Opslag på Århus cd, dåb ca. 1809
Fra : Familien Kristensen

Dato : 02-02-02 23:04

Hej NG !
Jeg har en "mystikker", som er født i Århus (hvilket jo kan være et vidt
begreb)

i 1840 bliver Christen Kokholdt far til et uægtebarn i Fruering
(Skanderborg). Forinden er han afgået fra Vedslet til Fruering, han skulle i
følge afgangslisten være født i Århus.
Jeg kan ikke finde ham afgået fra Fruering, ej heller død eller gift i
sognet. I FT 1845 kan jeg heller ikke finde ham i sognet.

Jeg har fundet en Kochedal i Kolt sogn i 1845 og en vielse i 1849 i Tiset
sogn. I sidstnævnte hedder han Kochholm og er uægte barn af Kirsten
Danielsdatter i Århus. Alle sognene nævnt ovenfor ligger ikke så langt fra
hinanden

Jeg vil være meget taknemmelig, hvis der er en som har cd´en med kirkbogen
for Århus, som vil se om han er døbt der.

Jeannie Kristensen

Fra : Ole Bech Knudsen

Dato : 03-02-02 22:09

CD´en fra Århus indeholder kun viede og døde.
Men har du prøvet at spore ham tilbage fra til- og afgangslisterne fra
Vedslet?
Eller i folketællingen 1840 i Vedslet eller Fruering for at få hans alder
verificeret.
Mvh.
Ole Bech Knudsen

Fra : Familien Kristensen

Dato : 03-02-02 22:48

"Ole Bech Knudsen" <obk.aarhus@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> CD´en fra Århus indeholder kun viede og døde.
Øv- det anede mig.

> [...]
> Vedslet?
> Eller i folketællingen 1840 i Vedslet eller Fruering for at få hans alder

Jeps - han kommet til Hasle (?) i 1816 (desværre er der ingen
til-/afgangslister på det tidspunkt). At det er i 1816 fremgår af hans
tilgang til Vedslet i 1837.

Men jeg kan måske finde hans konfirmation i Hasle, der må jo stå noget.

Jeg spurgte her i gruppen, fordi jeg troede at dåb for Århus også var på
CD´en.

Venlig hilsen Jeannie Kristensen

Fra : Ole Bech Knudsen

Dato : 04-02-02 20:56

> [...]
> tilgang til Vedslet i 1837.
>
> Men jeg kan måske finde hans konfirmation i Hasle, der må jo stå noget.

Mægtig god ide, idet hans dåbsdato og forhåbentlig dåbssted da vil være
anført.
Vær eventuelt også opmærksom på anmærkninger om vaccinationsdato og
vaccinatør.
Kan måske bruges til en eftersøgning i vaccinationsprotokollerne.
Mvh.
Ole Bech Knudsen