er 8210 dårlig??
Fra : Thomas Hansen

Dato : 06-01-01 16:24

Hej NG....

Jeg går og tænker lidt på at købe en Nokia 8210 som erstatning for min 3210,
der er i stykker for gud ved hvilken gang.

Men så udbryder min kammerat: neeeeeeej, køb den ikke, den har de dårligste
sende/modtageforhold. Og en af hans kammerater (eftersigende ekspert i
Nokia) skulle have frarådet det på det kraftigste.

Så var det at jeg lige ville spørge om der var nogen (evt. nogen 8210-ejere)
der har noget at kommentere på den påstand.

mvh

Thomas Hansen

Fra : Janner

Dato : 06-01-01 16:29

Jeg er så absolut 100 % tilfreds med min , den er nu 13 måneder gammel og er
stadigt kanont glad for den Jeg har tidligere haft hvis vi bare tager
ren Nokia 6110 , 6150 , 3210 . en 6150 igen g nu en 8210'er ....... Så dan
vil jeg gerne give mine varmeste anbefalinger. Eneste minus er at jeg ikke
kan lade være med at købe nye fronte når jeg ser nye farver ... Er oppe på 8
originale nu .,,, he he det er lidt dyrt men hvad det er som få ny telefon
når den skifter farve

Janner

Fra : Martin Mathiesen

Dato : 06-01-01 16:40

"Thomas Hansen" <t_hansen20@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> sende/modtageforhold. Og en af hans kammerater (eftersigende ekspert i
> Nokia) skulle have frarådet det på det kraftigste.

Den kammerat er sikkert også expert i plæneklipper-tuning og kødhakker-ræs?

For det er da en kommentar der ikke har nogen begrundelse overhovedet. Jeg
har både en 8210 og en 6150 og min 8210 modtager fuldt ud lige så godt som
6150éren. Så jeg har aldrig problemer med dækningen / lydkvaliteten!

Mvh
Martin

Fra : Jonas Heilesen

Dato : 06-01-01 17:34

Har selv både en 8210, og en 6210, og de modtager præcis lige godt. Dog har
6210'eren MEGET bedre standby tid...

--
mvh Jonas Heilesen

Martin Mathiesen <martin@chefen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:937e8n$n7f$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Michael Bested

Dato : 06-01-01 17:43

> [...]
>
> Så var det at jeg lige ville spørge om der var nogen (evt. nogen
8210-ejere)
> der har noget at kommentere på den påstand.

Jeg vil lige sige, at jeg er absolut tilfreds med min Nokia 8210, jeg har
ALDRIG fortrudt, at have købt den. Jeg har _aldrig_ oplevet, at modtager-
og sendeforhold har været dårlige.

Jeg kan kun tilråde dig, at købe den, den er for fed.

--
Mvh.
Michael Bested

Fra : [SFS]Razzia

Dato : 06-01-01 18:04

Jeg er tilfreds med min 3210 og den har der sgu ike været problemer med. Den
er også så gammel at der ikke har været sim-lock på, det er jo dejlig nok
hvis jeg nu skulle sælge den engang, men det tror jeg ikke jeg vil...

3210 STYRER

Fra : Fischer

Dato : 06-01-01 18:52

> Så var det at jeg lige ville spørge om der var nogen (evt. nogen
8210-ejere)
> der har noget at kommentere på den påstand.

Der skal sg* nogle ordentlige "boller" til at turde spørge om dette i en
gruppe der er gennemsyret af 99% Nokia-fanatikere.

(F)

Fra : Michael Bested

Dato : 07-01-01 04:29

> Der skal sg* nogle ordentlige "boller" til at turde spørge om dette i en
> gruppe der er gennemsyret af 99% Nokia-fanatikere.

Er der mon en grund til, at alle der ved hvad det handler om,
har en Nokia telefon ?

--
Mvh.
Michael Bested

Fra : Titan Kræmmer Møller

Dato : 07-01-01 05:22

> [...]
> sende/modtageforhold. Og en af hans kammerater (eftersigende ekspert i
> Nokia) skulle have frarådet det på det kraftigste.

Ahh, endu en af de "kloge rådgivere" fra Ekspert, D:E:R, Etc...
Køb en 6210, Den er lidt større men er fandme også federe!
Mvh Titan!

Fra : Karsten Vinding

Dato : 07-01-01 05:38

Thomas Hansen wrote:

> Så var det at jeg lige ville spørge om der var nogen (evt. nogen 8210-ejere)
> der har noget at kommentere på den påstand.

Jeg er selv gået fra en Nokia 2110 til en 8210, og må sige at jeg er
yderst tilfreds med den.

Jeg har ikke oplevet at den har smidt røret under en samtale endnu,
selvom jeg ofte har snakket på steder hvor der kun er 1 streg i
signalstyrke (Gadbjerg ved Give/Vejle).

Den er klasser bedre end mine tidligere mobiltelefoner hvad dækning
angår. Jeg har sågar stået i en kælder og snakket i den, hvor to venners
henholdsvis Bosch og Ericson telefoner ikke engang kunne finde signal.

Jeg forstår ikke at den skulle have et dårligt sende/modtage forhold,
jeg har været 100% tilfreds med min.

--
Mvh, Karsten.

Tilmeld dig SETI@home (http://setiathome.ssl.berkeley.edu/).
Læs mere om projektet på deres hjemmeside eller på:
"http://www.vinding.adsl.dk/seti.htm"

Fra : Erik Einum

Dato : 07-01-01 18:51

Karsten Vinding <karstenv@spamfilter.dk> skrev

> Jeg er selv gået fra en Nokia 2110 til en 8210,

Litt av en overgang!!!

///Mvh. EE

Fra : Karsten Vinding

Dato : 08-01-01 09:31

Erik Einum wrote:

> Litt av en overgang!!!

Hov der sneg sig nu også en fejl ind. Det var fra en 3110 til en 8210.
Ikke at det gør det meget bedre

Før det havde jeg en 2010. Har også haft en Orbitel i en _meget_ kort
periode.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-01-01 12:00

> Før det havde jeg en 2010. Har også haft en Orbitel i en _meget_ kort
> periode.

Heh,,

man kommer helt til at tænke tilbage på den tid,,,

her

Nokia 2010, alcatel_et_eller_andet, Nokia 5110, Bosch_et_eller_andet, Nokia
3210, Og nu den MEGET dejlige 6210

Lige siden Noia 2010, har Nokia altid været det bedste valg... Alcatel
skodet var det værste skod,,,

Dog har Nokia 2010, været den mest slagfaste satan,, og total dækning,,,
kunne gennemføre samtaler,,, fra gudhvemved hvor i landet.. Selvom der efter
udbyderene var_ingen_dækning

Fra : Karsten Vinding

Dato : 08-01-01 17:44

Bjarke Hansen wrote:

> Dog har Nokia 2010, været den mest slagfaste satan,, og total dækning,,,
> kunne gennemføre samtaler,,, fra gudhvemved hvor i landet.. Selvom der efter
> udbyderene var_ingen_dækning

2010 kunne ihvertfald tåle stød og slag ud over alle grænser. Min er
engang faldet 5 meter ned på en beton flade (i sit etui), og den virkede
fint da jeg kom ned til den.

M.h.t. dækning var den også god. Det var den eneste telefon vi kunne
snakke i i Thistrup da jeg var til PC-træf der. Andre kunne godt ringe
op, men smed røret midt i samtalen.

Så vidt jeg husker skyltes 2010's gode dækning at dens indbyggede sender
kunne sende med mere end de af GSM standarden specificerede 2 Watt.

Men jeg opfatter nu stadig min 8210 som mindst ligeså godt dækkende, men
der er også kommet mange sendere til siden da så en lige sammenligning
er svær. Jeg kunne selvfølgelig købe et kort og sætte i 2010'eren, og så
sammenligne, men det føler jeg ikke behov for