Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
billigt digitalkamera
Fra : Lars Christensen

Dato : 03-02-02 16:45

Hej derude!
Kort & godt: Hvor finder jeg et godt og billigt digitalkamera, - gerne under
1500,00. Det er til konfirmationsgave, kan jeg hilse og sige
VH Lars

Fra : Keld Broe

Dato : 03-02-02 20:04

> Hej derude!
> Kort & godt: Hvor finder jeg et godt og billigt digitalkamera, - gerne
under
> 1500,00. Det er til konfirmationsgave, kan jeg hilse og sige

Hold dig fra et HP 215. Jeg har sådan et, og det er dårligt. 1 Mpix, men
farverne er meget grimme/forkerte.

Keld B

Fra : MICHAEL VOSS

Dato : 03-02-02 21:59

"Lars Christensen" <lars@greenstreet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
under
> 1500,00. Det er til konfirmationsgave, kan jeg hilse og sige

Hej Lars

Et godt digital kamera til 1500 kr.?, det eksisterer vist ikke, gode
digitale kameraer koster 30-40.000 kr.
Du får langt mere for pengene ved at købe spejlreflekskameraer eller et
kompaktkamera.

Mvh. Michael Voss

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 04-02-02 09:20

MICHAEL VOSS wrote:

> Et godt digital kamera til 1500 kr.?, det eksisterer vist ikke, gode
> digitale kameraer koster 30-40.000 kr.
> Du får langt mere for pengene ved at købe spejlreflekskameraer eller
< et kompaktkamera.

Det er korrekt at 1-magapixel kameraerne til under 2.000, ikke er deres
pris værd, de er simpelthen for ringe.

Men det er noget vrøvl og sludder når du skriver, at gode digicams
koster 30-40.000 kr, det er det de billigste digicams som er bygget over
SLR-konceptet koster, der findes flere forskellige compacte digicams i
prislejet 7.000 til 15.000 kr., der har bedre tekniske data og højere
ydelse end SLR-digicam.

Besparelsen ved at købe et analogt SLR- eller kompaktkamera er jo til at
overse, hver gang man har skudt 10 film (360 billeder), så har man ca.
brugt ca. 1.000 kr. til film og fremkaldelse, og med alm. fotoforbrugers
successrate, hvor højst halvdelen af billederne er gode, så koster hvert
billede 5,50 kr. Og hvis man selv vil digitalisere de analoge billeder,
så koster gode negativ/dia scannere nogenlunde det samme som et godt digicam.

Med et digicam til f.eks. 8.000 kr. er det sådan, at hvis man tager
4.000 billeder med kameraet, så koster de 2 kr. pr. stk. at optage, og
tager man 8.000 billeder, ja så er prisen nede på 1 kr. pr. stk. Heri er
ikke medregnet prisen for udprint, da den varrierer alt efter behov, og
mange vælger jo at se billederne på computerens skærm eller fjernsynet,
og kun udprinte udvalge billeder.

Fra : MICHAEL VOSS

Dato : 06-02-02 02:31

> [...]
> og kun udprinte udvalge billeder.
>
> --
> | Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |

Nu skriver du jo altid hvor billigt det er at bruge digitalkameraer, men har
du tænkt på at et digitalkamera intet er værd uden en computer, så du
bliver nød til at lægge prisen for en computer oven i, og en computer bruger
også strøm, osv. osv.

Mvh. Michael Voss

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-02-02 10:42

MICHAEL VOSS wrote:

> [...]
> computer, så du bliver nød til at lægge prisen for en computer oven
> i, og en computer bruger også strøm, osv. osv.

Så skal vi vel også medregne det bord, som computeren står på, og
terminerne til huset, som computeren står i, eller hva'....!

Nej du er simpelthen for langt ude, for dem der skriver i en
nyhedsgruppe som denne, har allerede en computer, og det er nok temmelig
usansynligt, at nogen først køber et digicam, og så finder ud af, at de
også bliver nødt til at købe en computer for at kunne anvende kameraet.

Og hvis computeren skal indregnes, som en omkostning ved digital
fotografering, så skal vi også sammenligne med, hvad det vil koste at
indrette et veludstyret analogt farve mørkekammer.

Fra : Jan Boegh

Dato : 06-02-02 19:29

> Så skal vi vel også medregne det bord, som computeren står på, og
> terminerne til huset, som computeren står i, eller hva'....!

LOL

Fra : MICHAEL VOSS

Dato : 07-02-02 02:33

> [...]
> fotografering, så skal vi også sammenligne med, hvad det vil koste at
> indrette et veludstyret analogt farve mørkekammer.

