hva ska jeg bruge??
Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-02-02 01:04

2 computere skal kunne spille mod hinanden og dele mapper og
internetforbindelse (ADSL)
Begge har netkort og kører win 2 k
de virker fint når jeg forbinder med et krydset kabel, nu skal jeg så bare
på nettet... hva gør jeg?... der må gerne kunne tilsluttes yderligere 2
pc'ere hvis jeg skulle få lyst.

hub, switc... hvad skal jeg købe... helst ikke for dyrt

sniper_Nolight

Fra : kj

Dato : 04-02-02 08:57

"sniper_Nolight" skrev d. 04-02-02 01:04 dette indlæg :
> [...]
2
> pc'ere hvis jeg skulle få lyst.
>
> hub, switc... hvad skal jeg købe... helst ikke for dyrt

din løsning er at adgangen til din ASDL er via en router/switc, denne
tilsluttes en hub med 4-8-16 ---- porte efter behag, lige så mange porte
som du har computere til.

http://www.kandu.dk/

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-02-02 09:02

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev:
> [...]
> yderligere 2 pc'ere hvis jeg skulle få lyst.
>
> hub, switc... hvad skal jeg købe... helst ikke for dyrt

Min egen opsætninge herhjemme er som følger:

ADSL -> Router -> Switch

Jeg har dynamisk IP, son routeren ruter ud til de
forskellige maskiner og giver dem en IP-adresse vha.
DHCP (det gør den automatisk).

Routeren er en jeg lejer gennem TDC (14kr/mrd), da jeg
har Netexpress.
Det virker perfekt.

Man kan også lade være med at bruge en router og
istedet købe x antal faste IP-adresser (x = ønsket antal
maskiner på ADSL og netværk), hvor ADSL
forbindelsen tilsluttes direkte til en switch.

En anden løsning kunne være at sætte en gammel PC op
som server.
Dvs. serveren har 2 netkort installeret evt. gammelt
10MBit tilsluttet ADSL forbindelsen og et 10/100MBit
tilsluttet en switch, hvorpå de andre PCer i lokalnettet
også tilsluttes.

Venligst
Mikael

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-02-02 11:18

takker for svarene... nu ved jeg hvad der skal kigges efter
så er man da igang

sniper_Nolight