Hvad betyder det når en kat slikker???
Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 03-02-02 15:20

Min kat har altid i ny og næ givet mig et lille venligt slik, hvilket jeg
har tolket som et lille hengivent humør-indfald eller også en glemt madskål.

Af natur er han er en meget glad og kærlig 10 årig kat, og meget
psykisk/kontakt-nærværende når han er indenfor synsvidde.

Men -her den sidste måned har det taget overhånd. Lige efter at jeg er gået
i seng, skal jeg åbenbart have den helt store tur i ansigtet. Selvom hans
tunge er temmelig kradsbørstig har jeg bidt tænderne sammen for at se, hvad
der åbenbart "skal" slikkes. Det er hele mit ansigt og dele af armene der
skal have turen, og han er meget grundig, selv efter et lille puf-væk eller
en større gang nus, vender han tilbage og fortsætter med samme iver og
grundighed.

Hvorfor mon han er begyndt på det?

Flemming M. Hansen
Kbh. NV.

Fra : Trine Piltoft

Dato : 03-02-02 20:20

Hej Flemming!

Har du skiftet aftershave ?
Nogle katte er helt vilde med deodoranter, parfumer mv., og det måske er
din aftershave speciel atraktiv.

Hilsen Trine P.
Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 04-02-02 10:58

> Har du skiftet aftershave ?
> Nogle katte er helt vilde med deodoranter, parfumer mv., og det måske er
> din aftershave speciel atraktiv.

Ja så må det være min nye ansigtscreme.

Flemming M. Hansen
Kbh. NV.

Fra : Rie Lysvad

Dato : 04-02-02 23:18

Hej Flemming

Min 10 årige hankat Niki vækker mig som regel tidlig om morgenen -
undertiden ved 3-tiden, sommetider først 4 eller 5, men altid ved at slikke
mig på armene. Han begynder ved håndledet og arbejder sig opefter, og når
han er færdig går han igang med den anden arm. Jeg ligger og nyder det, men
jeg ved godt hvad meningen er: Jeg skal stå op og fylde madskålen og det gør
jeg så. Derefter kan jeg så sove nogle timer i fred og ro.Jeg har ikke smurt
noget på armene, men det er rigtigt at nogle katte godt kan lide at slikke
på f.eks. håndleddet, hvis man har taget lidt duft på.
Det kan være Niki tror at jeg er en kat uden pels - katte vasker jo ofte
hinanden.

Med venlig hilsen Rie
Flemming M. Hansen <sokker@hansen.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c5d4784$0$99532$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...