Nu kan man eksempelvis skrive til en nyhedsgruppe fra bibleoteket, og
hvad skal man med et mørkekammer, der er massere af fotohandlere
der lever af at fremkalde film, du plejer jo netop at medregne udgifterne
til fremkaldelse når du fortæller hvor dyrt det er at fotografere analogt
kontra diditalt.

Mvh. Michael Voss

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-02-02 03:02

MICHAEL VOSS wrote:

> [...]
> der lever af at fremkalde film, du plejer jo netop at medregne
> udgifterne til fremkaldelse når du fortæller hvor dyrt det er at

Ja - ja den med bibliotekerne har vi hørt tusinde gange før, det er mit
indtryk at deres computerer er okuperet af teenagere, der chatter og
spiller over internettet.

I det digitale mørkekammer, kan man lave et hav af ting ved billedet, du
kan beskære, rette en skæv horizont, korrigere lys og kontrast, justere
farverne, oprette styrtende linier og tusind andre ting, og det kan du
nok ikke kan få udført i Merlins Quck-Lab...

Jeg har haft et stort proff. analogt farvemørkekammer, hvor jeg har
arbejdet med Ciba Chrome, og i det kan man kun udføre en brøkdel af de
funktioner, som man meget nemt kan lave i PhotoShop, og driften af et
farve-mørkekammer koster bare kassen - en dagsproduktion kunne godt
koste mere i materialer, end en sprit ny computer koster.

Ok - jeg tjene naturligvis udgifterne hjem + en fortjeneste, når jeg
solgte kopierne, men det er nok de færreste der vil betale 3 - 500 kr.
pr. kopi udført i håndarbejde.

Fra : Ask Bjoern Hansen

Dato : 07-02-02 05:23

> "Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
[...]
> [...]

Hvilke er det nu?

Det er en ret anderledes "fornemmelse" at arbejde med et SLR hus end
med et digitalt kompakt kamera. I hvert fald indtil for nylig(?) var
de digitale kompakt kameraer langsomme til at taende og havde (har?)
en noget sloev reaktionstid. De siger at det er bedre med CoolPix
5000, men det har jeg ikke proevet.

- ask

--
ask bjoern hansen, http://ask.netcetera.dk/ !try; do();

Fra : Lyrik

Dato : 04-02-02 00:55

"Lars Christensen" <lars@greenstreet.dk> wrote in message
> [...]
under
> 1500,00. Det er til konfirmationsgave, kan jeg hilse og sige
+++++++++++++++++++++++++++++

Til en konfirmation skulle Kodak DC 3200 vel være et fint begynderkamera.

Jens

Fra : emj

Dato : 04-02-02 08:48

Lars Christensen skrev i
> [...]

>Kort & godt: Hvor finder jeg et godt og billigt digitalkamera, - gerne under
>1500,00. Det er til konfirmationsgave, kan jeg hilse og sige

1500 kr er lige i underkanten, men Kamerahuset (www.edbprider.dk) har
Olympus Camedia C-1 til 1750 kr og det synes jeg bestemt, du skulle se
på.
Hilsen emj

--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : LR4669

Dato : 04-02-02 13:57

> Olympus Camedia C-1 til 1750 kr og det synes jeg bestemt, du skulle se
> på.

Ja det står der godt nok på edbpriser.dk men på kamerahusets hjemmeside er
prisen en noget andet !... hvilken pris er den rigtige ? *G*

/LR

Fra : Martin Buhelt

Dato : 04-02-02 14:47

"LR4669" <LR4669@ehs.dk> wrote in message news:3c5e853a@news.ehs.dk...

> Ja det står der godt nok på edbpriser.dk men på kamerahusets hjemmeside er
> prisen en noget andet !... hvilken pris er den rigtige ? *G*

Prisen var i hvert fald omkring 1750,- i sidste uge - men ring til dem og
spørg.

Til prisen er det et rigtigt fornuftigt kamera, som beviser at mega-pixels
ikke er alt der tæller!

/Martin

Fra : LR

Dato : 04-02-02 16:00

har også i ca. 14 dage overvjet at købe nettop dette kamera.. hvad vil du
man MAX må give for det ?... Merlin har det til 2000,- og med zoom til
2800,- (CA)

/LR

Fra : Martin Buhelt

Dato : 04-02-02 16:36

"LR" <No.Sp@m.2.Me.to> wrote in message
> har også i ca. 14 dage overvjet at købe nettop dette kamera.. hvad vil du
> man MAX må give for det ?... Merlin har det til 2000,- og med zoom til
> 2800,- (CA)

Øh - man må vel til enhver tid max give det for det, som man kan få det
til?!?

