironi er dobbelt så godt, ikke?

Enig Alex Kan meget godt lide din humor. (ingen ironi:0)
mvh
Louise

Fra : Iben Holst

Dato : 04-02-02 10:22

Tja - jeg undrer mig også til stadighed over, at man "bare kan skrubbe af"
hvis man har en anden mening end størstedelen af deltagerne i denne gruppe.
Jeg synes det er trist er folk kommer op og ligefrem skændes på skrift, når
man med en smule tålmodighed, ville kunne nå langt sammen trods uenigheder

Men jeg er nu da altid blevet behandlet pænt herinde, trods jeg ikke
deltager ret meget, så jeg fortsætter da.

Iben

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 04-02-02 11:05

Iben skrev:

> Men jeg er nu da altid blevet behandlet pænt herinde, trods jeg ikke
> deltager ret meget, så jeg fortsætter da.

meget?????????????? en ret dum >>bemærkning, der antyder at du gerne vil
være "gode venner" med alle - hvilket ikke er muligt

Pia

Fra : Heidi Høegh

Dato : 04-02-02 11:20

Pia Palmblad Wright <fallohide@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a3lmhh$kp8$1@sunsite.dk...

> meget?????????????? en ret dum >>bemærkning, der antyder at du gerne vil
> være "gode venner" med alle - hvilket ikke er muligt
>
> Pia

Og der er da ikke noget at sige til, hvis Iben ikke får lyst til at deltage
mere efter din bemærkning.

Heidi Høegh

Fra : Marlene

Dato : 04-02-02 12:01

Heidi Høegh <bentogheidi@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c5e5ee1$0$22362$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> nyhedsmeddelelse:a3lmhh$kp8$1@sunsite.dk...

> Og der er da ikke noget at sige til, hvis Iben ikke får lyst til at

Nej, helt ærligt!

Mvh. Marlene.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 04-02-02 11:27

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:a3lmhh$kp8$1@sunsite.dk...

> meget?????????????? en ret dum >>bemærkning, der antyder at du gerne
vil
> være "gode venner" med alle - hvilket ikke er muligt

Jeg tror nu faktisk godt man kan være "gode venner" med alle herinde
... såen da .. for at tonerne går lidt højt i en diskussion mellem to
mennesker behøver jo ikke at betyde at de to også i andre diskussioner
snakker med store bogstaver til hinanden ... noget andet er at jeg
synes man helt fint kunne ændre lidt på sprogbruget idet det for mig
at se ikke er nødvendigt hverken at bande eller komme med skældsord
eller direkte personligheder for at blive hørt/ set ..

Smil og ønsket om en god dag fra Ami

Fra : Iben Holst

Dato : 04-02-02 15:58

> meget?????????????? en ret dum >>bemærkning, der antyder at du gerne vil
> være "gode venner" med alle - hvilket ikke er muligt

*LOL* LOL* LOL*

Jeg kan da fortælle dig, at der er stor forskel på at ville være "gode
venner" med alle og så have tolerance og være alment venlig .....

Er det mere tilladt at være grov mod nogle der deltager meget end over for
dem som ikke deltager så meget ??

Iben

Fra : Louise Kragh

Dato : 04-02-02 16:19

man kan vel godt være gode venner - og behandle folk pænt - selvom man er
uenige?
;0)

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 04-02-02 11:56

strick <strick@cs.auc.dk> wrote in message
> [...]

> Jeg vil hermed gerne opsige mit abonnement på dk.fritid.dyr.hund.
> Med holdningen herinde in mente, formentlig til manges fryd.

Opgiver du virkelig så let ? jeg fryder mig skam ikke ! så er der jo
en mindre at diskutere med desuden mener jeg at det var dig der fik mig
til at ændre mening "kun lidt" om DKK med en udemærket forklaring om
stamtavler/avl

Fra : Kosmonauten

Dato : 04-02-02 19:11

> [...]
> Over at så mange tror, at de har monopol på sandheden omkring hunde.
> Over at så mange viser så stor intolerance.
Yeps kan godt følge dig noget af vejen, får ugentligt anonyme emails som
foreslår at jeg kører mit ukastrede gadekryds igennem kødhakkeren. Den
sidste mail er næsten lige kommet og nu gider jeg ikke længere at deltage i
så barnlig en gruppe.
> Over at så mange tror, at det er det sidste ord i en diskussion der
> tæller.
Dette indlæg er mit sidste så bær venligst over med at det måske er det
sidste ord, men det er ikke ment som en provokation.
> Jeg vil hermed gerne opsige mit abonnement på dk.fritid.dyr.hund.

Hvem ved måske mødes vi på: news:dk.fritid.dyr.hundesnak ;c)
Så får vi at se om "nissen" flytter med.

-Martin

Fra : Jesper Hammer

Dato : 04-02-02 22:47

Hej Strick!

Gør som jeg, hold en lille ferie. Og skulle det blive for meget for dig, så
lad være med at deltage i diskussionen. Og en anden lille ting, der findes
andre at tale hund med på det uendelige internet.

Venlig hilsen

Hr. Jesper Hammer