Hvad afgør ping...
Fra : f00ge

Dato : 03-02-02 13:18

Hvis man nu pinger samme server hver gang - fra samme central.

Er det så, hvor tæt man bor på centralen?
Eller hvor meget centralen er belastet (mange brugere osv.)
Måske er det begge dele? Eller måske noget helt tredje?

Hvad siger I?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-02-02 14:00

"f00ge" <canute@****NOT4SPAM****f2s.com> skrev i en meddelelse
> Er det så, hvor tæt man bor på centralen?
> Eller hvor meget centralen er belastet (mange brugere osv.)
> Måske er det begge dele? Eller måske noget helt tredje?

Det er den tid det tager for en pakke at nå til serveren, blive
behandlet og returneret.
Tiden kan afhænge af mange ting. Fx serverens belastning, fysisk afstand
og overbelastede linjer

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 03-02-02 13:55

"f00ge" <canute@****NOT4SPAM****f2s.com> wrote in message
> [...]
> Eller hvor meget centralen er belastet (mange brugere osv.)
> Måske er det begge dele? Eller måske noget helt tredje?

Det hele, plus hvor belastet din maskine er din linie alle linier på vejen
til serveren. Serverens belastning en del gode ting

Fra : wheeeeeeee

Dato : 05-02-02 23:59

snip
> [...]
> Eller hvor meget centralen er belastet (mange brugere osv.)
> Måske er det begge dele? Eller måske noget helt tredje?

Det som man selv har stor indflydelse på, forbindelsen mellem din PC og din
ISP, er noget af det vigtigste. Med "private" forbindelser, er det for det
meste den der er flaskehalsen.

Jeg tror det er vigtigt hvilken teknologi der bruges (modem, ISDN, DSL, FWA,
kabelmodem).

Counter Strike eksempel: Med ISDN kan du fx køre 3 mennesker med ca. den
samme ping som 1 person på en ISDN linie. Grunden til at man har skod ping,
er ikke fordi båndbredden kun er 64 Kbps, for Counter Strike bruger kun ca.
16Kbps.