Det billigste mobil abonement
Fra : Søren Mortensen

Dato : 06-01-01 12:37

Hej

Jeg har lavet en oversigt for at finde ud af hvilket abonement er billigst
ved et givent behov...

Jeg smidder den lige i dk.binaer - kommentarer modtages meget gerne hvis der
er noget jeg har gjort galt eller overset

Tak for en masse gode indlæg - det er fedt år man er mobil begynder*GG*

mvh
Søren

Fra : Fischer

Dato : 06-01-01 15:54

> Jeg smidder den lige i dk.binaer - kommentarer modtages meget gerne hvis
der
> er noget jeg har gjort galt eller overset

Først og fremmest er dette lavet for folk der taler meget i mobiltelefon
(opløsningen under 100 minutter er ikke god).
Det er vel også derfor du ikke har medtaget TDM Mobil15 - for slet ikke at
tale om alle taletids-abonnementerne.

Hvad med: Telmore, Tele2, Telepassport, Modus xx, Telia, Telefona .....

Hvis man f.eks. har et mix mellem normaltid/billigtid + ude/hjemmezone er
det svært at overskue hvor man ligger i skalaen. Man har jo sjældent et
"rent" forbrug.

Og der er vel også taget som udgangspunkt at man med Mobilix (Modus Viva)
hele tiden er indenfor Mobilix's egen dækning?

Det der ville være mere fedt var et program hvor man kunne taste alle
parametre ind:
Minutter totalt, minutter hjemme, minutter dag/aften, minutter by/land ....
o.s.v.

Det er desværre en jungle at prøve på at sætte system i det danske mobile
abonnement-kaos!

(F)

Fra : Niels Andersen

Dato : 07-01-01 13:47

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det er desværre en jungle at prøve på at sætte system i det danske mobile
> abonnement-kaos!

Det sjove ved det er bare, at når alt kommer til alt er prisforskellen
faktisk ikke særlig stor! (Her ser jeg bort fra folk "specielt" forbrug, og
meget lavt forbrug) De større forskelle fra udbyder til udbyder ligger i
servicen.
Derfor anbefaler jeg, at men først vælger det selskab man bedst kan lide -
td, mobilix, sofon eller telia (og evt telmore). Derefter kan man så finde
ud af hvilket af udbyderens muligheder der passer bedst til ens behov.

Hvis flere gjorde kunne udbyderne desuden i højere grad konkurere på god
service, end bare på prisen.

Men det kan da godt være det bare er mig... :) Jeg er egentlig ligeglad med
om jeg betaler 600 eller 700 om måneden, hovedsagen er at når jeg skal bruge
en telefon sker det problemløst. Min telefoni er ikke noget jeg gider
spekulere en masse over, det skal bare virke.

Lidt ligesom folk der har flere simkort, og når de skal ringe sætter de det
kort i der er billigst at bruge lige nu. - Hvad er klokken? Hvor lang tid
skal jeg ringe? Hvor skal jeg ringe hen? Hmm... Hvis man sammenholder den
tid og det besvær man bruger med de penge jeg sparer, så når jeg frem til at
det bedre kan betale sig at koncentrere sig om sit arbejde og tjene pengene
i stedet for at spare dem. :)

Bare mine 25 øre... :)

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Oluf

Dato : 07-01-01 20:14

> [...]
> o.s.v.
>
> Det er desværre en jungle at prøve på at sætte system i det danske mobile

Hvis folk er meget interesseret i sådan et program, så kunne jeg nok godt
lave et. Det ville nok blive en slags formular af en art. Men det kræver
bare jeg har alle priser...

Fra : Morten KN

Dato : 07-01-01 22:06

> Hvis folk er meget interesseret i sådan et program, så kunne jeg nok godt
> lave et. Det ville nok blive en slags formular af en art. Men det kræver
> bare jeg har alle priser...

Hej!

Hvorfor bruger I ikke bare www.teleprisguide.dk

MVH Morten :)

Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-01-01 17:55

bekræfter hvad jeg havde ventet, med mi forbrug er Telmore billigst

Thomas