(include_path='') fejl???
Fra : Gundersen

Dato : 03-02-02 19:10

Hej

Jeg har lige flyttet webserver!
Den tidligere var en NT4.0 med PHP3
Den nye er en NT5.0(2000) med PHP4

Mine scripts er bare begyndt at drille mig!
De kommer med følgende fejl:

Warning: Failed opening 'include/news.inc' for inclusion
(include_path='') in x:\xxxxx\xxxxxxxx\www\go.php on line 64

jeg har en fil jeg bruger til at vælge side med, der har følgende kode:

Det er den første include, der er på linie 64!
<?
include ("include/$side");
include ("include/bund.inc");
?>

Det har ellers heletiden virket, men det gør det bare ikke mere!
Mvh er der galt?

Mvh Emil

Fra : Gundersen

Dato : 03-02-02 19:25

Hej igen

> Jeg har lige flyttet webserver!
> Den tidligere var en NT4.0 med PHP3
> Den nye er en NT5.0(2000) med PHP4

Det skal lige siges at den tidligere server (NT4.0) var med Apache,
mener jeg
Den nye er med IIS server....

ER det der fejlen ligger?

Mvh emil

Fra : Per Thomsen

Dato : 03-02-02 20:03

"Gundersen" <Gundersen@-NOSPAM-tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

[snip]
> [...]
> (include_path='') in x:\xxxxx\xxxxxxxx\www\go.php on line 64

[snip]
> Det er den første include, der er på linie 64!
[snip]

På din tidligere webserver har include path sikker stået til '.', men da den
ikke gør det mere er du nødt til at angive absolutte stier til dine include
filer. Du kan med fordel anvende variablen $DOCUMENT_ROOT, således:

<?php
include( $DOCUMENT_ROOT.'/include/'.$side);
?>

Så bliver det nemmere næste gang du skifter server, da $DOCUMENT_ROOT jo er
defineret af serveren.

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/

Fra : Gundersen

Dato : 03-02-02 21:35

Hej

Jeg kan stadig ikke finde ud af at få det til at virke!
Jeg har prøvet at lade være med at have include filerne i undermapper,
og ligge dem i roden, men uden bedre resultat!

Hvad kan der være galt?
Jeg har lavet en php info fil :
http://www.scooterzone.dk/forum/info.php

Der står include_path, til no value, no value

Er det der fejlen ligger?

Mvh Emil

--
www.Scooterzone.dk

Fra : Gundersen

Dato : 03-02-02 22:03

Hej igenigen

Jeg har selv fundet/rettet det!

include($HTTP_SERVER_VARS['DOCUMENT_ROOT'] . "\\include\\$side");

Så virkede det!

Mvh Emil
Der er noget gladere nu!
--