Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forskellen på Ixus/IxusV/Ixus300 ??
Fra : Kenneth T

Dato : 03-02-02 22:06

Hejsa

Jeg går og leger med tanken om et digitalkamera, mest til feriebilleder, det
skal siges at jeg ikke skal bruge mængder af manuelle indstillinger som jeg
kan fare vild i....
Da jeg skal have det med på ferie på min MC skal det ikke fylde ret meget.
Jeg er derfor kommet frem til at et Canon Ixus ville være en fiks lille sag,
som jeg heller ikke kan finde ret megen negativ snak om her i NGèn.

Men hvad er forskellen egentlig på de forskellige Ixus modeller?
Jeg er kommet frem til at Ixus må være det første, derefter Ixus V (for
video?), og til sidst Ixus 300 (for 3x zoom?)
Er der andre forskelle?
Kommer der mon i nær fremtid et 3megapixel Ixus?
(og hvad vil den mon koste)

Hvis du har et andet forslag til et kamera så sig frem...

--
MVH
Kenneth T

Fra : Niels Svendsen

Dato : 03-02-02 23:28

Prøv at kikke ind hos Steve, der kan du se forklaringen, og testbilleder.
http://www.steves-digicams.com/

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Kenneth T

Dato : 04-02-02 17:29

> Prøv at kikke ind hos Steve, der kan du se forklaringen, og testbilleder.
> http://www.steves-digicams.com/

Det har jeg skal prøvet, der er ikke tests eller billeder fra nogen af Ixus
modellerne.
Jeg har også været på www.canon.dk men her kan man ikke se om kanmraerne er
skidt eller kanel, men som man vel kan forvente på producentens hjemmeside,
kun se at det ene Canon kamera er bedre end det andet....
Jeg har også kigget en måned tilbage i gruppen, men har ikke fundet noget
brubart.
--
MVH
Kenneth

Fra : Erik

Dato : 04-02-02 22:18

"Kenneth T" <ken_t@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Det har jeg skal prøvet, der er ikke tests eller billeder fra nogen af
Ixus
> modellerne.

Prøv dpreview her http://dpreview.com/reviews/sidebyside.asp
du kan vælge at sammenligne 2 kameraer af gangen, hold CTRL nede
og klik på f.eks. Ixus og Ixus v.
Der er også masser af test og billeder af alle mærker incl. Canon.

Angående dit ladeproblem, kunne du jo købe en 12 til 220v omformer,
så har du én gang for alle løst det problem uanset hvilket kamera du
køber, engangs batterier til kameraer kan hurtigt blive dyrt.

Mvh
Erik

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-02-02 11:20

> Jeg er kommet frem til at Ixus må være det første, derefter Ixus V (for
> video?), og til sidst Ixus 300 (for 3x zoom?)
> Er der andre forskelle?

Ixus 300 er "noget" større end ixus/ixusv.

Men til feriebrug kommer du til at slæbe rundt på opladeren da der ikke er
til mange timer opladning på et batteri. Overvej evt. et andet kamera der
kan køre på "almindelige" batterier, hvis du ikke overnatter på hotel med
220v adgang. Desuden er der kapaciteten i hukommelsen. Jeg har et 128mb kort
og det giver plads til et par hundrede billeder. Det kort der følger med er
sikkert kun på 8 eller 16mb og så løber det hurtigt fuld - også selvom man
sletter "fejlskud" undervejs.

--
Anders Majland - Digital Ixus

Fra : Kenneth T

Dato : 04-02-02 17:22

> Ixus 300 er "noget" større end ixus/ixusv.

Okay, det var jeg ikke klar over.

> Men til feriebrug kommer du til at slæbe rundt på opladeren da der ikke er
> til mange timer opladning på et batteri.

Det er ikke sagen, jeg bruger fortrinsvis campingplads, og der er normalt
ikke adgang til strøm kun til barbermaskine ved div. håndvaske.
Jeg har desuden kun ca 50liter totalt til begange :)

> Overvej evt. et andet kamera der
> kan køre på "almindelige" batterier, hvis du ikke overnatter på hotel med
> 220v adgang.

Tjaa, men hvilke kompakt-kameraer kan det? Olympus?

> [...]
er
> sikkert kun på 8 eller 16mb og så løber det hurtigt fuld - også selvom man

Jeg forventer at investere i 128mb, evt 2 x 128mb

--
MVH
Kenneth

Fra : J@N

Dato : 04-02-02 22:43

Canon er et godt valg til dit behov (fylder lidt, høj billedkvalitet).
Samtidig er Canon kendt for at have gode batterier, der holder strøm længe.
Det er sikkert muligt at foretage en enkelt opladning på en campingplads
f.eks. i TV-stuen.

Jan

Fra : Niels Svendsen

Dato : 04-02-02 23:22

Undskyld, de kaldes ELPH i amerika. og har som her numre, ved ikke hvilke
nr. der svarer til de europæriske.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Niels Svendsen

Dato : 04-02-02 23:42

så lige, at TIPA (england) har ixus v som vinder.
se her
http://fmptipa.ision.nl/awa_2002.lasso

--
Niels W. Svendsen