Indfødsret - kan jeg finde flere oplysning~
Fra : Familien Kristensen

Dato : 30-01-02 22:51

Jeg har sandsynligvis fundet en person med indfødsret, som var min mormors
moster i indvandrerdatabasen:

Efternavn: Johansson Fornavn: Anna
Erhverv: Rengøringskone Fødelokalitet: Örsjö
Fødeland: Sverige
Fødselsår: 1860 I DK fra: 1868
Bopæl, lokalitet: København Amt, region: København og Frederiksberg
Lov af: 13 04 1923 Tillæg: A
Løbenr: 400
Bemærkninger: oplyst, Født Johnsen. Ægtemand død 1889.

Kan jeg finde flere oplysninger om hende i hendes "sag" (udover
ovenstående)
på f.eks. Rigsarkivet.

Jeannie Kristensen

Fra : Hedvig Pitzner-Jørge~

Dato : 30-01-02 22:59

Ja, du kan få hele sagen at se på Rigsarkivet. Den skal bestilles i
forvejen på de foreliggende oplysninger.

Venlig hilsen

Hedvig

Fra : Familien Kristensen

Dato : 30-01-02 23:25

"Hedvig Pitzner-Jørgensen" <hedvig.pitzner@city.dk> skrev
> Ja, du kan få hele sagen at se på Rigsarkivet. Den skal bestilles i
> forvejen på de foreliggende oplysninger.

Tak for oplysningen !
Er der så nogen som ved om det er "en af de sager" som skal bestilles fra
fjernarkiv (= fremfindingstid er et par dage) ?
Jeg spørger fordi, hvis det er det, vil jeg forinden finde arkivnummeret og
maile min bestilling.
Hilsen Jeannie Kristensen