Hvis Kamerahuset har Olympus C-1 til 1.750,-, hvorfor så give 2.000,- hos
Merlin? Merlin havde det iøvrigt også på tilbud til lige under 1.800,- i
sidste eller forrige uge.

/Martin

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 04-02-02 18:29

> [...]

> har også i ca. 14 dage overvjet at købe nettop dette kamera.. hvad vil du
> man MAX må give for det ?... Merlin har det til 2000,- og med zoom til

http://www.databutikken.com/ har Camedia C-1 ZOOM til 1250kr incl porto.

Det synes jeg er billigt.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 06-02-02 04:33

On Mon, 4 Feb 2002 18:29:06 +0100, "Mark Andreas Christensen"
<Machs-nospam-@email.dk> wrote:

>http://www.databutikken.com/ har Camedia C-1 ZOOM til 1250kr incl porto.
>
>Det synes jeg er billigt.

Det synes jeg også - men hvor har du prisen fra. Ifølge sitet er
prisen 2.186 kr.

Lars

Fra : Anders Sørensen

Dato : 04-02-02 16:55

"LR4669" <LR4669@ehs.dk> skrev i en meddelelse news:3c5e853a@news.ehs.dk...

> Ja det står der godt nok på edbpriser.dk men på kamerahusets hjemmeside er
> prisen en noget andet !... hvilken pris er den rigtige ? *G*

Følgende står på forsiden af www.kamerahuset.dk
Står vores priser på EDBpriser.dk, og de er anderledes end dem på vores
hjemmeside, er det den laveste pris der gælder.

Så de 1750,- må jo gælde.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Anders Sørensen

Dato : 04-02-02 16:57

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Lars Christensen skrev i

> 1500 kr er lige i underkanten, men Kamerahuset (www.edbprider.dk) har
> Olympus Camedia C-1 til 1750 kr og det synes jeg bestemt, du skulle se
> på.

Check evt. også denne:
http://www.pc-netto.dk/default.asp?ProductGuid=13149

Der koster det 1749,-

Fra : Preben Andersen

Dato : 04-02-02 15:03

> [...]
under
> 1500,00. Det er til konfirmationsgave, kan jeg hilse og sige

Harald Nyborg kan hjælpe dig, de har indtil den 16. februar tilbud på
Samsung Digi Max 130 til kr. 1495,-.
Se her: www.harald-nyborg.dk/ og gå ind under Månedens folder.
NB.: Jeg kender ikke kameraet og jeg er ikke ansat i firmaet

mvh
Preben

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 04-02-02 15:29

Preben Andersen wrote:

> [...]
> Se her: www.harald-nyborg.dk/ og gå ind under Månedens folder.
> NB.: Jeg kender ikke kameraet og jeg er ikke ansat i firmaet

Det er da slet ikke "fedtet" nok, på følgende site kan man købe et
kamera til under 800 kr. http://www.aiptek.com/ ......:)

Fra : Preben Andersen

Dato : 04-02-02 15:38

> Det er da slet ikke "fedtet" nok, på følgende site kan man købe et
> kamera til under 800 kr. http://www.aiptek.com/ ......:)

Ok da, men jeg forsøgte at ramme en pris, der lå så tæt som muligt på
Lars' smertegrænse

mvh
Preben

Fra : VisseVasse

Dato : 04-02-02 15:53

Til Lars Christensen

Jeg kan klart anbefale et Fuji FinePix 1300.
Købte det i JapanPhoto for 1.300kr inkl. moms.

Se:
http://home.fujifilm.com/products/digital/digitalcamera/fx1300/index.html

Ved søgning på www.steves-digicams.com kan du finde en meget positiv
omtale/test af ovenstående kamera.

Se: http://www.steves-digicams.com/fuji1300.html

Jeg kan absolut ikke anbefale et Samsun DigiMax 130 til 1.495kr. inkl. moms.
Dette kamera laver dårlige farve nuancer og virker generelt til at være af
mindre god kvalitet.

V/H - og held med købet

Jacob Gunst

Fra : LR

Dato : 04-02-02 17:06

Hej Lars

Nu ved jeg ik om det er et godt kamera... men kan se i 'Harald Nyborg's
katalog, at de har et kamera til 1495,- kr

Samsung Digi Max 130

Så må en anden i gruppen kunne fortælle om det er godt... det er ihvertfald
inder de 1500 som du siger

/LR