Webserver til multi-teknologier
Fra : PennyWise_22

Dato : 03-02-02 21:50

Jeg ville blot forhøre mig om hvorvidt man kan få en webserver, som både
understøtter asp, php og jsp/servlets i samme mundfuld?
Eller skal jeg virkelige affinde mig med 3 forskellige?
Mvh.
PennyWise_22, 5.semesters datamatikestuderende.

Fra : Soeren Dalby

Dato : 03-02-02 22:45

Apache serveren kan hoste alle ph og jsp/servlets. Jeg ved ikke mde ASP.

Du skal dog være opmærksom på, at du skal sætte apache op til at indæejre
andre systemer. For jsp/Servlets skal Tomcat sættes op til at være Apache's
Servlet container.

--
Med venlig hilsen / best regards

Soeren Dalby

Fra : Benny Andersen

Dato : 04-02-02 00:45

On Sun, 3 Feb 2002 21:49:37 +0100, "PennyWise_22" <aft@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>Eller skal jeg virkelige affinde mig med 3 forskellige?
>Mvh.
>PennyWise_22, 5.semesters datamatikestuderende.

Skriver du hovedopgave i et emne inkluderende alle disse sever side teknologier. Hvad er titlen? Sammenligning?

Jeg aner intet om php, men til IIS kan du få servlet engines i form af isapi extension. Jeg prøvede en gang en som hed 'new atlanta', et ret
omfattede 'købeprogram', som dog fungerede udmærket i trial mode.

MVH
Benny Andersen

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 04-02-02 08:23

Du kunne (gud forbyde det!) bruge Microsoft's IIS. Den kan selv fortolke
ASP. PHP kan konfigureres til at køre under IIS, og det samme kan f.eks
Tomcat for JSP og servlets.

-dennis

Fra : Flemming Froekjaer

Dato : 05-02-02 15:42

PennyWise_22 wrote:

> Jeg ville blot forhøre mig om hvorvidt man kan få en webserver, som både
> understøtter asp, php og jsp/servlets i samme mundfuld?
> Eller skal jeg virkelige affinde mig med 3 forskellige?

IIS kan koere asp og servlets/jsp, og til en vis grad ogsaa php. En del
PHP funktioner virker ikke under windows.

Jeg har ogsaa set en ASP fortolker til Apache, men det er nok samme
historie. Kun delvis understoettelse.

Jeg ville koere ASP paa IIS og php paa Apache. Java er et fedt. Det kan
koere under dem baegge.

\Flemming

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-02-02 16:46

Flemming Froekjaer <flemming@eiffel.dk> writes:

> Jeg ville koere ASP paa IIS og php paa Apache. Java er et fedt. Det
> kan koere under dem baegge.

Lige praecis med hensyn til Java, vil jeg anbefale at man - hvis man
har muligheden - bruger en Webserver som er skrevet i Java. Limen
mellem C-programmer (her webservere) og Java-maskiner (hvori
servletmekanismen afvikles) har traditionelt vaeret af staerkt
svingende kvalitet. Holder man det i een Java-maskine, er det
betydeligt mere robust.`
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Morten Primdahl

Dato : 05-02-02 18:58

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> [...]
> servletmekanismen afvikles) har traditionelt vaeret af staerkt
> svingende kvalitet. Holder man det i een Java-maskine, er det

Jeg kan kun sige JServ-0.9.12. Ved ikke engang om den kan downloades
mere, men den er klippestabil (og ca. lige så gammel) sammen med
Apache-1.3.* :)

Lad os håbe at Catalina som lovet genoptager de gode traditioner.

--
Morten Primdahl Caput A/S Phone +45 70 12 24 42
System Integrator Nygade 6 Fax +45 70 11 24 42

Fra : Jacob Andresen

Dato : 06-02-02 12:23