Gardasøen
Fra : Kai Sørensen

Dato : 03-02-02 11:06

Hej

Min kone og jeg samt vores 2 hunde vil se om der er nogen der kender nogle
gode campingpladser omkring gardasøen da vi ønsker at tage vores campingvogn
med en tur der ned.

Vi håber at der her er hælp at hente.

Kai & Bente Sørensen
kaisor@privat.dk

Fra : Hansen

Dato : 03-02-02 13:08

Er der ingen børn med ? Er det badeferie ? udsigtsferie ? Natur ? dase ?

Hilsen Preben

Fra : OK

Dato : 03-02-02 18:15

Husk at vælge en plads på den nord/østlige side da solen går MEGEt tidligt
ned på vestbredden p.g.a. bjergene.

M.v.h. Ole

Fra : ped

Dato : 03-02-02 20:47

Hmm... - jeg ville vælge en plads ved den sydøstlige del af søen, hvis det var
mig. De 4-5 gange jeg har været der har der meget ofte været torden og regn om
eftermiddagen i Riva, mens byerne fra Garda og sydpå har ligget badet i sol.
Min foretrukne by er Lazise, men der er naturligvis mange andre hyggelige byer
langs søen.

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : PHK

Dato : 03-02-02 21:12

"ped" <pedmail@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
regn om
> eftermiddagen i Riva, mens byerne fra Garda og sydpå har ligget badet i

Du har ret i ovenstående - dog vil jeg tilføje at hvis du vil være sikker på
bedre vejr, så skal du længere væk fra alperne. Et par hundrede km kan gøre
meget ved det, hvis man søger ud mod Atlanterhavet er det perfekt, f.eks.
Rimini-området.

--
_
|_|

Fra : Jan Boegh

Dato : 05-02-02 18:38

"PHK" <phk@esenet.dk> wrote in message news:a3k5hs$ik5$1@sunsite.dk...

> meget ved det, hvis man søger ud mod Atlanterhavet er det perfekt, f.eks.
> Rimini-området.

tjae - så er det bare at fortsætte en ca. 25-30.000 km. østpå - så kommer du
til Atlanterhavet

mvh
Jan
(undskyld)

Fra : PHK

Dato : 05-02-02 19:32

"Jan Boegh" <jan@boegh._X_net> skrev i en meddelelse

> tjae - så er det bare at fortsætte en ca. 25-30.000 km. østpå - så kommer
du
> til Atlanterhavet

Jeg må hellere uddybe :)

I 80´erne var jeg på besøg i Limone på min motorcykel. Året efter lokkede
jeg min bror derned, og han har siden tilbragt hver eneste sommerferie
dernede.

Garda er da et godt sted - vejret er bedre end i Danmark, og det er
formentlig det, der snyder en masse danskere. Bliver man træt af de
(heldigvis som regel natlige) mange regnvejrsperioder og mange skydækkede
dage (heldigvis mest i den nordlige del af søen), behøver man blot søge 50
km syd for søen. Straks stiger temperaturen nogle grader, men da det er midt
på Po-sletten, vil det være naturligt at søge ud mod havet.

Og der møder man med stor sikkerhed rigtig godt vejr. Sidste år så vi ikke
skyggen af regnvejr i de 21 dage, vi var afsted.

Og jeg tror såmænd at jeg har fået lokket min bror væk fra Gardasøen med
virkning fra forrige år :)

--
_
|_|

Fra : Jan Boegh

Dato : 06-02-02 19:18

"PHK" <phk@esenet.dk> wrote in message news:a3p8f5$7s$1@sunsite.dk...

> "Jan Boegh" <jan@boegh._X_net> skrev i en meddelelse

> f.eks.

> du
>
> Jeg må hellere uddybe :)

Hmmm - mon ikke du har overset at du er kommet til at skrive 'Atlanterhavet'
i stedet for 'Adriaterhavet ))

I øvrigt er jeg helt enig. Fortsæt et par timer længere end Garda, så er
vejret mere solsikkert, priserne lavere og der er længere mellem danskerne.
Og så er der faktisk meget mere at se på, bortset fra bjerge selvfølgeligt.

mvh
Jan

Fra : PHK

Dato : 06-02-02 20:29

> Hmmm - mon ikke du har overset at du er kommet til at skrive
'Atlanterhavet'
> i stedet for 'Adriaterhavet ))

Ups :)

> [...]
danskerne.
> Og så er der faktisk meget mere at se på, bortset fra bjerge

Bjerge? Fra Rimini - hvor vi plejer at ligge - cyklede jeg ind i landet,
efter små 30 km var jeg i flere hundrede meters højde. Gav anledning til en
hastighedsrekord på cyklen - 75 ned af "bjerget" :)

Cyklen er også meget højt gearet - Kildemoes high tech med 8 udvendige - og
3 indvendige(!) gear.

