Intimbarbering
Fra : Augusta

Dato : 03-02-02 14:10

Hej NG

Jeg har et problem, som jeg håber, I kan hjælpe med.

Sagen er den, at jeg får en masse røde knopper, når jeg bruger barberskum
(fra Matas) og skraber (Gilette Woman) i badet. Problemet opstår ikke ved
skamlæberne, der bliver det altid pænt, men hele venusbjerg og der hvor
lårene starter plus det nederste af maven er efter ca. 1 døgn fyldt med røde
knopper - ikke kønt!

Jeg er ikke så meget for ladyshaver, da jeg ikke synes, det bliver helt
glat.
Jeg har prøvet Tea Tree Oil Lotion, men det hjalp ikke på problemet...

Håber nogle har et godt råd!

--

Kærlig hilsen

Augusta

Fra : Chokmah Rabias The d~

Dato : 03-02-02 16:46

On Sun, 3 Feb 2002 14:09:34 +0100, "Augusta" <augusta@box1.dk> wrote:

>Håber nogle har et godt råd!

Ohh nej ikke om intim babering - men ok BRUG hård fjernings middel det
tager det sgu og jeg tror ikke det giver røde mærker

Mv
Bo

Fra : Anita

Dato : 03-02-02 17:50

"Augusta" skrev i en meddelelse
> Hej NG
Hejsa

> [...]
> skamlæberne, der bliver det altid pænt, men hele venusbjerg og der hvor
> lårene starter plus det nederste af maven er efter ca. 1 døgn fyldt med

Jeg har set at dette emne har været vendt og drejet i nyhedsgruppen utallige
gange (søg evt. på intimbarbering) og min personlige konklusion er egentlig,
at der er er næsten lige så mange fif og måder at løse dette 'problem' på,
som der er folk, der anvender skraberen på disse steder. Nogle sværger til
lange karbade der blødgør huden, mens andre smører med lidt fugtighedslotion
efter den udtørrende tur med skraberen. Jeg tror det bedste er at
eksperimentere lidt med de forskellige muligheder, da det kan være meget
forskelligt fra hudtype til hudtype, hvad der virker efter hensigten.

Jeg anvender ikke engang skum, men smører somregel med noget
fugtighedslotion bagefter. Og røde knopper får jeg kun, hvis jeg skulle
komme til at klø. (hvilket jeg let synes det kan komme til, når hårene
vokser ud igen).

Men altså, mit bedste råd er: Prøv dig lidt frem med forskellige ting, der
kan give huden sin fugtighed tilbage. For det er ikke sikkert, at det der
virker for mig, virker for dig eller omvendt.

Held og lyk'
/Anita

---
Ta' et kig på:
www.desexedesider.dk - Leverandør af kulørte links til den danske lidenskab

Fra : Helle Nielsen

Dato : 03-02-02 18:44

Hejsa.

Jeg selv får også meget nemt irriteret hud når jeg barberer mig for neden.
Jeg kan simpelthen ikke tåle at bruge skraber da den tager et fint lag af
huden også og derved nemt giver infektion, knupper og kløe. Derfor bruger
jeg min kærestes barbermaskine og den giver et godt resultat. Huden bliver
glat og fin og perfekt.

Prøv det.

Hilsen Helle

Fra : Augusta

Dato : 11-02-02 17:28

>Derfor bruger
> jeg min kærestes barbermaskine og den giver et godt >resultat. Huden
bliver
> glat og fin og perfekt.

Hej Helle

Tak for rådet.
Hvilket mærke og model er det, du bruger? - Jeg tror, jeg vil anskaffe én!

--

Kærlig hilsen

Augusta

Fra : Lille mig

Dato : 11-02-02 22:05

Hejsa.

Det er en Philips - jeg tror det er ligemeget hvilket mærke du bruger. Der
er ført en mini trimmer på som jeg tager det groveste med og bagefter fin
barberer jeg den med maskinen.

Fra : Henning

Dato : 14-02-02 15:28

"Lille mig" <helle@jirty.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er ført en mini trimmer på som jeg tager det groveste med og bagefter fin

Ja trim først med en saks, eller babermaskinens hårtrimmer
ellers river det af pommeren til (det gør det også med skægtrimmeren)
Mvh
Henninh
Ps.
Hej Lille mig /Helle
Vær sød at klippe det væk du ikke svarer på og svar under det du
citerer ?

Fra : Augusta

Dato : 19-03-02 21:04

> [...]
> er ført en mini trimmer på som jeg tager det groveste med og bagefter fin

Hej Helle

Tak for dit råd!

Jeg har nu anskaffet mig en Philips 'mande'shaver, og det er indtil videre
den mindst dårlige af de hårfjerningsmetoder, jeg har prøvet...
Og jeg har prøvet både ladyshaver, skraber og Veet...

Knus fra Augusta