fødselsstiftelsen
Fra : Githe Gry Jørgensen

Dato : 03-02-02 12:33

Hej.

Min tiptipoldemor var født på Fødselsstiftelsen 7 november 1802. Jeg har
haft skrevet til Rigsarkivet for at få flere oplysninger. Og jeg har fået
svar:" at der i Fødselsstiftelsens hovedprotokol 1802 kun er anført hendes
og moderens numre hhv 889 og 892 samt fødselsdatoen, dåbsdato 13 november
1802, navn og den dato hun forlod Fødselsstiftelsen 17 november 1802. Hendes
efternavn er ikke anført."

Nu er spørgsmålet: Kan jeg så aldrig komme videre i den gren? eller hva`?

Venlig hilsen

Githe Gry
githe.gry@get2net.dk

Fra : Bente Aaris

Dato : 03-02-02 17:00

"Githe Gry Jørgensen" <githe.gry@get2net.dk> skrev i melding
> [...]
Hendes
> efternavn er ikke anført."
>
> Nu er spørgsmålet: Kan jeg så aldrig komme videre i den gren? eller

Skal ikke gøre mig så vældig klog på det, men et tip,
du har ant. tip2's navn, har du mulighed for evt. at spore tilbage
hendes konfirmation, her kan du være så heldig at der står hvem der er
forældrene, måske via evt. vielse og andre begivenheder i kirkebøgerne
FT o.s.v.,
evt. om moderen ha søgt al.bidrag til hende og anmeldt barnefaderen hos
Magistraten el.lign.
Det kan i hvert fald tyde på at hun ikke var udsat, men at moderen har
taget hende med sig fra Fødselsstiftelsen.
Min mor som var en gammel ringræv i de her spørgsmål,
(husker dårligt nu), snakker om at der findes en jordemoderprotokol,
og det er den der skal ses i, om det så er den samme som
de kalder Hovedprotokol ved jeg ikke?
Men det er uanset et nitid arbejde der skal til, lykke til .

Sætter igen en link vdr. Fødselsstiftelsen til interesserede:

http://www.sa.dk/ra/salgservice/foldere/foedsel.htm

Bente Aaris