--
_
|_|

Fra : Jan Boegh

Dato : 07-02-02 20:49

"PHK" <phk@esenet.dk> wrote in message news:a3s059$r9j$1@sunsite.dk...

> danskerne.
> selvfølgeligt.
>
> Bjerge? Fra Rimini - hvor vi plejer at ligge - cyklede jeg ind i landet,

Nok er jeg ikke vild med Gardasøen - men at sammenligne de par knolde, der
ligger inde bag Rimini med Alperne synes jeg dog ikke virker helt rimeligt.

vh
Jan

- der personligt finder Umbrien herligst af de regioner, jeg har besøgt i
støvlelandet.

Fra : PHK

Dato : 07-02-02 21:04

> Nok er jeg ikke vild med Gardasøen - men at sammenligne de par knolde, der
> ligger inde bag Rimini med Alperne synes jeg dog ikke virker helt
rimeligt.

Tja, det troede jeg også, men da jeg først kom derud på cykel, erfarede jeg
noget andet.

Har du været der på cykel? Det er de små gear, der skal bruges. Prøv at se
på et detaljeret kort. Det var også rigt besøgt af cykelryttere, jeg mødte
rigtig mange grupper, der lå og fornøjede sig derude. Meen det er jo også
Pantani-land.

--
_
|_|

Fra : Jan Boegh

Dato : 08-02-02 17:07

"PHK" <phk@esenet.dk> wrote in message news:a3umjg$h94$1@sunsite.dk...

> [...]
> rigtig mange grupper, der lå og fornøjede sig derude. Meen det er jo også

Nej, men jeg har godt nok ofte været imponeret over det ret store antal
'Pantani'er, der suser op og ned af Appeninerne. Og ofte i en varme, hvor
jeg synes at jeg næsten bliver overophedet af at styre bilen.

vh
¨Jan

Fra : PHK

Dato : 08-02-02 17:44

> Nej, men jeg har godt nok ofte været imponeret over det ret store antal
> 'Pantani'er, der suser op og ned af Appeninerne. Og ofte i en varme, hvor
> jeg synes at jeg næsten bliver overophedet af at styre bilen.

Det er fordi du mangler air-con i bilen (som jeg heller ikke har, men min
næste bil.... )

--
_
|_|

Fra : Jan Boegh

Dato : 11-02-02 17:56

"PHK" <phk@esenet.dk> wrote in message news:a40v8v$ber$1@sunsite.dk...

> Det er fordi du mangler air-con i bilen (som jeg heller ikke har, men min
> næste bil.... )

Nej, jeg gør ej - jeg kan ikke forddrage det. Og madammen nægter pure at
bruge det - det udtører hendes kontaktlinser. Så jeg vil meget hellere ha'
en cabriolet (men dælme ikke i øjeblikket i DK)!

mvh
Jan

Fra : Carsten Stage

Dato : 11-02-02 18:44

Jan Boegh wrote:

> ...Så jeg vil meget hellere ha'
> en cabriolet

Nej du vil ej - det ser tåbeligt ud med en cabriolet foran en
campingvogn

--
Carsten Stage

Fra : Jan Boegh

Dato : 12-02-02 18:53

"Carsten Stage" <stage@pc.dk> wrote in message

> Nej du vil ej - det ser tåbeligt ud med en cabriolet foran en
> campingvogn

.....jeg ser det for mig.....Fryd.
Det må være lidt som en Porche med trailer!

mvh
Jan

Fra : Arne Keller

Dato : 12-02-02 11:00

On Mon, 11 Feb 2002 17:56:12 +0100, "Jan Boegh" <jan@boegh._X_net>
wrote:

>Nej, jeg gør ej - jeg kan ikke forddrage det. Og madammen nægter pure at
>bruge det - det udtører hendes kontaktlinser. Så jeg vil meget hellere ha'
>en cabriolet (men dælme ikke i øjeblikket i DK)!

