Jupiters Hitchcock [DVD] udgivelser, værd ~
Fra : Ole Kofoed

Dato : 03-02-02 12:13

Nogen der kan fortælle om billedekvaliteten er i orden på "Troldbunden"
(Spellbound), "Rebecca" og "Berygtet" (Notorious)?
Det har kriblet i fingrene at købe Criterions udgivelser af de 2
sidstnævnte og Spellbound sender de på gaden senere i år, men hvis
Jupiters udgivelser er til at leve med, er 95 kr. jo rørende billigt.
Hvis man kigger på coverene på Jupiters hjemmeside (
www.jupiter.scanbox.dk ) ser screenshotsene godt nok lidt mørke ud.

Mvh.

Ole

Fra : Wolfgang

Dato : 19-02-02 10:49

"Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk> wrote in message

> Nogen der kan fortælle om billedekvaliteten er i orden på "Troldbunden"
> (Spellbound), "Rebecca" og "Berygtet" (Notorious)?

Nej, men deres øvrige udgivelser har et præg af discount over sig.
Eksempelvis er Woody Allens "Take the Money and Run" samt "Cabaret" udgivet
i 1.33:1. Reg 1'erne er hhv. 1.66:1 og 1.85:1. Nu er det jo ikke et problem
med de gamle film fra 40'erne, men det giver da grund til en vis skepsis.

/w

Fra : Steen Hjelmstrand

Dato : 19-02-02 14:28

"Wolfgang" <wolfgang@nowhere.nonet> skrev i en meddelelse
> [...]
problem
> med de gamle film fra 40'erne, men det giver da grund til en vis skepsis.

"Berygtet" er acceptabel. Der er ikke tale om en luksusudgivelse, som der er
kælet for, men jeg har oplevet andre nyere film i både tilsvarende og
dårligere kvalitet.