NU, netværk over elledningerne?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-02-02 22:27

Hvad er det nu jeg ser

100 Mbit netværk over elnettet...

http://www.linksys.com/products/plbridge.asp

Skal jeg da lige se lidt mere på...

Så er det jo bare hvor langt det rækker,...

Måske en mulighed til vores boligforening?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-02-02 22:28

> Hvad er det nu jeg ser
>
> 100 Mbit netværk over elnettet...

Undskyld 14 Mbit,, kan da lige gå an til internetdeling

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 05-02-02 08:43

> Undskyld 14 Mbit,, kan da lige gå an til internetdeling

Ja, de 14Mbit er sikkert den totale båndbredde....

MVH
Thomas som ikke har kikket på produktet endnu...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-02-02 22:33

> Måske en mulighed til vores boligforening?

Så er det jo bare om det virker...

Der står bare ikke rigtigt noget om det...

Det ser ikke ud til at de har taget højde for, at man i mange nye boligerne
fordeler stikkontakter ud på de 3 forskellige Faser... Det vil næppe fungere
sammen, hvis det kører på forskellige Faser.... Dækning står der heller ikke
noget om...

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 05-02-02 08:45

> [...]
fungere
> sammen, hvis det kører på forskellige Faser.... Dækning står der heller

Det kan jo være til din fordel hvis de 14Mbit er den totale båndbredde. I
såfald skal du have din gateway koblet på alle tre faser. Brugerne kan nu
fordeles ud over de tre faser så hver fase's 14Mbit fordeles
jævnt....erhm....jeg kan uddybe hvis jeg fik det formuleret for kryptisk

MVH
Thomas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-02-02 15:47

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fordeles ud over de tre faser så hver fase's 14Mbit fordeles
> jævnt....erhm....jeg kan uddybe hvis jeg fik det formuleret for

Jo det er klar...

Eller kan man jo bare sige at det foregår på L2 fx...

Vi er kun 34 villaer i vores forening.. Så det er nok lidt vildt med 3
segmenter

Men nu ser det også ud til at der står at det er til det amarikanse elnet
110V ac. Men det kommer nok på et tidspunkt. Når det er blevet godkendt og
såeen.

Det spændende ville være, hvor lang rækkelængde de har....

Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 06-02-02 19:33

Systemet har været afprøvet i SydSverige, men blev vist taget af bordet
igen, da der var mange ting som gav støj på linien.
Specielt lavede mange elmotorer støj, selv køkkenmaskiner, og dem har vi jo
en del af.

Jeg tror ikke vi skal regne med at se et 100% virkende system foreløbigt..
desværre.

Jon