Hun kan vel bare skrue ned i hendes side

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : PHK

Dato : 13-02-02 09:02

> Nej, jeg gør ej - jeg kan ikke forddrage det. Og madammen nægter pure at
> bruge det - det udtører hendes kontaktlinser. Så jeg vil meget hellere ha'
> en cabriolet (men dælme ikke i øjeblikket i DK)!

Nej, så hellere blive overophedet, så du næsten ikke kan styre bilen (dine
egne ord).

--
_
|_|

Fra : Jan Boegh

Dato : 13-02-02 15:07

"PHK" <phk@esenet.dk> wrote in message news:a4d7e9$cns$2@sunsite.dk...

> Nej, så hellere blive overophedet, så du næsten ikke kan styre bilen (dine
> egne ord).

....mine ord? Det har jeg sg'u da aldrig skrevet. Men mens jeg sveder, er dit
problem måske at du ikke kan se/læse?

Jeg fornemmer i øvrigt en slem em af moralitet - jeg opfattede egentligt
tråden som værende hyggeligt smalltalk, men er jeg stødt ind i en frelst
missionær så trækker jeg mig da skyndsomt tilbage.

Jan
- der fortsat vil udsætte de stakkel italienere for min åbenbart farlige
adfærd med at køre svedende rundt i Appeninerne - uanset PHK's synspunkt på
dette.

Fra : jørgen Sørensen

Dato : 13-02-02 16:20

hej det gode ved air con er at man kan slukke det det udtørre slimhinder der
med også øjnene vognmænd vælger det gerne fra på eksport køretøjer hvis de
kan da chauffører der kører i aircon biler bliver syge om sommeren men ikke
dem der kører uden så aircon godt og sundt eller

Fra : PHK

Dato : 13-02-02 16:24

> [...]
> tråden som værende hyggeligt smalltalk, men er jeg stødt ind i en frelst
> missionær så trækker jeg mig da skyndsomt tilbage.

Du glemmer hurtigt, hvad du skriver, hva? Helt ordret således:

Fra : Jan Boegh

Dato : 14-02-02 09:55

"PHK" <phk@esenet.dk> wrote in message news:a4e0ds$57c$1@sunsite.dk...

> Du glemmer hurtigt, hvad du skriver, hva? Helt ordret således:

Næh - men du _har_ åbenbart problemer med læsningen.

så når vi nu er i gang med at citere, så skrev du:
"Nej, så hellere blive overophedet, så du næsten ikke kan styre bilen (dine
egne ord)."

Hvis du nøje - sætning for sætning, tag dig god tid - læser mit udsagn, så
gik det på at jeg 'bliver overophedet af at styre' hvorimod du hævder '(dine
egne ord)' at jeg har postuleret at jeg har svært ved at styre. Hvilket
bestemt ikke er tilfældet, da jeg i så fald ville have afholdt mig fra at
køre.

Nu er gruppen her jo ikke beregnet til diskussioner af sproglig/semantisk
art, så EOD fra min side.

FUT: alt.dev.null

vh
--

Jan
- der muligvis sveder i Appeninerne, men helt sikkert er god til at læse.

Fra : Ole Damgaard

Dato : 13-02-02 03:52

> Min kone og jeg samt vores 2 hunde vil se om der er nogen der kender nogle
> gode campingpladser omkring gardasøen da vi ønsker at tage vores
campingvogn
> med en tur der ned.

Kære Kai.
Af nedenstående streng er det tydligt at se, at der er vidt forskellige
opfattelser af hvad der er en god ferie. Garda-søen er mange forskellige
ting. Jeg har camperet både i nord og syd - men foretrækker faktisk den
nordlige del - selv om man osse ind imellem kan risikere et par regndryp
fordi man er det tættere ved alperne. Min generelle opfattelse er, at nordpå
finder du de mere hyggelige rolige og lidt mere oprindelige byer, mens du
sydpå skal tage til takke med kæmpe-camingpladser hvor soldyrkerne ligger i
rad. Den bedste plads jeg kender hedder Camping Al Lago i Riva (Via
Roveretto) - en skøn lille plads indrettet i haven til et gammelt
patricierhus - direkte ned til søen og med egen strand - lige ved siden af
marinaen og med en god mulighed for en god spadseretur langs strandstien ind
til en smuk gammel by (Riva). Selvfølgelig vrimler det osse med barer og
souvenirkiosker - men turismen er langt mere afslappet end mod syd. Så det
er et et spørgsmål om hvilken ferie man ønsker sig.
mvh ole