Angreb udefra!!
Fra : Madsem

Dato : 03-02-02 23:36

Hej

Der er en der prøver at få adgang til min computer.Hans ip nr. er
62.194.4.49, jeg kan spore
dette tilbage til Holland.

Helt nøjagtigt:

A2000 Holding B.V
Willem De Zwijgerlaan 350
1055 rd Amsterdam

Hvad kan jeg gøre ved dette?

Norton Firewall skriver at det er en trojansk hest som prøver at få
adgang.Siden at Norton Antivirus ikke opfanger den, så ligger den vel ikke
på min computer?

MHV

Madsen

Fra : Christian Andersen

Dato : 03-02-02 23:45

Madsem wrote:

> Norton Firewall skriver at det er en trojansk hest som prøver at få
> adgang.Siden at Norton Antivirus ikke opfanger den, så ligger den vel ikke
> på min computer?

Glimrende deduktion, Sherlock!

Kan du ikke lige drikke en kop te og slappe af med lidt amerikansk
fodbold?

Derefter kan du læse den her side:

http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_net#reaktion

--
"...in Spain!"

Fra : Gevaldi

Dato : 04-02-02 08:54

"Madsem" <Bloksmeden@[removethis]tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3c5dbb3d$0$62859$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Der er en der prøver at få adgang til min computer.Hans ip nr. er
> 62.194.4.49, jeg kan spore
> dette tilbage til Holland.

Ja, det ville være mere interessant hvis
"angrebet" kom indefra.

/Gevaldi

Fra : Thomas B. Maxe

Dato : 05-02-02 12:38

"Madsem" skrev:
> Der er en der prøver at få adgang til min computer.Hans ip nr. er
[xxxxx]

> Hvad kan jeg gøre ved dette?

1) Glæd dig over, at din firewall virker.
2) Hvis du har lyst til at lave en sag ud af det, så lav et opslag på
IP-adressen her:
http://www.cyberabuse.org/whois/?page=whois
og find ud af, hvor du skal sende din klage.

Hvis du har behov for hjælp til at udforme en klage, kan du hente
inspiration her (hollænderne har brug for de samme oplysninger som alle
andre for at kunne efterforske sagen):
www.csirt.dk/abuse

Med venlig hilsen

Thomas B. Maxe
(som i denne forbindelse repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet)